Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvilken laptop har du?

Kristine B

Medlem
Som tittelen sier: Hvilken laptop har du?
Spesifikasjoner?
Til hvilket bruk?
Fornøyd?

Ta gjerne med laptoper du har hatt tidligere også, interessant å se hvilke erfaringer folk har med div laptoper.
Får stadig spørsmål fra folk om "hvilken laptop bør jeg kjøpe?"...som om jeg vet det. Men da kan man i alle fall få en pekepinn på hva en bør styre unna/hva som er et godt kjøp, hvis folk legger inn erfaringer her:)
 
Har en Acer, husker ikke modellnummeret eller så veldig mye av spesifikasjonene, kjøpte den fordi det virket som en ganske grei laptop med attentommers skjerm. Bruker den til stort sett til Internett, Word og Spotify, men den fungerer også svært greit til både Photoshop, regnskap, spill og det meste andre jeg måtte finne på å gjøre med den.

Jeg er fornøyd med hvordan min har oppført seg, men samboeren har en nesten identisk laptop, hvor hun opplevde at adapterkabelinngangen plutselig sluttet å virke, og litt rask googling viste at dette egentlig er et ganske vanlig Acer-problem. Så den dagen laptopen skal byttes (blir en stund til, har hatt den bare i et par år) ser jeg ikke bort fra at jeg går for noe helt annet enn Acer.
 

Kristine B

Medlem
Jeg har Lenovo X300, spesifikasjoner kan ses i bånn av den testen. Jeg har forøvrig XP, ikke Vista på den.
Bruker pcen til jobb og skole som innebærer bruk av Adobe Creative Suite produkter, surfing, mail og programmering. Ingen spesiell heftig bruk, med andre ord.
Jeg er veldig fornøyd med den, rask, liten og hardfør pc som veier lite.

Tidligere hadde jeg Acer Ferrari 1000 og det er den verste tullemaskinen jeg har hatt. "Alt" går i stykker. Hadde den på service innen et år var gått, fordi hardisken og ladingen var kaputt. Samboer har arvet den og det er stadig noe tull. Den er treig, starter ikke før 5. forsøk, krasjer med iPhone koblet i osv.
 

Ole Avranden

utvandret
Hvilken laptop: Apple PowerBook G4, hardt prøvet av tidens tann og overmoden for utskifting
Spesifikasjoner: Den har skjerm og tastatur ;)
Til hvilket bruk: Skriver artikler når jeg utenfor husets fire vegger
Fornøyd: De 35 minuttene batteriet har strøm er jeg storfornøyd. Ikke like fornøyd når jeg desperat prøver å finne en stikkontakt.
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Hvilken laptop: Macbook Pro 13"
Spesifikasjoner: Intel Core2Duo (2,53GHz), 4GB ram, 250GB HDD, 13" skjerm
Til hvilket bruk: Lage websider, surfe, musikk, alt sammen egentlig :p
Fornøyd: Veldig fornøyd! :)

Før denne brukte jeg en Macbook 13" (Black Edition) ;)
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hvilken laptop: Macbook Pro 15"
Spesifikasjoner: Se nettside.
Til hvilket bruk: Arbeid når jeg ikke har min iMac tilgjengelig. Jobber med markedsføring, drift av nettsider, fotografi og på universitetet som student.
Fornøyd: Ja! Det skal mye til for at jeg velger noe annet enn Mac ved neste innkjøp. MYE.
 

hansvh

Medlem
Jeg mener at hvilken laptop som er best avhenger totalt av bruksområde. For min egen del har jeg aldri kjøpt meg laptop fordi batteritiden har vært for dårlig (i mine øyne, jeg vet de fleste finner strømstikk og klarer seg fint).

I januar fikk jeg velge mellom tre laptoper fra Universitetet, og da valgte jeg den som var minst/lettest og i tillegg hadde SSD-disk. Hvis ikke hadde jeg aldri orket å drasse den med meg. Merke: Dell Latitude E4200 Bruk: Fraværende

Specs
Processor: Intel Core 2 Duo - 1.6 GHz, 3 MB L2 Cache
Graphics: En eller annen Intel chip. Trolig ikke all verdens.
Display: 12" (1280x800)
Memory: 1 GB DDR3
Battery: 6 cellers som holder en håndfull timer ved bruk.
HDD: 64 GB SSD. Vet ikke lese eller skrivehastigheten.
Dilldall: Fingeravtrykkleser, Nix optisk drev, sd/mmc-kortleser
 

peterandrej

pensjonert moderator
Har en Macbook, type hvit. 1.83 GHZ prosessor, 2 GB RAM. 2006-modell.
Brukes til: sofasurfing, forefallende epostkorrespondanse og TV-serie-titting.
Fornøyd? Absolutt. Det er en mac. Mac er best. Kjøper aldri noe annet enn Mac.

Forøvrig, det skal legges til at Macbook'en har hanglet litt i vinter. Jeg tror harddisken har holdt på å ryke. Den har låst seg litt og sånn. Og under en av disse låsingene, så påførte jeg hånden på tastaturet i svært høy hastighet. Nå lager den sånne lyder som når man setter inn en DVD-plate feil vei i spilleren.

Den har antagelig sett sin siste sommer.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Forøvrig, det skal legges til at Macbook'en har hanglet litt i vinter. Jeg tror harddisken har holdt på å ryke. Den har låst seg litt og sånn. Og under en av disse låsingene, så påførte jeg hånden på tastaturet i svært høy hastighet. Nå lager den sånne lyder som når man setter inn en DVD-plate feil vei i spilleren.

Nå er det jo en 2006-modell, så skal ikke klage over det. Mine windows-baserte maskiner har sjeldent vart mer enn 12 måneder før de er klar for søppeldynga..
 

Kristine B

Medlem
Nå er det jo en 2006-modell, så skal ikke klage over det. Mine windows-baserte maskiner har sjeldent vart mer enn 12 måneder før de er klar for søppeldynga..

Det kommer jo også ann på hva man kjøper. Jeg har erfart at Lenovo laptoper i middels/høy prisklasse har holdt i flere år.
Min er 2 år gammel og har ikke at et eneste problem med den hittil.
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Olaf: du har 5 års reklamasjon på en laptop ja... 1 års garanti (fra produsent)... Vanlige pcer (de som koster over 5000,-) holder som vanlig i 2-3 år før de tar kveld. MEEEN, så er det ofte batteriet som ryker på slike, og garanti/reklamasjon på batterier er en HEEEELT annen sak :p
 

peterandrej

pensjonert moderator
Nå er det jo en 2006-modell, så skal ikke klage over det. Mine windows-baserte maskiner har sjeldent vart mer enn 12 måneder før de er klar for søppeldynga..

Neida. Den har jo vært med ut på kundemøter og på reising og sånn. Så at den ikke holder "mer" enn 3-4 år er jo fair enough. Men jeg kunne sikkert presset et år til ut av den hvis jeg altså ikke hadde påført hånden til tastaturet i høy hastighet.

Men fuck it. Jeg kjøper bare en ny macbook.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Det kommer jo også ann på hva man kjøper. Jeg har erfart at Lenovo laptoper i middels/høy prisklasse har holdt i flere år.
Min er 2 år gammel og har ikke at et eneste problem med den hittil.

Det er jo relativt ettersom hva man bruker de til. Jeg har ingenting annet enn eget forbruk å sammenligne mot, hvor jeg i en årrekke har prøvd forskjellige maskiner, men Mac overgår alt så langt.
 
Topp