Google Analytics for Wordpress - målsetting

En tråd i 'Google' startet av kaieivindm, 17 Apr 2016.

  1. kaieivindm

    kaieivindm Member

    Innlegg:
    114
    Hei,

    Har prøvd litt frem og tilbake for å finne ut hvordan jeg skal sette blant annet målsetting på siden min.

    Etter litt frem og tilbake, endte jeg opp med:
    upload_2016-4-17_19-2-9.png

    Som er landingssiden når en bruker registrerer seg.
    Viser seg at denne aldri registrerer mål i det hele tatt, og ja, sørget for at wp-login.php siden har GA koden klar.

    (Er det noen plugins som også tar for seg wp-admin/wp-login sider uten at jeg må editere php filene?) GA plugins tenker jeg på.

    Noen som har noen ideèr om hva som kan være galt?

    Har også en login/registrerings funksjon på forsiden, som er ajax-login styrt.
    Noen som vet hvordan en kan lage mål basert på det?

    Regner med den er event styrt, men hvordan finne category og action (submit) som akkurat den "widgeten" ajax-login funksjonen bruker?
     
  2. kaieivindm

    kaieivindm Member

    Innlegg:
    114
    Fant ut av det - måtte bruke regular expressions.
     
    Tonny Kluften liker dette.
  3. Krister Melandsø Ross

    Krister Melandsø Ross New Member

    Innlegg:
    9
    Ville også anbefalt deg å sette på en verdi her. Hvilken verdi er det at en kunde registrerer seg? Hvis det er snakk om et lead, så hvor mye business får du fra leads'ene og hva blir gjennomsnittverdien per registrering?
     
  4. kaieivindm

    kaieivindm Member

    Innlegg:
    114
    Ja, om det var en verdi. Men så lenge det ikke er det, ser jeg ikke en grunn for å sette en falsk verdi.
     
  5. Krister Melandsø Ross

    Krister Melandsø Ross New Member

    Innlegg:
    9
    Mål bør alltid settes, og de bør alltid ha en form for verdi, enten det er i form av penger eller vekting.
    Litt av grunnen til det er at du mye enklere kan benytte statistikken til å se hva som generer verdi eller ikke, og det fullbyrder hele ABC (Acquisition, Behaviour, Conversion) perspektivet innen digital analyse.

    Eksempelvis, kan du se Profit Index, som er prosentvis andel av nettstedet som genererer verdi, basert på sider med page value mer enn 0.
     
  6. kaieivindm

    kaieivindm Member

    Innlegg:
    114
    Jeg skjønner hva du mener, men om jeg setter 1kr eller 0kr på mine konverteringer, selv om de ikke er ekte, føles bare feil for min del.

    Mål har jeg mange av, men som jeg sa, ikke verdi satt i form av kr og øre.
     
  7. Morph Svart belte i snoking

    Innlegg:
    313
    Dersom du har flere måter å konvertere på, bør du nok likevel vurdere å ha målverdi. Som Krister sier, handler det også om vekting, og ikke bare kroner og øre. Hvis en registrering er 10, er kanskje klikk på en mailto:.popup verdt 2 osv osv. Over tid kan du for eksempel se på dine forskjellige trafikkanaler for å se hvor du henter mest verdi. Du kan også se hva slags innhold som generer mest verdi i forhold til trafikk, og dermed finne ut av hva slags innhold som du kanskje bør jobbe videre med. Min erfaring er nemlig at det slett ikke alltid er de mest trafikkerte sidene som gir den beste verdien. Men dette er gjerne vanskelig å se uten målverdier.

    Har du derimot bare registrering som konvertering, og ikke kommer til å ha andre actions på nettsiden din, er selvsagt en konvertering en konverting og en spade en spade..
     
    kaieivindm liker dette.
  8. kaieivindm

    kaieivindm Member

    Innlegg:
    114
    Takk for et godt og utfyllende svar!

    Her er det klart at jeg ikke helt så den veien, og forstår mer nå.

    sorry @Krister Melandsø Ross hvis det var dette du mente, men at jeg ikke tok det med en gang.
     
    Morph liker dette.

Del denne siden