Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Har webforumet prate kanal?

Status
Stengt for ytterligere svar.

peterandrej

pensjonert moderator
Må ærlig innrømme at jeg trodde IRC for LENGST var dødt? Jeg husker at jeg i min ungdom drev med IRC og sånt. Men det er jo over 15 år siden. Jeg må være så ærlig å si at jeg ikke aner hvordan jeg skulle logget meg inn på IRC i dag. Finnes det i det hele tatt klienter for den slags idag??

At Webforumets brukere vil chatte/treffes/ringes/whatever er jo ikke noe WF som sådan hverken kan eller vil bry seg om. Men å starte en IRC-kanal, eller ENDA VERRE: inkludere en jævla "chatbox" på siden blir jo fullstendig bak mål.

(Jeg sliter med en kunde som absolutt VIL ha en jævla chatbox på hjemmesiden sin. Jeg har selvfølgelig nektet plent å installere dette til ham, men har sagt til ham at hvis han lærer seg tilstrekkelig til å installere den selv så må han gjerne sette igang for min del.)

#chatboxbrenn
 

Fredrik

Medlem
Jeg vet ikke engang hva IRC er men regner med at det er noen chatte greier. Chat å slikt husker jeg vi drev med på skolen for 15 år siden med hverandre. Husker også at på chatten der dro jeg en del damer. Det var superkult.

Men nå er jeg voksen.
 

Frodem

Medlem
jøsses da...

Det var da ikke meningen å lage "krig" her da... Ja jeg har også brukt irc for borti mot 15 år siden og bruker det faktisk enda.

Igår fikk jeg hjelp til vhosts på min linux boks nettopp via irc, live hjelp syntes jeg var helt utrolig godt. Siden ingen har svart på mitt spørsmål her ang vhosts, så syntes jeg iallefall det var greit å få hjelp slik.

Jeg ser det er utrolig mange "dumme" kommentarer her, noen skriver att de er voksen nå, men svarene tyder jo på noe helt annet.

Trenger nå ikke være en wf kanal, for de som vil, er det jo bare å lage en kanal, så kan jo de prate de som vil.

Jeg har heller IKKE sagt att det skal være en chattebox på forumet her, kun på irc for de som VIL/ØNSKER det. Det er ikke sagt att alle som er medlemmer her, skal på irc.

Og Kenneth, hvordan kan du hevde att irc er døende.... om ikke død allerede??

Men beklager igjen, var ikke meningen å lage "krig" her altså.. synes forumet er supert her jeg, men ser ingen problemer med irc kanal... eller vil kanskje reklame inntekter forsvinne??

Frode (ivrig irc'er, selv om jeg snart er 36 år)
 

skogtrollet

Medlem
Irc er en genial måte for mange folk og snakke med hverandre samtidig. Er selv it student og snakker med mine medstudenter ofte via irc.

Ja irc er nok døende, i den forstand at folk bruker det mindre og mindre, men det betyr ikke at det ikke er genialt. Dersom folk slutter å bruke facebook er facebook døende, det betyr ikke at facebook ikke er genialt. :)
 

Knut

Medlem
Irc er en genial måte for mange folk og snakke med hverandre samtidig. Er selv it student og snakker med mine medstudenter ofte via irc.

Ja irc er nok døende, i den forstand at folk bruker det mindre og mindre, men det betyr ikke at det ikke er genialt. Dersom folk slutter å bruke facebook er facebook døende, det betyr ikke at facebook ikke er genialt. :)

Lurer bare. Hva er så genialt med noe folk ikke bruker så lenge det er ment for nettopp det?
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
jøsses da...
Og Kenneth, hvordan kan du hevde att irc er døende.... om ikke død allerede??

IRC er ikke i nærheten av hva det en gang var. På samme måte som myspace er "døende", så er IRC også døende. Stortiden til begge kanaler er over og det er vanskelig å rekrutere nye brukere. Sammenlignet med hvordan det var på den tiden IRC var på sitt største (som er hva, 10-15 år siden?), så er det relativt få brukere i dag.

IRC mistet massene sine pga av ting som MSN, ICQ og Skype. De gjenværende brukerene på IRC er som oftest IT-nerder som ikke liker mainstream.

Personlig ser jeg på IRC som bortkastet tid. Om jeg vil sosialisere drar jeg heller på teltur, inviterer noen venner på dykking, holder et vorsespiel eller går på byen. Eller treningstudio for den saks skyld. Jeg ser ikke poenget med å sette meg på IRC. Alt annet har jeg IM-tjenester til og Twitter. Jeg ser absolutt ingen fordeler for meg av å bruke IRC fremfor Twitter.
 

Frodem

Medlem
Jaja, jeg er ferdig med dette jeg :) Jeg er vel da en it nerd jeg da, siden jeg bruker irc hver dag og slettes ikke jobber med it en gang.

Og Tonny, jeg er ikke på facebook :)

Frode
 

Bjørnar

Gründer
nå finnes det jo en irc-kanal som heter #nwf @ efnet. selv om den "tilhører" norsk webforum, ser jeg ingen problemer med at også folk fra WF er der. hyggelig å slå av en prat med likesinnede. for dere som ikke liker det, er det jo bare å holde seg vekk.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Atle, har du noe du vil kverulere videre om kan du sende det til kenneth@dreyermedia.no, så slipper vi ta oppvasken i offentligheten ovenfor medlemmene som rett og slett ikke bryr seg.


Unnskyld meg Kenneth, men her er det da ingen andre enn deg selv som sitter og kverulerer. Jeg har aldri en eneste gang i denne tråden nevnt noe som helst om at jeg på vegne av WF vil starte eller drifte noe som helst. At du spesifiserte nettopp mitt navn i innlegget ditt, om at jeg personlig ikke får starte noe som helst på vegne av WF, uten at du nevnte noe som helst om de andre medlemmene på forumet syns jeg var direkte frekt av deg.

Jeg har da virkelig ikke gjort annet enn og si min mening om en chattekanal for WF, og en chattekanal som ikke er for WF i tråden, og jeg har ikke en eneste gang nevnt noe som helst om at jeg vil starte noen av de to.

Fy pokker altså, du er faen meg frekk!
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp