Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva er verdien på domener i dag?

joachim

Medlem
Reklame. Annonser fra Google Adsense spesielt. Pga at under-sidene mine er tema-relatert får jeg veldig målrettet reklame fra Google Adsense, det gir en vanvittig høy CTR (18-20%). Men det har jo ikke vært slik i alle år da. Det begynte å øke mye i 2006, 2007 var på godt over 250' og tallene for i år, hittil, se veldig bra ut.

Bruker også noe på markedsføring - Google Adwords - men ikke mye, der jeg har satt LAVE tall på hva jeg girr for hvert klikk (28 øre). Det siste fordi det kan øke PR etter en tid. Det gir gode resultater i forhold til prisen pga når jeg markedsfører meg selv mot hver tema-side, så er de som kommer inn på sidene mer "klikke-villige" på Adsense lenkene. Men dette vet du vel alt om.

Men besøkstallene er ikke enorme, noen veldig få tusen "unike" i døgnet, men det er nok for å komme opp i det der. Det er derfor jeg er mer sugen på å gjøre noe ut av ungdom.no, men _jeg_ må gjøre det fordi eier av ungdom.no ikke har "utviklingskompetanse". Han skal ta seg av markeds/salgsbiten, han har et ganske bra kontaktnett.

Kan vi skaffe noen kroner fra ungdom.no også så tar vi jo det med selvsagt.

Men det med innhold.no og besøkstall, tror jeg - som jeg sa - har med at nettstedet har eksistert så lenge. Det er min egen teori...

J.
 

Ole

Medlem
ehh... Nå blir jeg forvirra her...

Du drar inn 250-300K+ på innhold.no, en sum du omtaler som "Det er jo ikke all verden av kroner", og du ønsker å "skaffe noen kroner fra ungdom.no" som skal konkurrere med community-lignende nettsteder.
- Og så "tigger" du om å få gratis logo til ungdom.no, eller en betaling i form av å bli husket var det vel...

Du tjener med andre ord bra med penger på ett nettsted, og skal ut og konkurrere med et annet i et segment med særdeles stor konkurranse. Og til å brande ungdom.no så ønsker du å bruke noe som en fjortis bevæpna med Photoshop smeller sammen (det er vel ingen andre som gidder å lage gratis logoer til noen)?

- Hvis ungdom.no skal ha så mye som en mikroskisk sjanse til å lykkes mot community-drevne nettsteder må du nok ta en god slump av inntekten fra innhold.no, og kverne inn i utvikling av ungdom.no.
 

Keanu

Geek
Bruker også noe på markedsføring - Google Adwords - men ikke mye, der jeg har satt LAVE tall på hva jeg girr for hvert klikk (28 øre). Det siste fordi det kan øke PR etter en tid.

Bare så du er klar over det. AdWords/AdSense er JS-basert, så det vil ikke øke din PR ved å gi deg lenker. (om jeg ikke har misforstått enten google veldig eller deg)

<offtopic>
300 000 kroner i året på en side er utrolig bra etter min mening, og jeg kan ikke helt skjønne hvorfor du ikke jobber mer med siden i såfall. Mulig systemutviklere har litt for gode lønnsbetingelser for tiden, jeg bør komme meg ut i jobb snarest. :)
</offtopic>
 

joachim

Medlem
Jeg har svart Kenneth privat riktignok, samt en til her inne om det der.

Det var ikke meningen at noen skulle jobbe livet av seg gratis. Jeg fikk tips av Kenneth om hvor jeg kan henvende meg i forumet når det gjelder forespørsel om hjelp til tips/tricks om logoer/design, men da mot honorar.

Jeg har en gang opplevd å få svar fra en dyktig kar her inne for en tid tilbake angående tips om logo, og det er vel en ærlig sak at jeg spurte og han svarte. Men det der kutter jeg ut, så ok, gi meg litt tid da, jeg har bare såvidt orientert meg her inne, og jeg har lyst å delta i diskusjonene med mange tilsynelatende dyktige folk.

Jeg beklaget det, og sa selv det var dumt og feil, og jeg beklager det gjerne igjen i plenum. Kan den tabben legges død nå?

Men jeg skal legge inn et innlegg på et annet forum her inne der temaet blir frilans-oppdrag/partnere med avtalte betingelser. Men det tar jeg der.

J.

P.S. Har vi ikke sporet litt av her nå? Temaet var domeners verdi :)
 

joachim

Medlem
Bare så du er klar over det. AdWords/AdSense er JS-basert, så det vil ikke øke din PR ved å gi deg lenker. (om jeg ikke har misforstått enten google veldig eller deg)

Kombinasjonen annonsering (på Google) og søkeordsoptimalisering (mot Google) øker den totale trafikken mer en skulle tro summen av dem tilsa.

Mekanismen i det kjenner jeg ikke, men kan se hva jeg kan finne ut og komme tilbake til det.

J. :)
 

Ole

Medlem
...tilbake til topic ja: Jeg synes domenet ungdom.no er bra! Klarer du få til den rette miksen med innhold og brukerintegrasjon kan det være en gullgruve (eller ihvertfall en kobbergruve...).
 

picxx

Well-Known Member
ungdom.no er vel ikke akkurat grensesprengende. Domener som voksen.no , liten.no og stor.no er vel domener som kommer inn under stort den samme 'genren', om man kan kalle det det. Om man også tenker på at målgruppen er på kanskje et par millioner personer vil det nok heller ikke ha det helt store potensialet hva gjelder type-in trafikk (youth.com hadde nok hatt en noe høyere rate ville jeg tro).

Når det er sagt er det vel ikke noe som skulle tilsi at man ikke kunne bruke det til å bygge, og brande en større community utifra domenet. Domener som biip.no , blink.no og nettby.no hadde vel heller ikke de helt store forutsetningene for type-in før de var blitt brandet.
 

Bjørn

Domenespekulant
Vanskelig spørsmål du stiller. Enkelt forklart; et domene er verdt nøyaktig det som kjøper er villig til å betale for det ;)

Her er en en lenke til en artikkel jeg har skrevet om dette emnet: Hva er domenet mitt verdt?
 

zapotek

Medlem
300 laken i året kun på adsense/tradedoubler på en slik side(den er kun på norsk i tilegg). Tsk tsk kan ikke stemme. Må isåfall ha solgt inn noen annonser direkte på dør/telefon virksomhet isåfall.
 
Topp