Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva synes dere?

kkjelles

Medlem
Hei!

Jeg driver siden nettmegler.com, og lurte på hva dere syntes om nettstedet med tanke på navigering, design osv.

Hadde vært morsomt å fått litt feedback, bruker nå wordpress med mystique theme, og har gjort en rekke endringer på siden for å få den til å se slik ut.

Takker for svar :)
 
Sist redigert av en moderator:

Sjefskoder

Sjefskoder
uff!

Eneste jeg synes jeg ser overalt, er reklame fra google..
Utrolig rotete..

Også disse "logoene" du har på hovedsiden..
Ser ut som om de har blitt kastet inn i designet fra flere hundre meters avstand..
Sett de til samme størrelse og på en linje eller få det litt strukturert..
Fiks opp i det jeg har nevn til å begynne med også kan du spørre igjen..


/S
 

webpiken

Medlem
Må si meg enig med Sjefskoderen.

I tillegg ville jeg oversatt «You name» og «Your email» i boksen «Få beskjed ved endringer».

Dere bør også rette opp en skrivefeil dere har gjennom hele siden. Dere skriver konsekvent prosenttegnet inntil tallet (25%). Det skal være mellomrom mellom tallet og prosenttegnet (25 %).

Og ... hvis du virkelig vil at folk skal følge deg på twitter, burde nok twitter-ikonet bli mer synlig. :)
 

kkjelles

Medlem
Takk for tilbakemeldinger! Hjelper veldig, da jeg er helt blind selv etter å ha jobbet mye med siden.

Har nå satt opp alle logoene på forsiden i en usynlig tabell slik at de er litt mer strukturert. Har fjernet Adsense linkenheten på forsiden og på alle meglerne, nå er den bare under verdipapirinformasjon-fanen.

Skrivefeilen med % blir endret på senere, og Your Email & Your Name blir også endret på senere. Twitter greia er noe som følger med themet, og er veldig usikker på om jeg klarer å få den mer synlig, kan eventuelt slette den. Burde jeg det?

Er det fortsatt for mye reklame? Hele ideen bak siden er jo at den skal generere litt reklameinntekter for å finansiere siden.

Bare å komme med mer ris eller eventuelt ros hvis dere ser noe :)
 

picxx

Well-Known Member
Tenkte å kommentere litt utover det du spurte om, altså brukervennlighet, design o.s.v.
Håper det går bra?

Siden slik jeg ser den er en "typisk" infoside hvor hensikten er å tjene penger ved å vise annonser, ettersom du hverken har info om annonsering eller selger tjenester som f.eks. oppføring.
Slik sett synes jeg det er aaalt for lite annonser på siden.
En liten adsense i sidebaren og en liten strek på sidene holder ikke.
I tillegg har du jo nyhetsbrevet, som jeg synes du har feil tittel på....skal du bruke det til salgskampanjer bør du forandre teksten til "Få mere god info her" eller noe slikt og ikke "få beskjed ved endringer".

Ellers er det jo god plass til mere innhold på hver side
(som betyr flere annonser mellom hver paragraf).

Valget av nisje er jo kanskje ikke dumt med tanke på adsense?
 

kkjelles

Medlem
Bare fint at du gir tilbakemelding på dette picxx, trenger alt jeg kan få :)

Med tanke på adsense er nisjen midt i blinken, tjener ofte 10-20kr per klikk på annonsene, så det er gull verdt. Jeg er veldig usikker på hvor mye mer annonser jeg kan putte inn der uten at det begynner å se rotete ut som Sjefskoder nevnte.

Jeg kan gjøre siden større i bredden for å gjøre med plass til annonser selvsagt, burde jeg slenge opp en sidebar på venstre i tillegg med annonser? De linkenhetene som er midt i teksten ser ikke bra ut så vurderer å kvitte meg med de.

Problemet mitt har sålangt vært at de eneste relevante annonsene jeg får plassert på siden min er adsense tekst. Ingen av bildeannonsene passer, og har heller ikke funnet noe annet relevant i andre affiliates programmer. Der er det kun forbrukslån og kredittkort. Ingen som vet om noen affiliateprogrammer som har f.eks. finansavisen eller DN? Tror det kunne passet bra.

Nyhetsbrevet er jeg helt enig i, må finne en bedre tittel på den!
 

picxx

Well-Known Member
Med tanke på adsense er nisjen midt i blinken, tjener ofte 10-20kr per klikk på annonsene, så det er gull verdt. Jeg er veldig usikker på hvor mye mer annonser jeg kan putte inn der uten at det begynner å se rotete ut som Sjefskoder nevnte.

hensikten med en slik side er ikke brukervennlighet og design.
hensikten er å gjøre den så rotete at den eneste plassen brukeren finner det for godt å trykke er på en av dine annonser. Da er hensikten oppnådd.
Veldig sjeldent at brukere likevel bokmerker eller på andre måter kommer tilbake til slike små infosider, så får du godt med innhold på siden slik at du får høye plasseringer i SERP's og får gjort siden så lite brukervennlig at brukerne trykker på annonsene kan du ha en liten gullgruve der :)
 

kkjelles

Medlem
og får gjort siden så lite brukervennlig at brukerne trykker på annonsene kan du ha en liten gullgruve der :)

Hehe jo kanskje det, men jeg ønsker jo å ha en side som folk faktisk leser litt på da, har tenkt tanken at kanskje jeg kan, når/hvis jeg får en jevn flow av hits, inngå avtaler med meglerne slik at jeg kan ha en "bli kunde" knapp på hver av sidene hvor jeg får provisjon av disse hvis de blir kunder. Isåfall kan jeg ikke ha en rotete side som folk bare klikker seg vekk fra :p da vil jeg vel også vurdere å fjerne noen av annonsene.

så får du godt med innhold på siden slik at du får høye plasseringer i SERP's

Hva er SERP's?

Mer ideer/kritikk? Kom med det :)
 

picxx

Well-Known Member
Hehe jo kanskje det, men jeg ønsker jo å ha en side som folk faktisk leser litt på da, har tenkt tanken at kanskje jeg kan, når/hvis jeg får en jevn flow av hits, inngå avtaler med meglerne slik at jeg kan ha en "bli kunde" knapp på hver av sidene hvor jeg får provisjon av disse hvis de blir kunder. Isåfall kan jeg ikke ha en rotete side som folk bare klikker seg vekk fra :p da vil jeg vel også vurdere å fjerne noen av annonsene.

Jeg er ikke deg, men hadde jeg vært det ville jag allerede før jeg begynte å bygge siden bestemt meg for om dette er noe du skal tjene penger på via å vise annonser, eller ved å selge tjenester. Skal man etterhvert selge tjenester bør siden være annonsefri fra starten av, og forbli slik. Skal man tjene penger ved å vise annonser er hensikten å få brukerne til å klikke på disse, så intet er for mye, for å si det slik.
Sjeldent at en side med en masse annonser får såpass med returnerende besøk at den i etterkant kan begynne å selge tjenester.
Ihvertfall slike små infosider.
 

kkjelles

Medlem
Jeg er ikke deg, men hadde jeg vært det ville jag allerede før jeg begynte å bygge siden bestemt meg for om dette er noe du skal tjene penger på via å vise annonser, eller ved å selge tjenester. Skal man etterhvert selge tjenester bør siden være annonsefri fra starten av, og forbli slik. Skal man tjene penger ved å vise annonser er hensikten å få brukerne til å klikke på disse, så intet er for mye, for å si det slik.
Sjeldent at en side med en masse annonser får såpass med returnerende besøk at den i etterkant kan begynne å selge tjenester.
Ihvertfall slike små infosider.

Du kan være inne på noe der, jeg får tenke litt over hva siden skal bli, eventuelt endre hele opplegget i fremtiden. Takk for god tilbakemelding hvertfall!
 
Topp