Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva tror du om navnet Cyder Media?

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hei,

Jeg har de siste ukene stusset litt på hva jeg skal kalle det nye selskapet mitt. Jeg får stadig flere forespørseler fra ikke-norske bedrifter og skal i forbindelse med det utvide med å sette opp en utenlandsk firmaside.

Firmaet mitt heter for øyeblikket Dreyer Media, men jeg skal innrømme det føles litt rart å signere eposter med "Kenneth Dreyer fra Dreyer Media". Det er liksom så typisk at små en-mannsbedrifter har "etternavn media" som navn.

For ca 2 år siden registerte jeg cydermedia.com (domenet har t.o.m PR2). Jeg vurderer litt å satse under det navnet, da det er mangel på gode domenenavn ikke eid av domenehaier og som ikke er allerede tatt av andre. I tillegg til dette, så klarer jeg ikke komme opp med noen kule kombinasjoner av mitt eget navn, hunden min, dama, fødested osv.

Hva er dine tanker om "Cyder Media" som firmanavn?
(Regner med endel vil nevne cider, men det kan jeg overleve med!)
 

Ståle

Medlem
Har "cyder" noen mening? For utenforstående er nok "Dreyer Media" eller "Cyder Media" litt tometo/tomato.

For min del ville jeg benyttet "Dreyer" for hva det er verdt. Man skal jo bygge en merkevare på sikt, og i begynnelsen så er jo du merkevaren. Jeg ville iallefall ikke kuttet ut Dreyer Media i Norge, da du, iallefall innenfor WF-kretsen har en liten merkevare i navnet. ;)

Uansett, lykke til. Høres ut som du gjør det bra "down under". :)
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Det har ikke noe spesiel betydning for meg. Er jo eple-juice greier som ble kalt Cyder fra gammelt av på Engelsk, men som sagt - ingen personlig betydning. Jeg har bare litt sansen for ordet.

Jeg har ikke lyst til å bruke Dreyer på Engelsk. Som sagt, føles alltid litt rart når man sier "Kenneth Dreyer fra Dreyer Media", spesielt når man er fra et veldig lite selskap.

I Norge vil jeg nok beholde Dreyer Media, selv om det kommer til å bli minimalt med aktivitet på den Norske fronten..
 

Msites Ltd

Livsnyter
Jeg må ærlig innrømme at jeg synes Dreyer Media er minst like bra! Om ikke bedre..

Det at du har samme etternavn tyder jo bare på at man snakker med toppsjefen selv, noe mange setter pris på! Mange store selskaper har sitt etternavn. De fleste advokatbyråer, reklame- og pr-byråer etc bruker sine navn.

Når du har et navn som klinger like godt på norsk som engelsk ser jeg ingen grunn til å bytte.
Cyder kan by på uttaleforskjeller - "syder" eller "kyder" - akkurat som mange hjemme i Norge sier "simber" om Cimber airlines, mens det heter "kimber". En liten ting å tenke på det og ;)

Uansett - lykke til med navnevalg!
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Ser hva du skal fram til, men høres i mine ører rart ut med tittel som "toppsjef" i et bedrift med meg og 2 deltidsansatte :) Forøvrig er jeg interessert å trekke inn en partner i fremtiden (slik at jeg kan flytte vekk fra Australia igjen :p), noe jeg ser for meg at vil være mer attraktivt om firmaet ikke er basert på et navn. Forøvrig vil jeg nevne at det er uaktuelt å gå for navnet mitt, da jeg vil ha et bra .com domene som følger med - og dreyermedia.com er tatt av et tysk firma.
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Jeg ville enten brukt Dreyer Media navnet, eller funnet opp noe som mer beskriver bedre hva du gjør/firmaet gjør... Media er et vidt begrep... :p
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Cyder Media får meg heller til å tro at firmaet lever bak en stavefeil - at det egentlig skulle hett Cyber Media...
 

mkander

Medlem
Dreyer > Cyder

Grunn: Dreyer høres mer seriøst ut. Navnet gir mer tiltro. Cyder høres nesten ut som Cyber, et moteord fra IRC-tiden på sent nittitall. Cyberchat, cyberditt, cyberdatt. Dreyer er mye bedre :)
 

Bjørnar

Gründer
jeg hadde kjørt på Dreyer. Du er heldig som har et navn som funker internasjonalt, mitt er jo håpløst i så måte...

Samt det faktum at man viser at man har en identitet, og bruker sitt opprinnelige navn, ser jeg kun på som positivt.

Cyder høres ut som om du ville ha Cyber, men det var opptatt, og måtte komme på noe som lignet litt... ;)
 

Ståle

Medlem
Du sier du ikke ønsker å gå for navnet ditt fordi domenet er opptatt. Men det trenger jo ikke nødvendigvis å være "Dreyer Media"...
 
K

Kontoristen

Guest
Er nok ikke firmanavnet som avgjør du kommer til å selge dine tjenester eller ikke. Tror de fleste som vurderer dine tjenester baserer dette på kvalitet på håndverket ditt.

Har du et brennende ønske og begjær om å lykkes (noe som er superviktig) er jeg nok sikker på at du få en suksessrik bedrift.

Jeg syns Dreyer Media klinger godt i mine ører
 

Geir E.

Medlem
Ikke dumt å tenke nøkkelord i firmanavnet. Tenk på når folk skal linke til deg. Artig å hete seo book og seo company da.

Mange som kjører en combo Navn + Search / Search Marketing etc..

Cyder høres funt ut.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Nøkkelord og eget navn i bedriften synes jeg er harry for en nyoppstarted IT-bedrift. Ferdig med det.

Jeg tror jeg går for Cyder Media. Har rett og slett ikke lyst til å bruke etternavnet mitt. Også har jeg jo .com-en for det domenet. Pluss en PR2. 2 år gammelt domene. Jeg tviler på at jeg vil miste noen kunder fordi de tror jeg skrev feil (Cyder vs Cyber).

Hva tror dere om Cyph Media?
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Cyder er vell egentlig lettere/bedre en cyph, da cyph kan ha mangen flere skrivemåter

Cyph, Cyff, Syph, Syff, Zyph, Zyff
 
Topp