Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hjelp med wp-admin

Livsnyter

Medlem
Hei, noe har skjedd med nettsiden min ekkelt.com.
Noen her som vet hva som er galt og hva jeg må gjøre for og fikse det?
Jeg kommer her for hosten host1.no svarer meg ikke på mail og de har sakt før at de skal ha 1000 kroner for og gjøre dette.
Jeg har prøvd IRC men der får jeg heller ikke hjelp.
Skal på ferie om 5 timer så hadde blitt veldig glad vist problemet var løst da ;)
Takker for alle svar!
 

Livsnyter

Medlem
Jeg vet at ekkelt.com er nede men den har jeg gitt opp.
Men nå er det enda et problem med ekkelt.com/hovedside.
Vist du ser på theme så er det helt ødelagt.
 

Livsnyter

Medlem
Jeg har nå funnet ut hva som er problemet.
Det er så enkelt at en widget har ødelagt layouten.
Men jeg kommer ikke inn på wp-admin ?
 

kkjelles

Medlem
Nei jeg merket det, ref første meldingen der det står at databasen din mangler noen tabeller. Har du tatt kopi av den? I så fall kan du laste den tilbake via cpanel hos den du har hostet siden på. Dette problemet er visst ganske vanlig, ta et googlesøk på: "One or more database tables are unavailable. The database may need to be repaired." Og du kan finne mange andre som har løsningsforslag, slik som denne forumtråden: WordPress › Support » Database Problem
 

Livsnyter

Medlem
Jeg forstår. Men det er ikke det som er problemet.
Som sakt så har jeg gitt opp ekkelt.com og fokusert på ekkelt.com/hovedside.
Men på den så er det noe som er feil og jeg kommer ikke inn på ekkelt.com/hovedside/wp-admin
Har du noen tips her ? :)
 

kkjelles

Medlem
Hmm, nei egentlig ikke, den eksisterer jo ikke den siden sånn som det ser ut. Kanskje forsøke å installere WP på nytt på eks ekkelt.com/hoved/ og overføre filer/mapper 1 for 1 fra /hovedside til /hoved for å finne ut hva som skaper feilen.

Eller, prøv dette:
WordPress › Support » 500 Internal Server Error at wp-admin after install

1. Create a text file named php.ini
2. Write this code -- memory=20MB
3. Save the file
4. Upload the php.ini to your blog directory under /wp-admin/ folder
 

kkjelles

Medlem
Nei har ikke brukt de.

Logg inn på kontrollpanelet ditt på host1, du finner ut hvordan her: Host1 - Kunnskapsbase

Der inne skal du finne en eller annen form for filbehandlingsverktøy hvor du kan bla deg frem til mappen /wp-admin (/home/ekkeltco/public_html/hovedside/wp-admin tror jeg det er). Du kan også finne denne ved å logge inn på ftp-serveren med et brukernavn og passord du skal ha fått, eller finner på host1.no.

Der inne må du følge disse stegene, altså lage en fil som heter php.ini, såpne i notepad, skrive inn "-- memory=20MB" uten ", laste opp denne filen til /wp-admin/ mappen du finner enten via filbehandlingsverktøyet i cpanel eller via ftp. Søk på host1.no om du ikke finner ut hvordan du kommer inn på cpanel eller logger på ftp-serveren.

Tror dette vil løse problemet ditt. Uansett google er din venn, du må bare søke og forsøke å finne en løsning.
 

Bjørnar

Gründer
Host1 har ingenting med at du har føkka det opp, for det er det som har skjedd. Skjønner godt at ikke de kan hjelpe deg gratis med dette.

Grunn: du har satt i innstillingene til at siden skal være domene.no/hovedside/wp-content/blablabla
men i temafilene står det kun domene.no/wp-content/blablabla

Du må inn i temaet, og fikse opp dette.
 
Sist redigert:

zapotek

Medlem
Til en eventuell neste gang noe sånt skjer. Noter deg følgende bak øret:

Backup, backup, backup, backup, backup og backup.

Da hadde du fikset problemet med 1 klikk eller 2.
 

Livsnyter

Medlem
Takk for din hjelp kkjelles!
Men jeg har nå skiftet host og prøver på nytt når jeg kommer jeg fra ferie.
Ps, bjørnar. Du er bad
 
Topp