Kjapp og trygg hosting for Wordpress

helthjem.no - Gratis frakt for nettbutikker (100 stykk)

CamillaF

New Member
Ja, de ønsker ikke at vi gir ut pristilbudet vårt siden de mest sansynlig oppererer ut i fra forskjellige priser ovenfor forskjellige kunder. I mitt tilfelle blir "minnipakka" litt dyrere, men så er deres "minipakke" også større en Brings. Mye av det jeg sender som Klimanøytral servicepakke vil ende opp som minipakke hos Helthjem. De har også bare en sone. Mye av mine pakker går til NordNorge, og jeg holder til på Hvaler (nesten i sverige), så en del av pakkene vil derfor bli vesentlig billigere enn posten, selv om prisen i utgangspunktet er høyere en den rimeligste minipakka.

En annen ting er at de har et retursystem hvor det koster 9 kr med en slags sms-tjenste mellom mottaker og dem. Etter å ha tittet på det kunne jeg egentlig tenkt meg og hoppe over hele retursystemet egentlig, for det ser ut til å koste meg vesentlig mer enn i dag, hvor mange ofte bare setter på frimerker uoppfordret og sender tilbake om det er noe (å det koster ikke meg noenting).
 

CamillaF

New Member
Dessuten liker jeg å ha kommunikasjon med kunden når det gjelder retur. Så det blir en forklaring for meg hva som er årsaken, oftest ender en slik samtale opp med en annen størrelse/produkt, eller opprydding og beklagelse ovenfor kunden om vi har surret. Å da er kunden like blid, kanskje enda blidere enn før. En annen ting er at jeg jobber mye med lese og skrive i journaler (på dagjobben), og behandler derfor slike hendvendelser på samme måte. All komunikasjon blir ført inn i programmet, og etter samtalen/e-posten, får kunden kopi av hva vi har blitt enige om på e-post. Da er de beroliget på at saken er løst, og jeg kan bare gå inn å se hva vi har blitt enige om når varen kommer i retur. Veldig greit og ikke det er jeg personlig som ordner returen også. Den som pakker, åpner ordren og ser hva som er avtalt og sender/tilbakebetaler etter avtalen.
 

Britta

stoffdronning
@CamillaF takk for den infoen, veldig nyttig for meg! Er retur-systemet bindende? Den har jeg egentlig ikke behov for i det hele tatt ettersom jeg driver med spesialtilapassete varer der det ikke er retur på, har kanskje 1 retur på 100 bestillinger.
Ellers sitter jeg i samme situasjon, mange service-pakker mellom 1-1,5 kg fra Kristiansand til Nord-Norge ;-)
 

CamillaF

New Member
Returordningen ser ikke ut til å bli noe problem for meg. Jeg kan styre returen istedet for kunden. Så nå er det bare å få alt på plass med tanke på at de har fått seg en kunde som driver nettbutikk uten å ha peil på data! Bare det å forklare meg hva jeg skal med et EDI-abonemang, og hva det gjør... Men at de gidder... bare det skal de ha litt ros for altså.
 

CamillaF

New Member
Jeg fikk priser ganske raskt, så ta kontakt med dem igjen om du ikke har hørt noe. Har enda ikke fått startet opp med de, fordi de ikke har noe integrasjon til Magento.
 

Beergear.no

Medlem
Jeg endte opp med ikke å bruke dem fordi de ikke tilbyr løsning for A-post. Men hvis jeg hadde sendt 2000 pakker i året med sporing ville jeg definitivt byttet til dem. De hadde en veldig fordelaktig pris på det, hadde spart minst 40% på sporingspakker i forhold til Bring.

Sender man 2000 pakker i året får man også avtale om rabatt hos Bring!
Bruker Bring/Posten, har rabatt, og de henter pakkene hos oss.
Ved henting av pakker slipper man de 15 kr pr servicepakke ...? er det vel nå, ved innlevering av pakker på postkontor.
Det koster mindre at de henter enn å levere på postkontor! Og er svært behagelig.
Ikke spør om hvor mye vi har i rabatt, da jeg mener å huske at vi ikke kan gå ut med dette....
 

Beergear.no

Medlem
Har hatt en prat med dem i dag pr telefon. Noen som har begitt seg ut på dette ennå, og kan dele erfaringer?
Det er greit at man ikke kan gå ut med priser, men man kan jo si at man f.eks sparer 25-30% i forhold til posten.
Da har man ikke røpet noe, da ingen vet hvilken avtale man hadde med posten før man byttet.
 

perksp

Member
Fikk interessen over dette selv nå, men er ikke spesielt interessert i levering på dørmatta midt på natten. Må vel være mye enklere med tyveri av pakker?
 

Beergear.no

Medlem
Har nå fått tilbud fra dem. Må sette meg ned å sjekke hvor mange brev/minipakker/pakker vi sender pr mnd/år for å få oversikt over om det er nok å spare på dette til at jeg gidder gå inn på en sånn avtale. De påstår at de nesten ikke har opplevd tyverier. Noe jeg anser som merkelig..... Hadde derfor vært gøy å høre fra noen som har erfaring med å bruke dem....
 

Beergear.no

Medlem
Det avhenger vel litt av hva du mener med "brev" Men om du tenker på tynne brev med kun ark i, så stemmer det. Men det hender jo man sender tykkere ting i brev. Fordelen her er at man får sporing også på brev.
En av tingene som gjør at jeg er skeptisk er det med levering på dørmatta.
De sier riktig nok at de nesten ikke opplever tyveri. Men OM noe blir stjålet får man erstatning etter de samme takstene som hos poste og andre transportører. Det vil si så lite at det nesten ikke er verdt bryderiet med å klage/fylle ut papirer om ikke pakken veier "100 kilo" :)

Også ser jeg for meg at det kan bli vanskelig å forhandle seg tilbake til samme avtale som vi har pr i dag, med posten, om dette skulle vise seg å ikke fungere.
 
Topp