Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva syntes dere om mine priser?

picxx

Well-Known Member
Personlig synes jeg 990.- for en banner er for dyrt, men det kommer vel helt an på hvilkte marked du sikter deg inn på. Skal du, som du skriver, forsøke å få avtaler med mediabyrå er det sikkert ikke så veldig dyrt, men vil nok tro du ekskluderer mange privatkunder med en slik pris ... selv om markedet ditt er i norge.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Da har jeg som nevnt lagt meg midt i mellom også får vi bare se. Store mediabyrå er jo ikke dumt å ha som kunder, men jeg antar at mange av disse har avtaler med andre designere fra før og at det derfor kan være vanskelig å få en fot innenfor der. Så jeg vil tro at det nok blir nettbutikker og andre som skal annonsere som blir mine hovedkunder.
 

Britta

stoffdronning
Er det vanlig i denne bransjen å legge ut priser på nett?
Ellers ville jeg foreslå å lage to sett priser, ett til 'større kunder' og ett til små kunder/privatkunder.

Ellers skrive fra-til priser for å ha muligheten til å vurdere.

Hilsen, Britta
 

Dag Frogner

Supermedlem
Vet ikke om det er vanlig eller ikke, men de aller fleste opplyser ikke om priser på sine nettsider. Man må sende en mail og forklare nøyaktig hva man skal ha før man får en pris. Siden jeg opererer med fastpris så ser jeg ingen grunn til å ikke opplyse om den.

Personlig syntes jeg det er en fordel å kunne se prisene på tjenestene jeg vil kjøpe.
 

enotodden

Medlem
Syns du har lagt deg på en ok pris i forhold til anbefalt av de som har svart her.
Eneste negative siden jeg umiddelbart kan se ved å legge ut priser er at du kan bli tilbydt en mer krevende jobb enn normalt og at du da må forholde deg til en lavere pris/arbeidsratio enn hva som er lønnsomt for å kunne holde på kunden ettersom kunden forventer seg den fastprisen som er beskrevet.
Jeg tror også de positive sidene ved å vise til faste priser ang produkter i ditt segment utklasserer de negative med ganske god margin. Spesielt når det gjelder målgruppen du ønsker å treffe.


Husk å høyne prisen til eksisterende kunder på en "bløt" måte så de ikke føler seg snytt :)

Lykke til med nye priser!
 
Topp