Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Google Instant Search... Hva Vil Det Si For Oss?

i-net

Medlem
Snart kommer Google Instant Search til en rekke land (ikke Norge med det første).

Hva vil det si for alle som driver med SEO?

Jeg tror kanskje det vil være negativt. Spørsmålet er om folk gidder å skrive lange søkefraser lenger når det dukker opp resulateter med det samme.

Dermed blir det kanskje enda viktige å ranke høyt på de korteste frasene...

Hva tror du?
 

picxx

Well-Known Member
Dette er positivt.
Omtrent som et crashkurs i online søking for den generelle internettbruker.
For å ta ett eks:
Folk er generelt late, så de velger minst motstands veg når de skal skrive noe på tasteplata, men kan sitte å klikke på denne museknappen i timesvis.
Si at Ola skal søke etter en matbutikk i svolvær.
Pr. i dag skriver han inn "matbutikk" og trykker lystig på lista som kommer opp etter søket. Ved instant søk vil han ganske kjapt, og uten å må flytte hånda helt bort på musa, at søkene ikke gir treff på noen matbutikker i svolvær, så kanskje gidder han faktisk å skrive inn "svolvær" bak matbutikk også.

Dette gir mere relevante treff og kommer nok heller til å føre til mere søk på longtails kontra korte søkefraser. VG og google kommer nok sikkert likevel til å ligge på topplista hos kvasir, hehe :D
 

gjedda63

Medlem
Har Google blitt tankeleser? Hvis jeg ønsker info om svarthalepungtrosten kan jeg ikke tenke meg at det kommer opp av seg sjøl.
Skal vi plages med en masse resultater som popper opp basert på loggen og tidligere søk?
 

Nutz

Med lem
Google blar opp i det de har indeksert, de dynamiske resultatene i søkefeltet dukker opp på samme måte som på den predektive ordlista i telefonen din når du skriver SMS..
Istedet for enkle ord, kommer søkesetninger opp, samtidig som et x-antall søkeresultater på foreslått "søkestreng".
Tviler på at det er mer hokus-pokus enn dette.
 

testdriver

Ha det bra..
Official Google Webmaster Central Blog: Google Instant: Impact on Search queries
With Google Instant, we also measure impressions in these new cases:

- The user begins to type a term on Google and clicks on a link on the page, such as a search result, ad, or a related search.

- The user stops typing, and the results are displayed for a minimum of 3 seconds.

Organisk vs Adwords:
Will 'Google Instant" Distract From Google Ads? That's What Eye-Tracker Data Shows... - SVW
...Google executives showed off the result of an eye-tracking study of users interacting with Google Instant.[...] The eye tracker did not show any activity on the right side of the page where Google text ads are placed.[...] The dynamic nature of the page, constantly changing as users type, forces users to concentrate on the search results as they are being presented.

Men:
How Google Instant Changes the SEO Landscape | SEO Book.com
Here is an image using Google's browser size tool, showing that when Google includes 4 AdWords ads only 50% of web browsers get to see the full 2nd organic listing, while only 20% get to see the full 4th organic listing.

adwords-love.jpg
 
Sist redigert:
Topp