Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva er mine rettigheter ?

Tonny Kluften

Administrator
Dersom han ikke svarer innen en viss tid (husker ikke nøyaktig) vil PayPal hente penger fra hans konto og sende deg, evt betale til deg direkte og få tilbake fra selger i etterkant.

I det tilfelle, vet du at PayPal betaler tilbake hvis selger ikke har penger på konto, jeg har hørt om motsatt praksis.

Hvis du gjør en charge back fra PayPal så er det PayPal som betaler tilbake pengene, ikke selgeren, de trekker evt. hans konto senere. Hvis du kjører mye charge back fra PayPal kan du også risikere å miste kontoen din, de er ikke interessert i å tape penger.
 

Picazzo

Medlem
Har prøvd å få pengene tilbake nå på PayPal, og de som jobber i PayPal skal se på saken. Men med engang jeg gjorde dette, så fikk jeg denne mailen. Har jeg grunn til å være redd?

If for some reason you do not close this dispute we will prosecute you! We have all needed address information and real name! Just to know that you are under international and european lows! For this crime you may go to jail from 1 to 3 years :)

We have unarguably evidence that you resell the script.
if the case is not close till 8 hours we will give our lawyer company your details and we will initiate case at the court of Brussels, Belgium.

So have a great silent night!
 

picxx

Well-Known Member
Hvordan kan de hevde at du har resolgt scriptet hvis dette er et script med en lisens som må aktiveres av utvikler? Utifra det du har skrevet var det utvikler som sperret tilgangen for at du kan bruke scriptet. Kan de ikke bare gjøre det samme på de sidene de hevder du har videresolgt det til?

Tror ikke jeg hadde kommet til å vektlagt den mailen i det hele tatt.
 

Picazzo

Medlem
Jeg sier akkurat det samme. Det virker ikke uten at det blir aktivert av utvikler, så hvorfor skal jeg gidde å videreselge det. Det blir for dumt. Han har heller ikke skrevet noe om hvilke sider jeg liksom har videresolgt til. Så du ville ikke ha tatt denne mailen seriøst ? Skal jeg bare vente på hva PayPal gjør, og ignorere mailen ?
 

Dag Frogner

Supermedlem
Ja, vent og se. De fleste blir nok skremt av slikt og dermed gir seg. Med mindre scriptet koster noen titalls-tusen, har jeg vanskelig for å forestille meg at de kjører advokat på deg. Om de ikke kan bevise for deg hvilke sider det gjelder, kan de heller ikke bevise det for noen andre...
 

quicktech

Medlem
Jeg forstår ikke helt denne selgeren. Trådstarter har kjøpt et script som tydeligvis bare er en slags klient, fordi selger åpenbart har makt til å blokkere tjenesten.

Og ved at han har mulighet til å blokkere tjenesten er det selvsagt at det også er han som oppretter tjenesten. Hvordan er det da mulig å hevde at kjøper har videresolgt en tjeneste som kun selger har mulighet til å aktivere? Og hvorfor er det i det hele tatt et argument når selger åpenbart kan blokkere de installasjonene han vil?

Kan du dele med oss hvilken side / tjeneste dette er snakk om? Av ren interesse har jeg lyst til å forstå meg bedre på hva slags humbug dette er... Og dessuten hvis du deler navn / nettside adresse her på forumet så vil det indekseres og komme opp i google når noen søker på tjenesten - slik at du forhåpentligvis bidrar til at de får færre salg i fremtiden ;)
 

NilsF

Medlem
Eller kanskje trådstarter har kjøpt skriptet via en falsk nettside og en skript- og identitetstyv som har videresolgt skriptet flere ganger, og så har den ekte selgeren nå satt foten ned...? Dobbeltsjekk gjerne at du har kjøpt skripet hos den riktige eieren og ikke på en eller annen svindelside som selger stjålet programvare (det finnes en del av den slags falske nettsider).
 
Topp