Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva tjener du pr tusende visning?

Santo

Active Member
Jeg lurer på noe om er litt off-topic: Jeg har lagt en del domener ut på SEDO, men tjener null og niks på dem. Det er overhodet ikke trafikk til dem i følge statistikken hos Sedo.com.

Så da lurer jeg på: Hvordan tjener man penger på SEDO-domener? Er det meningen at det skal "gå av seg selv"? Eller må man pushe inn trafikk der via f.eks. Adwords?

Man må nok ha domener som er av en slik art at det kommer en del naturlig type-in-trafikk til de, eller at det er domener som har vært i bruk tidligere, slik at de får "gammel trafikk" fra eksisterende linker, oppføringer, osv.

Dessuten må man legge litt arbeid i å optimalisere oppsettet for hver og en av domenene med riktige søkeord, relaterte linker, osv.

Alle mine inntekter på SEDO kommer av naturlig trafikk, mao. bruker jeg ikke en eneste krone på annonsering, og jeg er heller ikke sikker på om det faktisk er tillatt å kjøpe trafikk til SEDO-domener. Jeg tror ikke det er det.

Det skal også legges til at jeg har en SEDO-Pro konto, noe som gjør at man har litt mer optimaliseringsmuligheter, samt at man får "litt mer av kaka" enn ved en "vanlig" SEDO-konto.

Man må dog ha en del domener for å kunne søke om en pro-konto, samt at man få en invitasjon av en allerede eksisterende pro'er. Men det er bare å gi beskjed om noen vil ha en invitasjon, det skader jo ikke å søke ;)
 

Santo

Active Member
hæ? 450 pr 1000 må da være sykt mye enten det er unike besøkende eller visninger? Hva slags domener er det der egentlig?

Det er hovedsaklig .no domener, gode sådan, og av en generell art, altså alminnelige norske ord og vendinger.

Visninger og unike besøkende er nok også uansett et ganske likt tall på SEDO-parkeringer, iogmed at hver enkelt bruker bare får opp en enkelt side, og ikke har muligheten til å navigere rundt og dermed skape masse visninger.
 

Santo

Active Member
Det må da være mye bedre, og gi mange flere besøkende, å klistre opp en enkel artikkel på 2000 ord samt adsense på et sovende domene enn å bare la det ligge på SEDO uten innhold?

Joa, det kan godt hende, men har ikke noe særlig erfaring med slike løsninger. Og med å klistre opp en artikkel mener du da som en slags blog?

Og hva skal man skrive om? Bare løst og fast innenfor emnet slik at søkemotorer plukker det opp?

Og er det noen emner som peker seg ut hvor adsense betaler seg vesentlig mer enn andre emner? Har domener innenfor mange forskjellige sjangre og har dermed muligheten til å gå den vei hvor pengene befinner seg ;)

På forhånd takk for alle tips :D
 

Tonny Kluften

Administrator
Nei, mener ikke blogg, mener bare å ha èn enkelt side på domenet. (at du parkerer det på SEDO betyr i utgangspunktet at du ikke har tid eller ork til å jobbe med det ikke sant?)
Å skrive om det emnet domenet beskriver vil være det aller beste med tanke på googletrafikk. Heter domenet dorull.no så skriv om doruller.
 

Santo

Active Member
Nei, mener ikke blogg, mener bare å ha èn enkelt side på domenet. (at du parkerer det på SEDO betyr i utgangspunktet at du ikke har tid eller ork til å jobbe med det ikke sant?)
Å skrive om det emnet domenet beskriver vil være det aller beste med tanke på googletrafikk. Heter domenet dorull.no så skriv om doruller.

ic :)

Ja, det kan kanskje være verdt å prøve dette på noen domener... Men er fortsatt usikker på hvilke jeg skal velge, noen som vet noe om retninger hvor det er stor konkuranse for annonsørene og dermed godt betalt? (for det er vel slik det virker?).

Har forøvrig enkelte ganger opplevd på SEDO at ett besøk og ett enkelt klikk har generert en inntekt på opp mot 50-60 kroner, og det er vel ikke verst?
 

joonad

New Member
Jeg tjente omtrent 140 kroner per 1000 visninger i januar. Det er vel ikke så verst når jeg begynte med dette i november?
 

joonad

New Member
Hm. Du tror ikke at det kan ha en sammenheng med temaene for sidene du velger? Nå veit jo ikke jeg noe om det, men jeg har inntrykk av at veldig mange holder på innenfor veldig store kategorier der et er mye konkurranse fra før.
 

joonad

New Member
Logikken er der, det er helt klart. Jeg mistenker at det finnes en del uerfarne annonsører innenfor 'smale' kategorier, altså kategorier som ikke dukker opp så ofte på sider, og derfor også får fhv lite klikk, som setter maxbeløpet per klikk ganske høyt fordi de ikke forestiller seg at det kommer til å koste noe særlig. Så, når det blir flere sider innenfor deres kategori og klikkene øker, senkes pris per klikk tilsvarende rett og slett fordi annonsørene ikke vil bruke enorme summer på reklame.
Det reklameres jo tross alt for en haug med greier som folk i den vanlige reklameverdenen ikke bruker penger på.

Altså er emnet viktig, og man må være forberedt på at inntjeningen går nedover etterhvert som konkurransen blir hardere. Sånn er det overalt, men pengene er jo der uansett :)

Jeg for min del satser på snåle kategorier, så får vi se hvordan det går.
 
Topp