Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva kan jeg ta for en annonse?

erkdahl

Medlem
Hei,

Jeg driver en infoside om flygerutdanning på flygerutdanning.com. Ikke mye trafikk, men ca. 1100 unike pr. mnd.

Har kontaktet et par norske flyskoler angående annonsering og det er definitivt interesse. Nå lurer de på hva jeg tar for annonser.

Jeg er rimlig fersk i gamet så jeg har virkelig ingen anelse. Hvordan prisnivå kan jeg legge meg på her?
 

Dag Frogner

Supermedlem
Nå kjenner jo ikke jeg til denne bransjen og hva det koster å annonsere på andre sider som er i samme sjanger, men vil tippe rundt 3-4000,-.

Det kommer jo også an på hvor store bannerene skal være, hvor på siden de er plassert, samt hvor mange som deler hver plassering.
 

erkdahl

Medlem
Aha. Ja, men jeg har jo ikke mer enn 1100 pr MND. Altså rundt 30-50 pr dag. Så da snakker vi kanskje litt lavere pris?

Bortsett fra at flygerutdanning er svindyrt og hvis en skole får en elev fra min side så kan de dra inn fra rundt 100k og oppover. (brutto)
 

pleb

Medlem
Affiliate-program med 50 % provisjon kunne vært aktuelt da ;)

Nei, men jeg mener også at 3-4000 er for mye.

1000 kr for et toppbanner med relatert flygerutdanning ville jeg sett meg fornøyd med. 12,000,- NOK pr/år.
 

metallian

Medlem
Enig med Pleb-jeg ville vært godt fornøyd med det :)

PS- det er viktig å få på plass første annonsøren :) Lettere å selge til andre når konkurrenten ligger der og drar kunder ;)
 

hansson

Langveisfarende
Tror en flyskole er villig til å betale mer enn 1000 per mnd for helt målrettet trafikk. Dette er nok en ganske uvanlig nisje så de har ikke så mange steder å annonsere der trafikken er såpass relevant. Som trådstarter sier, de har et dyrt produkt å selge og vil nok bruke penger på det.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Her er det flere faktorer som spiller en rolle!

Hvis du skal jobbe og oppdatere siden, sørge for at det er kvalitet etc så har du vel et skjæringspunkt på hvor det blir for lite til at du føler deg forpliktet til å legge tid ned i siden over tid.

Du må sørge for at du får inn nok til at du kan levere varen til kundene, for når du har forpliktet deg til å levere så må du gjøre det uansett om du har fått kr.1,- eller kr.10.000,- pr mnd! Forpliktelsen er den samme!

Nisjesider kan fint prise seg høyere enn VG når man sammenligner visningspris etc. Og, jeg tror nok at det å legge seg på 3-5.000,- er et greit utgangspunkt.

Det er lettere å rabattere enn å sette opp prisene!
 

erkdahl

Medlem
Takk for svar! Jeg er overrasket over hvor mye dere tror jeg kan få. Blir spennende å høre hva interessentene har å si til dette. Jeg har nå sendt et forslag på 3000,- pr. mnd til en av flyskolene som var interessert. Så får jeg krysse fingrene å se hvordan det går :)
 
Topp