Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva er den beste betalingsløsningen for en nettbutikk?

zenhagen

Medlem
Klarna bryr seg fint lite om hva du har stående i dine vilkår. Det er Klarna`s vilkår som gjelder, og i Klarna`s vilkår står det at pakken skal sendes som sporbar pakke.

Dette er en e-post jeg fikk fra Klarna når jeg klaget på at kunden hadde gitt feil adresse:

For å gjenta det min kollega skrev til dere, i følge Klarnas vilkår skal alle leveranser sendes med sporing. Dette er nødvendig for at vi skal kunne forsikre oss om at kunden mottar varene sine. Det innebærer også at dere kan gjøre en reklamasjon til fraktselskapet dersom leveransen ikke kommer fram. Norsk forbrukerkjøpslov fastslår videre at avsender/butikk ansvarer for at varene kommer fram til mottaker/kunde. Vi har ikke mulighet til å sende ut denne fakturaen til kunden ettersom hun ikke har fått varene, og det ikke kan dokumenteres gjennom et sporingsnummer at hun har mottatt dem.

Vi ber dere derfor å kreditere fakturaen og gi oss beskjed om dette innen 13.04.2016. Dersom vi ikke hører fra dere innen dette, vil vi da kreditere fakturaen på deres vegne.

Husk også at Klarna`s bedrageribeskyttelse også kun gjelder dersom pakken er sendt som sporbar pakke med signatur.
 

Tonny Kluften

Administrator
Nå har jeg akkurat innhentet priser og skal straks sette i gang med å integrere betalingsløsning. Når Tonny sier at han har en uggen følelse ovenfor hele klarnasystemet så lurer jeg på hva som ligger under?

Det ligger ikke noe mer under enn at jeg ikke liker måten de gjør ting på, promoterer seg selv f.eks. De driver lovlig og holder seg, etter alt å dømme, innenfor alt som er av forbrukerrettigheter.

En annen ting er prisene, hvis kunden velger faktura får man utgift på kr 15 + 3-4%. Dvs at på en vare til 200 betaler du kanskje til 10% til Klarna. 160 (pris eks MVA) minus 20 er 140, og det utrolig dyrt, spør du meg.
 

Liandrian

Medlem
Ja, det er jo den evinnelige diskusjonen. De garanterer jo beløpet innen en uke og det vet de å ta seg betalt for.
Dette handler vel om hvordan man priser varene om man vet hva det koster å ha Klarna.
 

hausky

New Member
Er veldig fornøyd med Stripe, men venter også i spenning på at Vipps og andre lignende applikasjoner blir lett å integrere i nettbutikkene.
 

Liandrian

Medlem
Det kom ikke til å skje med det første... Var den beskjeden jeg fikk av Vipps da jeg ringte de forrige uke for å forhøre om de kom med en slik løsning du nevner Hausky. Regner vel med at det kommer på nyåret.

Nå har jeg mottatt et nytt tilbud av Dibs med faktura-løsning. Jeg visste ikke at de tilbød det, men det gjør de tydeligvis nå.
 

Steve Cash

Medlem
Det spørs jo hva en regner som "med det første". Men hvis en ikke er av den altfor utålmodige typen, så er jo ikke nyåret langt unna. En kan i alle fall allerede melde sin interesse for Vipps i nettbutikk på appens egen side https://www.vipps.no/nyheter.html
Og etter hva jeg leste i en artikkel i Kapital (?) her om dagen så er DNB veldig klar over at de må henge på hvis de vil være med i app-racet. (Og så vet vi jo alle at innføringen av ny funksjonalitet kan dra ut litt på grunn av tekniske forhold, vi får vente noen måneder og se.)
 

Tonny Kluften

Administrator
DIBS har fått gjennomgå en del her på WF og har ikke det beste ryktet. Jeg har ikke noe bra opplevelse med kundeservicen dere, tar tid, og en del om og men.
Stripe er helt topp, det er bare irriterende å vente en uke på pengene, de er trege til å utbetale, og de har ikke faktura.

Jeg venter i spenning på Bambora, som lanserer faktura senere i høst.
 

KIA

Medlem
DIBS har fått gjennomgå en del her på WF og har ikke det beste ryktet. Jeg har ikke noe bra opplevelse med kundeservicen dere, tar tid, og en del om og men.
Stripe er helt topp, det er bare irriterende å vente en uke på pengene, de er trege til å utbetale, og de har ikke faktura.

Jeg venter i spenning på Bambora, som lanserer faktura senere i høst.
Hvor mye koster Bambora? Er det mye dyrere enn Stripe?
 

DinArtNorge

New Member
Bombora betaler du en fast månedsavgift på 245 nok/mnd. samt en transaksjonsavgift på 2,45 % per transaksjon, det ser at det har løsning for mobil, online og butikk.

Og Stripe er bare for online payment løsning, betaler du 2.4% + 2kr/transaksjon, ingen månedsavgift. Hvis ingen transaksjon da blir det gratis.

Vi har integrerte stripe på woocommerce og det var lett, har ikke prøvd Bambora.
 

Liandrian

Medlem
Her handler det igjen om hva Ola Nordmann kjenner igjen og føler er en "trygg" transaksjon. Jeg er i hvertfall innstilt på at det er det som koster. Så om jeg skal gå for noen i starten av en nettbutikk, så må det være noe folk kjenner igjen.

Og det er sikkert flere her som har erfaringer med de forskjellige løsningene. Og ikke minst overgangen fra en leverandør til en annen. Men jeg vil ikke gå i den fella og forandre leverandør etter seks måneder allerede.

Time will show!
 

Navido

New Member
Det største problemet med klarna slik jeg ser det er at de er forferdelig pirkete på at det skal stå 100 prosent slik det står i brønnøysundregistret for at kjøpet skal bli gjennomført. Ofte får jeg mail fra kunder som har stoppet opp i klarna fordi de ikke får det til å gå gjennom. Sikkert mange som også blir så lei at de avbryter hele kjøpet.

Er det noen som opplever dette og har løsninger/alternativer på dette?
 

Nickolass

Medlem
Spørsmålet er hva man definerer som den beste? Når det gjelder priser så har Nettpilot en modell som kan regne ut helt presist hvilke kostnader en nettbutikk kommer til å få alt etter hvilke betalingsløsning de velger. Her er et skjermbilde av en beregning med 1000 vs 2000 årlige transaksjoner a 500 kr i 2017. Bare se bort fra 2016 kolonnen, den bruker vi som utgangspunkt når vi beregner utvikling basert på total etterspørsel.

Prisene i høyre kolonne er uten etableringskostnad, som er nevn i første kolonne. Her er standard og formelle priser listet.

Mørk grønn er billigst - rød er dyrest.
betalingslosninger-pris.png
 

Stoppet

Banned
Spørsmålet er hva man definerer som den beste? Når det gjelder priser så har Nettpilot en modell som kan regne ut helt presist hvilke kostnader en nettbutikk kommer til å få alt etter hvilke betalingsløsning de velger. Her er et skjermbilde av en beregning med 1000 vs 2000 årlige transaksjoner a 500 kr i 2017. Bare se bort fra 2016 kolonnen, den bruker vi som utgangspunkt når vi beregner utvikling basert på total etterspørsel.

Prisene i høyre kolonne er uten etableringskostnad, som er nevn i første kolonne. Her er standard og formelle priser listet.

Mørk grønn er billigst - rød er dyrest.
betalingslosninger-pris.png

I hvilken kolonne ligger "opplevd service" fra kundene? Mulig jeg burde tatt på brillene
 
Topp