Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva tror du om navnet Cyder Media?

kongen

kongemedlem
Hvorfor vil du ha "Media" i firmanavnet? Passer ikke "Marketing" bedre da du skal tilby markedsføring??
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hvorfor vil du ha "Media" i firmanavnet? Passer ikke "Marketing" bedre da du skal tilby markedsføring??

Kommer ikke til å bare drive med markedsføring. F.eks så drifter vi et par egne nettsteder (åpner en større internasjonal nettside de nærmeste ukene), samt vi produserer litt reklameinnhold i samarbeid med fotograf og videograf (eller hva det nå kalles på norsk). Gjør ikke stort av det for øyeblikket, men håper det blir mer i fremtiden.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Du synes ikke "Cyder Media" er litt generisk, kjedelig, påtatt, liksomflinkis...? Jeg får umiddelbart tanker om at "her er det noen som flotter seg". Spesielt når det kommer for en dag at selskapet består av hele 1 ansatt, pluss et par freelancere.

Jeg har litt sansen for de firmaene som benytter humor i firmanavnet - som også kommuniserer en del. Som firmanavnet til de gutta som lagde Kill Buljo og Død Snø. De heter "Tappeluft pictures". Tappeluft er da et område i Alta, så det kan hende at det blir litt internt men jeg synes det funker.

Eller hva med det webbyrået som heter clear: left; ? Da har du både navn og funksjon som følger hverandre.

Cyder høres også litt for... ehh.. geek ut.
 

picxx

Well-Known Member
"Cyder" høres mye bedre ut både skriftlig og muntlig enn "Dreyer" på ett internasjonalt marked.
På ett norsk marked kan du jo fremdeles fortsette å bruke Dreyer.

Forsøkte å uttale både cyder og dreyer muntlig, og dreyer ble til noe dansk-engelsk hvor det høres ut som man svelger en potet i uttalelsen, så jeg ville nok anbefalt cyder til ett firma med internasjonalt nedslagsfelt.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
"Cyder" høres mye bedre ut både skriftlig og muntlig enn "Dreyer" på ett internasjonalt marked.
På ett norsk marked kan du jo fremdeles fortsette å bruke Dreyer.

Forsøkte å uttale både cyder og dreyer muntlig, og dreyer ble til noe dansk-engelsk hvor det høres ut som man svelger en potet i uttalelsen, så jeg ville nok anbefalt cyder til ett firma med internasjonalt nedslagsfelt.

Akkurat det som er litt av greia. Jeg liker ikke hvordan det høres ut på Engelsk. Dreyer Media kommer jeg fortsatt til å bruke på det norske markedet (selv om jeg som sagt kommer til å ha lite aktivitet der). Å bruke Dreyer på det internasjonale markedet er rett og slett ikke noe jeg orker, av flere årsaker. Cyder er et ord jeg liker. Jeg ser ikke på det som noe tekniske geek greier.

Jeg kommer nok til å gå får Cyder Media :)
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Du har masse å bidra med i mange sammenhenger og situasjoner, og jeg mener du ikke trenger tenke for mye på denne "små enmannsbedrift"-følelsen.
Kjør heller på og bygg opp etternavnet ditt som varemerke.

Du blogger og skriver masse som person, og de som kjenner igjen verdien i det du sier, de bryr seg lite om det. Mener jeg.

Jeg er heller skeptisk til de som faktisk er enkeltmanns-firma, men skriver "vi" og prøver å skjule det. Tror ikke jeg er alene om det.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Uten at jeg skal være frekk eller noe, men to ganger på forumet har du jo startet lignende tråder. Første gang var det et ENK, andre gang vet jeg ikke, er det et ENK nå? Jeg tenker det er greit og vite med tanke på at ENK må jo inneholde etternavn. Cyder Media, er det et registrert foretak eller er det noe du bruker under markedsføring av Dreyer Media?

Jeg syns ikke Cyder er spesielt ille. Jeg har likt det siden første gang jeg hørte det, og det begynner og bli en god stund siden. Om det står mellom Dreyer og Cyder er absolutt Cyder det beste. :)
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Uten at jeg skal være frekk eller noe, men to ganger på forumet har du jo startet lignende tråder. Første gang var det et ENK, andre gang vet jeg ikke, er det et ENK nå? Jeg tenker det er greit og vite med tanke på at ENK må jo inneholde etternavn. Cyder Media, er det et registrert foretak eller er det noe du bruker under markedsføring av Dreyer Media?

Stemmer, har allerede startet en ENK. Det jeg skal denne gangen er å sette opp et selskap i Australia (mulig det får adresse i England, har ikke helt avgjort det enda) for å fokusere mer på det lokale markedet her nede. Ønsker ikke å fakturere gjennom det norske selskapet da.

Cyder Media er for øyeblikket ingenting. Det var bare noe jeg snappet opp for 2 år siden, da jeg planla å satse litt mer internasjonalt.. noe som ble utsatt litt da jeg flyttet til Australia - men nå er jeg klar igjen! :)
 
Sist redigert:

Gaasehud

Medlem
En masse gode argumenter her og jeg er enig med flere. Synes i utgangspkt det er fint at du bestemmer deg for ett navn som funker internasjonalt. Dreyer Media synes jeg ikke er så dumt, men forstår det slik at du er dritlei det og vil ha noe annet. ;)

Som Ståle sier kan du jo også bruke noe annet enn Media. Jeg bestemte meg ganske kjapt for Mattis Media som klinger ok pga. "bokstavrim".

Hva er det med Cy*** du liker så godt? Hva med å finne på noe helt annet? Når du har en del kunder, nettverk, etc. er nok ikke firmanavn sååå viktig, tror du fint kunne klart deg med Kenneth Kokos. :)
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hva er det med Cy*** du liker så godt? Hva med å finne på noe helt annet? Når du har en del kunder, nettverk, etc. er nok ikke firmanavn sååå viktig, tror du fint kunne klart deg med Kenneth Kokos. :)

Si det. Kallenavnet mitt fra IRC tidene er Cypherus. Har spillet endel under nicket Cyrus. Er vel bare noe jeg liker, så hvorfor ikke gå for det? :) Som du sier vil nok ikke navnet mitt ha noe enormt å si for kundene, så lenge det ikke er helt jalla. Derimot jeg må jo leve med det og høre det hver dag, så derfor er det viktig for meg at det klinger i mine ører! :)
 

peterandrej

pensjonert moderator
Som du sier vil nok ikke navnet mitt ha noe enormt å si for kundene, så lenge det ikke er helt jalla. Derimot jeg må jo leve med det og høre det hver dag, så derfor er det viktig for meg at det klinger i mine ører! :)

Hvorfor ikke ta telefon/bestemor-testene? De funker alltid. Her er fremgangsmåten:

Telefontesten:
Lat som du får en telefonsamtale. Løft telefonen til øret og si "Cyder Media værsågod..?" Høres det ikke teit ut, så er det jo greit. Viktig at navnet ikke høres teit ut. Høres det teit ut blir du bare å kvie deg for å bruke det. da blir det mer "hei, det er kenneth".

Bestemortesten:
Skal eliminere teite navn, samt navn som er vanskelige å forstå. Lat som du er på besøk hos din bestemor. Hun spør hva du jobber med nå. Da svarer du at du jobber i "Cyder Media". Hvis du kan si det uten at a) du skjemmes, eller b) bestemoren din sier hhhææææææææææ...? så har du en vinner.
 
Topp