Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva gjør du når du sitter på en ny trend ide?

Steve Cash

Medlem
Beklager sinols, men du mistet meg i ditt andre innlegg. Når du ikke helt vet hvor du skal starte, og samtidig lurer på om du skal kontake Facebook eller Twitter, så tror jeg ikke du har helt bakkekontakt. Som Dag Frogner sier, så har vi som har hengt på diverse webfora en stund sett noen slike innlegg med trådstartere som har en fantastisk idé, men i alle fall jeg har til gode å se at noe av det blir virkelighet.

Forresten så kom jeg til å se på trådene du har startet tidligere, og i noen av disse etterlyser du folk som skal være med å gjennomføre ideer du har. Disse trådene er til forveksling lik denne. Har du kommet i gang med noe av dette?

Vel, dette ble ganske negativt, men jeg tror at hvis du virkelig har en gjennomførbar idé, så må du gå den tunge veien med å skaffe finansiering og ansatte og jobbe deg gjennom. Det er (nesten) ingen som har hatt suksess på noen annen måte.
 

adeneo

Medlem
Jeg er 22 år och har vært aktiv på nett siden det kom.

Ikke for å være kverulant eller noe, men nei det har du ikke!

ARPANET kom på slutten av sekstitallet, og hvis vi legger godsiden til kom internet på midten av nittitallet, og du er vel da født rundt 91, slik at du var 4 år når internet kom.
 

sinols

Medlem
Jeg har ikke etterlyst; men jeg nevnte at jeg var avhengig av en til og ville høre om 30% er en fair prosentfordeling i forhold til arbeid. Dette er en ide jeg ser på som en stor ide som vil ha en stor trafikk på nett.

Men jeg kan ikke formidle den her så ingen vits i at denne tråden fortsetter i forhold til hvilke meldinger som kommer inn her nå. De er ikke så interessante i forhold til at dere ikke vet om ideen og at dere gir generell kritikk.

Men takk til alle! :)
 

Steve Cash

Medlem
Jeg tror også at du ikke får så mye ut av å fortsette denne diskusjonen nå. Jeg tror også at det er helt umulig for noen å om en 70/30-fordeling er rimelig. Rimelig ut fra hva da? Ingen her vet noen som helst om arbeidsomfang, og ingen (i hele verden) vet sikkert hva dette firmaet blir verdt. Fordelngen blir en forhandlingssak mellom deg og den du skal samarbeide med.

Skulle firmaet bli verdt 100 000 og en får 30 000 for tre måneders jobb, er det ikke så veldig attraktivt. Blir det verdt 1 million, så er det fortsatt ikke veldig attraktivt hvis jobben tar ett år, og en ikke kan selge aksjene sine før året har gått. Blir det verdt 1 milliard vil nok de fleste være lykkelige for 300 millioner, forutsatt at en har noe å leve av i mellomtiden. Skjønner du?
 

sinols

Medlem
Noen som har en konkret link til en god kontrakt som kan brukes og endres til mitt bruk for og dele opp eierskapet i ett firma? f.eks; 35/65 hvor den ene part eier hver sin bit?
 

Elemil89

Medlem
Du snakker om prosentene dine, uten å si noe om idéen.

Det er som å spørre om hvor mye det koster å male huset, uten å si noe om hvor stort huset er.

Hvis progremeringsjobben er størstedelen av arbeidet, hvorfor skal ikke programereren gjøre alt selv? Du er 22 år, hva har du å bidra med?
- Har du kapital? Nei
- Har du kontakter? Nei
- Har du utdannelse?
- Har du relevant arbeidserfaring?
- Har du noe salgserfaring?

Å utvikle noe for så å selge det er to jobber. Hvilken programerer vil gjøre arbeid for kanskje 50-100 000 kroner, for så å stole på at en uerfaren 22åring skal gjøre suksess på å selge det? For hvis du ikke klarer å selge det til noen, har programereren tap penger han kunne tjent et annet sted.

Hvis du har så stor tro; flytt hjem til mor og far. Skaff deg helgejobb i tilegg. Da burde programerer-utgiften vært tjent inn ganske raskt.
 
Topp