Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Html/e-handel

sten

Medlem
Hei, har et spørsmål som sikkert noen av dere kan svare på.
Hvis jeg har en nettside i html, å alt design er gjennomført.
Er det mulig å legge inn e-handel løsning på html siden eller må man basere html på at man skal ha en e-handel løsning?
Takker for alle svar :D
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
En e-handels-løsning krever at serveren ikke bare oversender en fil (slik den nå gjør), men også er programmert til å ta imot informasjon fra brukeren - som "legg denne i handelskurven", "utfør en betaling", "send en epost til butikk-eier med alle bestilte artikler" osv.

For lenge lenge siden (snart 10 år??) lagde jeg en slags bestillings-løsning med så-å-si kun html så det er mulig (bortsett fra at slutt-bestillingen må oversendes via serveren - den må sende en epost altså), men det er ihvertfall ikke vanlig idag.

Vanlig idag ville vært å bygge inn e-handelsløsningen på siden din, eller det jeg ville anbefalt er antakeligvis at layout ble gjort om til en theme for en standard cms med e-handelsløsning.
En løsning som mamut selger ville jeg ikke anbefalt (= "klikk her for å komme til nettbutikken"-lenk med egen nettbutikk-side).

Du kan kanskje spørre deg selv hvor avgjørende din layout er, og hvor mye du er villig til å bruke på å få nettbutikken til.
 

sten

Medlem
Det jeg ikke fårstår helt med å kode egne hjemmesider, er hvordan man skal kunne publisere på hjemmesiden uten å måtte begynne å kode tingene inn.
Er litt forvirret:confused:
 

kek91

Webutvikler
Da trenger man et såkalt CMS (publiseringsverktøy). Det vanligste er vel gjerne Wordpress.
Det er mulig å lage selv, men man trenger mye kunnskap innenfor databaser og programmeringsspråket PHP.
Dersom man ønsker en nettside i ren HTML er det ikke mulig å få det "dynamisk" (altså at siden kan oppdateres uten å kode tingene inn som du sier)
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Vel, det kek91 sa er i praksis 100% riktig og i teori 99% helt riktig :p
I teori kunne man vel ha litt javascript-kode som leste og viste en xml fil (excel -> save as). Men det begynner bli litt *vel* teoretisk i dette tilfelle.

For din del, sten, er veien absolutt enklest med WordPress, evt. en nettbutikk fra mystore.no
 

sten

Medlem
Vel, det kek91 sa er i praksis 100% riktig og i teori 99% helt riktig :p
I teori kunne man vel ha litt javascript-kode som leste og viste en xml fil (excel -> save as). Men det begynner bli litt *vel* teoretisk i dette tilfelle.

For din del, sten, er veien absolutt enklest med WordPress, evt. en nettbutikk fra mystore.no

Er det noen gode løsninger for joomla.
Har hørt om noe som heter virtue mart, men er det å anbefale?
 
Topp