Kjapp og trygg hosting for Wordpress

hva synes dere om Googles nye nettleser Chrome?

tyr897

Medlem
"Ingen" bruker Safari så det har desverre ikke så stor betydning.

Safari har med Apples vekst etterhvert blitt en nettleser man må ta høyde for. Med den gigantiske suksessen til iPhone blir den også enda mer relevant. Det kommer selvfølgelig an på hvilket segment man henvender seg til, men jeg vil mene det er uklokt å ignorere den.

Heldigvis er "feil" i forhold til firefox direkte misvisende. Webkit (motoren til safari) er god på standarder, og dersom man har bygget siden ordentlig, ser den bra ut i Firefox, Safari og Chrome, uten noe videre knoting. Det er fortsatt Explorer som stjeler tid.
 

Gaasehud

Medlem
Ja, chrome er veldig rask. Det er vel det som er det "nye" i tillegg til prosess-per-tab og javascript-ordningen. Visstnok 42x raskere enn IE7 og 9x raskere enn FF3. Var litt kritisk til at google kom med enda flere saker som skal slå ut alt annet (her på NWF), men må si den var bedre enn jeg trodde. Den har fått masse god tilbakemelding + at mange er kritiske. Privacy er vel heller i vanlig Google-stil. ;)
 

amaheath

Medlem
Den virker jo utrolig kjapp og grei sånn med en gang. Men det går ikke an å scrolle opp med touchpad-scrollingen på den bærbare, bare ned. Ser at det er en kjent feil.

Og til deg som spurte om privacy - det er en egen privacy-modus (alt-shift-N eller noe sånt) der ingenting blir logget og cookies slettet når du stenger vinduet.

I følge Statcounter.com så tok den 1% av nettlesermarkedet første dagen.. basert på ca 18 millioner sidevisninger. Men det gjorde jo den nye søkemotoren cuil også. ;-) Skal bli spennende å se fremover ihvertfall.
 

Deezire

Medlem
Har testet den i noen minutter, og må si det gikk unna. Som brukernavn sier så viser den sider "feil", men det kommer kanskje en fiks. Alt i alt en positiv opplevelse, men jeg lar den ligge inntil det kommer plugins o.l. som jeg må ha.

Vil strengt tatt påstå at det er motsatt. Google Chrome viser nok sider korrekt da den bruker rendringsmotoren webkit som er regnet for å være del facto standard innen feltet. Den er også svært kjapp, som folk sikkert har bemerket seg. Er samme rendringsmotor som sitter i bl.a. Google Android og Apple Safari, Epiphany og netscape sin siste nettleser.

Skal legges til at Google Chrome også suger på javascript slik som Safari, men det bedre seg nok snart. Ganske morsomt, men Googles nettleser har 2-3 ganger fler brukere nå to dager etter lansering enn Opera totalt sett har hatt siden de startet opp ;)
 

Christian

Medlem
Ganske morsomt, men Googles nettleser har 2-3 ganger fler brukere nå to dager etter lansering enn Opera totalt sett har hatt siden de startet opp ;)

Jeg ble litt nysgjerrig på dette og sjekket litt opp hvilke browsere våre brukere på Bilforumet brukte i forrige uke:

Nettleser Besøk % besøk
Internet Explorer 41 266 56,74 %
Firefox 22 889 31,47 %
Opera 5 931 8,16 %
Safari 1 736 2,39 %
Chrome 758 1,04 %


Vår erfaring er derfor at Chrome ikke har tatt særlig markedsandeler enda.
På mer "geeky" nettsider tipper jeg at Chrome vil ha atskillig større andel.

Hvordan ser det ut på deres nettsider?
 

Ståle

Medlem
1. Internet Explorer 73.65%
2. Firefox 21.54%
3. Safari 2.47%
4. Opera 1.51%
5. Chrome 0.65%
 

testdriver

Ha det bra..
Pump. Denne var gammel.

1. Chrome har en passordlagringsmulighet. Greit, men brukes den, så kan man også gå inn på innstillingene og se passordet. Går det an å skru akkurat det?

2. Den lagrer ikke passordet automatisk alle plasser. Går det an å gjøre manuelt?

3. Finnes det plugins/addons som gjør at man kan bla mellom faner med "1" og "2" som i Opera?
 
Topp