Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Giro program?

quartz

Medlem
Hvem i svarte huleste bruker giroer idag????? Man lager da bare en vanlig faktura!

Er vel bare de på 90+ som går og betaler en giro på posten/banken fremdeles....

hmmm. Jeg mener en helt vanlig giro, som er gul på bunnen, som man gjerne betaler via nettbank.. hva er forskjell på giro/faktura?


Må være lov å være kritisk.... og spesielt på et forum hvor vi diskuterer e-business og forretning på nett!
Og, det skal være klart at i Norge i dag så finnes det vel nesten ikke manuelle betalinger lenger, og det er svært synkende for hver uke som går. Det vil være mye enklere å be om elektroniske betalinger + at det er mye dyrere å sende ut faktura med giro.
Driver man B2B anbefaler jeg å kun sende faktura elektronisk! Både effektivt og billig + at man kan sørge for å få en kvittering for mottatt faktura :)

Lykke til med fakturaskriving :)

hmmm. kan du si mer om dette?
hvis en nettside har paypal/visa betaler jeg alltid med det, men jeg har ikke de løsnignene oppe enda. Så jeg sender slike ark som jeg kaller "giro" - gule på bunnen. (tok jeg feil med det ordet?). rett meg hvis jeg tar feil, men er det ikke det som er vanligs enda? Jeg driver "B2C"
 

Msites Ltd

Livsnyter
Jeg ville vel forsøkt å få opp mulighet for VISA e.l. hvis jeg var deg!

Når det gjelder faktura lager jeg bare faktura i vanlig A4 uten den gule giro'n - og sender den pr mail i PDF til mine kunder. Det funker veldig bra! Da har de mulighet til å lagre elektronisk eller å skrive den ut hvis de må det! Koster meg lite og en rimelig grei distribusjon! Hvis jeg vil være sikker på at min kunde har mottatt den ber jeg bare om leverings-/lesebekreftelse.

Driver man nettbutikk får man alltid samlet inn mailadresse og dette vil sannsynligvis være naturlig kommunikasjonskanal på alt annet - så hvorfor ikke på faktura.

Å spandere på seg disse dyre fakturaarkene med den gule girodelen på er bare tull i mine øyne! Ingen som reelt bruker giro'n til å betale med lenger! Det koster for mye å bruke disse i banken i dag. Er vel fort 30-60 kroner!?! Rett meg hvis jeg tar skrekkelig feil på den summen.....
 

quartz

Medlem
Msites Ltd.
jeg tenker å prøve ut å sende giro'er i pdf, slik som du , men jeg har ett problem, og det er at (nesten) alltid når jeg sender ut en automatisk ordrebekreftelse kommer denne i "spam" mappen, og blir sannsynligvis ikke lest. Går dette greit med deg? har du noen triks for at dette skal gå greit?
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Tenkte jeg skulle nevne et alternativ for mac, er vel noen flere her enn meg her som bruker mac?

iBiz er både billig, og funker gull. Ihvertfall for de som sender ut færre og større regninger, har du mange og små kan jeg tenke meg at det blir litt mer klønete, men det burde gå å automatisere ganske mye mer enn jeg har brydd meg om å finne ut. Det er enkelt, og har det meste av features som trengs. Det eneste er en liten svakhet i forhold til purringer, akkurat der er det litt klønete, men det går greit å komme seg rundt det, det er jo tross alt ikke så ofte det trengs, ihvertfall for min del.
 

sta

Medlem
Vi trenger en gratisversjon av sendreging, de blir stadig dyrere å bruke og er snart for dyre (Det er mamut som eier det og de gir som kjent ikke ved dørene). Noen som har erfaringer med nettfaktura.net?

Veldig OT men; Jeg benytter Xledger som regnskapssystem og de tilbyr å skrive ut fakturaen og postlegge den for deg, dvs. samme tjeneste som sendregning.no, men da 100% integrert med resten av regnskapet. For dette betaler jeg kr.5.75,- + mva. pr. faktura.
 
Topp