Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Google-dansen; hvor langt kan man falle?

Jeg lurer i grunnen på hvor langt ned på listene man kan falle om man er midt inni en Google-dans. Noen som veit? Har flere nettsider som plutselig er på side 6-7-8, men kan jeg forvente at de kommer sterkere tilbake om en dag eller to? De er jo fortsatt med, så tror ikke jeg har fått meg en stk sandbox heller..
 

Knut

Medlem
Har lagt merke til at man kan "danse" endel rett før de oppdaterer pr. La merke til det de 2 siste gangene. Om dette er tilfeldig eller om de omrokkerer endel rett før vet jeg ikke, men etter littt tid så er alt tilbake til det normale igjen
 

Overlord

Medlem
Google dansen er vel et "gammeldags" uttrykk slik jeg har forstått det på internasjonale blogger. Nå går oppdateringene ut på alle datasentrene noenlunde samtidig (caffeine er eksempelet som motbeviser regelen) Så mest sannsynlig har du drevet med noe snusk som har litt oppdaget.
 

jeffdonk

Medlem
man vet aldri, jeg har en side som jeg aldri helt har skjønt. Norsk helse/slanking/fitness side,40-50 gode originale artikler, alle linkene er naturlige (dvs, blogger etc har skrevet om de, jeg har ikke styra noe med det på denne siden). Den faller inn og ut av googles resultater og har gjort det i 6 mnd. Når den er ikke drar den 2-300 unike om dagen, når den faller ut er den nede i 20-30.. Rar side :)
 

picxx

Well-Known Member
Det er mye snakk om google's SERP's i forskjellige tråder, men en ting man bør være klar over er at google har jobbet mye med å "personalisere" søkene til den enkelte bruker, så er du innlogget på din google konto eller muligens har andre spor av søk lagret på maskinen kan dine resultater være helt annerledes enn resultatene for en annen.
Nå klikker man vel også sjeldent på egne sider i søkeresultatene, så de faller vel ofte i SERP's om du har en søkehistorikk på en spesiell term.
 
Topp