Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva kan man kalle et slikt affiliateprogram som dette?

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Nok engang sliter jeg litt med hvordan tittelen på innlegget mitt skal være, og begynner også med og beklage en noe rotete tittel.

For og ta det hele så kjapt som jeg kan, så er jeg da altså på utkikk etter et lite script, om det finnes noe slikt jeg trenger. Jeg vil jo tro det er noe der ute som hvertfall hjelper meg videre på min vei.

Dette skal da være et script hvor brukerne kan registrere seg, og hente ut affiliatekampanjer som dem kan legge på sitt eget nettsted. Affiliatekampanjene legger jeg inn som administrator, og kampanjene jeg legger inn skal jeg kunne hente fra andre affiliatenettverk, som f.eks Euroads og Mmmedier.

Når affiliatene som er registrert på dette scriptet genererer leads, da ønsker jeg at de skal bli kreditert den summen jeg selv har valgt at de skal krediteres. Om kreditering foregår i kroner, poeng eller doruller spiller ikke noen rolle, og det spiller heller ingen rolle hvordan brukerne kan be om utbetaling. - Det kan være hvordan som helst da jeg mest sannsynlig må redigere en hel del på den biten av scriptet uansett.

Nå har jeg ikke så mye erfaring på dette området, da altså hvordan sporing og slikt fungerer, men har lest litt om at sporing er noe som kommer til og kreve SID og slike saker. Har noen av dere erfaring med hvordan sporing av slikt som dette funker?

Vet noen av dere om det finnes et script som kan gjøre dette jeg beskriver over, eventuelt deler av det?

- Takk for svar! :)
 

picxx

Well-Known Member
Det kalles cashback sider og man får en god del script som gjør dette automatisk.
Du legger bare inn kampanjen, sammen med callbackstringen til programmet og dette blir automatisk kreditert brukeren etter han har foretatt et kjøp, et leads eller et klikk. Vær imedlertidig oppmerksom på at noen annonsører reserverer seg mot slike sider.

Jeg har en kopi av fsrevolution [ http://www.fsrevolution.com/ ] som du kan få til 50% av nypris om du er intressert. Support frem til 27.07.2009. Send meg en pm.
 

picxx

Well-Known Member
OBS! Vær også oppmerksom på at det ikke er lov å betale ut i kroner og øre ifølge norsk lov.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg tok og leste litt om scriptet, og tok en liten titt på demoen av det også, og det ser jo ut som et bra script. Allikevel er det noen spørsmålstegn i hodet mitt etter jeg har sett på det da...

Altså, jeg forstår at brukeren automatisk blir kreditert for det han fullfører, men hvordan kan scriptet her faktisk vite at brukeren fullfører kampanjen han blir sendt til? Jeg forstår ikke helt hvordan det faktisk er mulig og automatisere en slik oppgave...

Vil den samme brukeren kunne levere sine kampanjelinker videre til andre igjen, som da og f.eks sende den til venner på msn, på en måte som gjør at denne brukeren vil bli kreditert for leads han skaffer til sin konto,? eller kan hver bruker kun fullføre den ene kampanjen kun 1 gang?

picxx: Hva er ny pris på scriptet?
 

picxx

Well-Known Member
Altså, jeg forstår at brukeren automatisk blir kreditert for det han fullfører, men hvordan kan scriptet her faktisk vite at brukeren fullfører kampanjen han blir sendt til? Jeg forstår ikke helt hvordan det faktisk er mulig og automatisere en slik oppgave...

Vil den samme brukeren kunne levere sine kampanjelinker videre til andre igjen, som da og f.eks sende den til venner på msn, på en måte som gjør at denne brukeren vil bli kreditert for leads han skaffer til sin konto,? eller kan hver bruker kun fullføre den ene kampanjen kun 1 gang?

picxx: Hva er ny pris på scriptet?

For å ta det siste først. Ny pris er $325
Det er også enkelt å oversette det (jeg har desverre slettet mine oversettelser).

Forskjellige affiliate programmer har en callbackfunksjon (bl.a. euroads, tradedoubler og come and stay vet jeg har slike) som rapporterer tilbake til scriptet når noe er gjennomført. Om du legger inn f.eks. til en butikk hvor samme "affiliate" har mulighet til flere kjøp er dette noe du må sjekke selv opp mot selve affiliate programmet og deretter kreditere din bruker manuelt.

Ja, du kan lage downlines i programmet, hvor brukeren anbefaler og tjener en liten prosent av hva deres anbefalte tjener...eller du kan sette det opp med en fast "vinst" for hver gang "deres" brukere gjennomfører noe (f.eks. 5 poeng for hver gjennomførte oppgave).

Hver bruker kan kun gjennomføre en leads kampanje en gang. Scriptet følger selv med på hvilke oppgaver de forskjellige brukerne gjennomfører. For å gjøre en lang historie kort...det er akkurat det samme som f.eks. pointshop.

Vær oppmerksom på at det vil lønne seg å legge scriptet på en server med statisk IP adresse, altså, en dediekert server.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
picxx skrev:
Hver bruker kan kun gjennomføre en leads kampanje en gang. Scriptet følger selv med på hvilke oppgaver de forskjellige brukerne gjennomfører. For å gjøre en lang historie kort...det er akkurat det samme som f.eks. pointshop.

Der kom den... Den biten med tekst jeg ikke ville lese. Tanken min var nemlig at brukerne skulle ha muligheten for og tjene seg ekstra poeng/kroner ved og sende alle kampanjene jeg har lagt inn i systemet videre til andre, f.eks på msn. - Omtrent som at jeg kan sende en affiliatelenke fra Euroads ut til alle mine kontakter på msn, og da motta provisjon for hver unike lead på kampanjen (bare for og ta et eksempel.)

Om ikke det er mulig med dette scriptet er nok ikke det et slikt script jeg leter etter. Er det mulig det jeg leter etter er mulig med andre script der ute?
 

webmoney

Søkemotoroptimist
Har du faktisk kjørt FRSrevolution sammen med et norsk affiliatenettverk? For eksempel Tradedoubler? Eller var det så håplaust at du ga opp (at du vil selge lisensen din er jo ikke noe kompliment til FRSrevolution, akkurat).
 

picxx

Well-Known Member
Har du faktisk kjørt FRSrevolution sammen med et norsk affiliatenettverk? For eksempel Tradedoubler? Eller var det så håplaust at du ga opp (at du vil selge lisensen din er jo ikke noe kompliment til FRSrevolution, akkurat).

Det var håpløst fordi jeg satte det opp på en delt server, så jeg fikk bare kødd for hver gang de gjorde noe med serveren (produktnøkkelen falt vekk for hver gang), så jeg plukket ned siden ettersom jeg rett og slett ikke gadd mere korrenspondanse mellom webhotell og de som solgte scriptet.

Brukte både euroads og tradedoubler med hell på scriptet.
Brukte også mmmedier, men ble mye arbeid ettersom jeg måtte sjekke manuelt (står i admin hos mmmedier at de har callback system, men fikk aldri noe skikkelig svar fra dem angående dette).
 

picxx

Well-Known Member
Om ikke det er mulig med dette scriptet er nok ikke det et slikt script jeg leter etter. Er det mulig det jeg leter etter er mulig med andre script der ute?

Da tror jeg nok evt. du må få dette custom kodet, ettersom en slik funksjon vil bryte med veldig mange affiliatenettverks TOS, og man da ikke hadde hatt et script som var salgbart (andre enn til svindlere).
 

webmoney

Søkemotoroptimist
Brukte både euroads og tradedoubler med hell på scriptet.
Brukte også mmmedier, men ble mye arbeid ettersom jeg måtte sjekke manuelt (står i admin hos mmmedier at de har callback system, men fikk aldri noe skikkelig svar fra dem angående dette).
Både Euroads' og Tradedoublers callbacksystemer er jo forståelige. Jeg har fått noe teknisk informasjon av MMM også, uten at jeg ble så mye klokere. Burde kanskje tatt et par dager hos MMM og fått hjelp til å implementere dette.
 

webmoney

Søkemotoroptimist
Det var håpløst fordi jeg satte det opp på en delt server, så jeg fikk bare kødd for hver gang de gjorde noe med serveren (produktnøkkelen falt vekk for hver gang), så jeg plukket ned siden ettersom jeg rett og slett ikke gadd mere korrenspondanse mellom webhotell og de som solgte scriptet.
Er det veldig frekt å spørre hvor mange kalorier du brukte på dette før du bestemte deg for at kostnaden var større enn nytten?

Eller for å spørre på en annen måte: Er det en høy terskel for å komme igang med FS Revolution?
 

picxx

Well-Known Member
Eller for å spørre på en annen måte: Er det en høy terskel for å komme igang med FS Revolution?

Om du er godt kjent med systemet rundt cashbacksider er nok ikke terskelen så høy, men om du aldri har drevet med det før er terskelen veldig høy.

Det konverterer grådig bra.
 

picxx

Well-Known Member
Det er ikke snakk om et tradisjonelt affiliate system skogtrollet.
En cashbacksite må nødvendigvis også ha mulighet til å sjekke callback fra annonsører/affiliate program. Men sånn ellers kan man vel i all enkelhet faktisk kalle det et affiliateprgram ut til sluttbruker, og jeg tviler ikke på at det er enkelt å kode....om man hadde kunnet å kode :D
 

webmoney

Søkemotoroptimist
Det er ikke snakk om et tradisjonelt affiliate system skogtrollet.
En cashbacksite må nødvendigvis også ha mulighet til å sjekke callback fra annonsører/affiliate program. Men sånn ellers kan man vel i all enkelhet faktisk kalle det et affiliateprgram ut til sluttbruker, og jeg tviler ikke på at det er enkelt å kode....om man hadde kunnet å kode :D
...og hvis man hadde ubegrenset med tid.
 
Topp