Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Har du en god ide kan du få 3 mill i oppstartkapital

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
3 millioner kroner til din beste nett-idé - VG Nett

VG feirer at dem har passert 3 mill brukere på en uke for første gang, og det gjør dem ved å lansere en konkurranse hvor det gjelder å komme med den beste nettideen. Har du en god ide har du nå sjansen til å få støtten fra VG og 3 mill til å bygge den opp.

Eneste ulempen er at dem selvfølgelig skal ha en eierandel. Den er sikkert ikke liten vil jeg tro..
 

Tonny Kluften

Administrator
Den er nok rimelig stor ja + at de får inn masse idèer som de kan bygge på selv.
Si at VG går inn med 3 mill over 2 år + at en gründer går inn med sin arbeidskraft i 2 år til 500.000 per år. Da kan VG forlange 75%. Kanskje ikke sånn det fungerer, men logisk sett så kan det bli sånn.
Uansett så vil nok vedkommende gründer bli mangemillionær i løpet av få år.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
men det skal vel deles på 3 stykker? Da blir det jo bare 33.3 mill på hver :) Personlig synes jeg biip har gjort en bedre jobb når det gjelder markedsføring. Dem har bygget seg opp fra skratch og gjort en helvetes jobb med annonsesalg! Nettby har bare seilet på VG sin suksess og egentlig ikke gjort like mye..
 

picxx

Well-Known Member
Nettby? bah, det er jo ingenting :p

Han som startet nettby er vel en person, mens på biip er de tre som deler.

Er ganske sikker på at både nettby og f.eks. blink også er verdi slike summer, men disse er jo ikke privateid og blir vel neppe solgt.

Ellers er det godt gjort å utvikle en slik norsk tjeneste som disse har gjort i løpet av et par-tre års tid, men ikke akkurat noe å heve øyenbrynene for internasjonalt (tenker på f.eks. POF m.fl.).
 

picxx

Well-Known Member
Joa, summen pr pers blir mindre, men verdien totalt er større, veldig mye større også.

Var det ikke 90 prosent av biip som er verdsatt til 100mill, mesn jeg tror neppe han som startet opp nettby innehar 90 prosent av eierandelen der ;)

Men, en nettside vil jo uasett være verdt det en kjøper er villig til å gi for den, så verdien på nettsteder som ikke er kjøpt/solgt kan man jo diskutere i sju lange og sju breie. :D
 

Gomlers

Member
en ting er garantert.. VG får inn haugevis av tips fra "det norske folk", så de lett kan plukke ut det beste. Smart trekk, og så skjule seg bak at vi feirer 3 millioner, og GIR bort 3 millioner.. Joa, ikke dumt, men om jeg hadde solgt noen idé til VG på den måten er jeg usikker på. Ikke helt min stil å binde meg til kontrakter med kjempeautoriteter, for så å se at MIN idé gir godt rykte til VG, mens jeg selv helt sikkert hadde blitt glemt med tiden... samtidig er det fremdeles en brøkdels sjans for at jeg VILLE vunnet da ;)

Kunne sikkert tjent noen kroner på et sånt samarbeid, men tror det definitivt er mer å hente på å utvikle sin egen greie, jobbe 150% for den, tillate samarbeid med seg selv og kun seg selv, og være målbevisst fra starten av.

Selvfølgelig ville det være enklere å "vinne" en slik konkurranse som VG har nå, men jeg vet ikke om det ville vært verdt å "tape" alt det andre.. men det er jo selvfølgelig min mening da...

Edit: Eller nei, forresten.. here goes ;)
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Tja, jeg er ikke helt enig om at det er beste er å tillate samarbeid med bare seg selv.

Jeg vil heller være medeier av en suksess, enn eneeier av en fiasko!
 

picxx

Well-Known Member
Det beste må da være å være eneeier av en suksess :)
 
Topp