Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Google bot, hva kan jeg påvirke?

Apronzo

Medlem
Hei!

Jeg har et kort spørsmål, jeg har søkt rundt på nettet og her inne, men ikke funnet svaret...
Enkelte tider på døgnet har vi stor pågang, gjør endringer osv.
Er det da mulig og gi Googles edderkopper beskjed om at jeg kun vil at de skal være inne på forhåndsbestemte tider, datoer eller lignende?
F. eks. at jeg ikke vil at Google sine edderkopper ikke er inne i butikken på de tidene vi har mest trafikk?

Takker for alle svar
 

impel

Medlem
Microsoft har et valg for dette i sitt Bing Webmaster Tools, men har ikke lagt merke til noe lignende i Google Webmaster Tools. Nå er ikke jeg noen storforbruker av noen av disse, så mulig jeg bare har oversett det hos Google.

Men det hender vel at Bing også crawler siden din, så da hjelper det kanskje en smule å i hvert fall velge ønsket klokkeslett for crawling der.

https://www.bing.com/toolbox/webmaster
 
www.google.com/webmasters/tools kan du gå inn på "innstillinger for nettstedet" og "Gjennomsøkingsfrekvens".
Bruker du "Begrens Googles maksimale gjennomsøkingsfrekvens" kan du i alle fall endre forespørsler per sekund.
Jeg synes at google kan kreve ganske mye av serveren på databasedrevet sider med mange undersider. Noen ganger er Bing og andre der sammtidig.
Og da kan denne være grei å begrense Goolge litt på.

Men jeg vet ikke om det er mulig å stille tid og dato på gjennomsøkingsfrekvens.
 
Topp