Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Gjør jeg noe ulovlig her?

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
atomet skrev:
Plateselskap/artist har lov til å legge ut låtene selv for nedlasting/streaming/whatever, enten det er på youtube eller en privat nettside, men hvis du gjør det uten å ha en lovlig avtale om det, og det blir oppdaga må du regne med at tono kommer en tur og vil analpenetrere deg litt, og reacharound kan du bare glemme.
Jepp. Jeg er vel faktisk klar over det meste du sier her... Allikevel har jeg valgt den løsningen jeg har gjort, men det blir snart forandringer på det.

[QUOTE=""brukernavn]Jepp, stream fra youtube og spar båndbredde. [/QUOTE]
Jepp :)
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Faktisk tror jeg nok også det vil bli akseptert litt lettere også hvis det er på youtube... en liten magefølelse med et par grunner:

a) musikkvideoer lages primært for å reklamere for selve låta
b) så lenge det ikke er du (og det er veldig tydelig at det er du, spesielt da på vegne av din "kommersielle" nettside) som har lagt ut videoen/låta på youtube, så har jeg følelsen av at det har blitt en viss aksept i selve youtubegreia... ikke helt uten begrensinger selvsagt, men... til en viss grad. Tror rett og slett mange artister og etterhvert også en del plateselskaper, management++, har innsett at det er god reklame for en låt/artist at videoen blir sett på youtube, og selvsagt også andre "kule" videoer der låta spilles. Youtube er litt det nye MTV på en måte, det at artisten er der viser at han er sprek, oppdatert osv, rett og slett bra for imaget.

Selvsagt vil det også ha mye å si om sida di ser ut til å være laget for å tjene penger, eller ikke. Jo mer kommersielt inntrykk, jo større sjanse for at det blir bråk.
 
Sist redigert:

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
vidarlo skrev:
Ifølge napster.no-dommen er det ulovlig å linke til ulovlig utlagt materiale. Så vidt eg tolker den dommen er det dermed ulovlig å linke til musikkvideor artisten sjølv ikkje har lagt opp på youtube...

Bare sånn til ettertanke.

Det er jo faktisk tilfelle, og ulovlig utlagte musikkvideoer / andre videoer på Youtube blir som regel fjernet av Youtube kort tid etter disse blir lagt ut. Jeg er klar over at det ikke er lovlig, men ingenting er bedre enn at du sier ifra :)

Jeg har ikke planer om og laste opp noe som helst kopibeskyttet materiale til Youtube bare slik at jeg har sagt ifra om det også, men det at jeg legger ut videoer som allerede er lastet opp fra andre brukere skal da (slik jeg forstår det) overhodet ikke være noe stort problem :)
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Det vil nok ikke bli et problem for deg, det har du helt rett i.
Det går i tilfelle på om man syns det er riktig å legge ut ulovlig materiale på nettstedet sitt. (og det er sagt uten pekefinger :D)

Neida.. Jeg liker ikke tanken på ulovlig materiale jeg heller. Jeg tror ikke jeg kommer til og benytte andre musikkvidoer enn videoer som er lagt ut av dem som sitter på rettighetene. :) - Og... Stort sett alle musikkvideoer som kommer ut den dag idag, blir lagt ut av vedkommende på Youtube!
 
Topp