Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvilken mailklient bruker du?

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg bruker i dag Windows Live Mail og det fungerer i grunn veldig greit, men jeg må innrømme at jeg vurderer å bytte, delvis fordi den er treeeeg når man skal åpne en mailkorrenspondanse som er ganske lang (vi snakker 5-6 sek) og jeg ser jo fordelen med å ha en som er nettbasert siden jeg ofte sender mailer uten at jeg sitter hjemme.

Hva bruker du og er du fornøyd?
 

picxx

Well-Known Member
Var tidligere en trofast bruker av thunderbird, inntil jeg fikk maskincrash og alle mailer gikk opp i blå røyk.
Pr. i dag sverger jeg til gmail (inntil google går opp i røyk).
 

kongen

kongemedlem
Var tidligere en trofast bruker av thunderbird, inntil jeg fikk maskincrash og alle mailer gikk opp i blå røyk.
Pr. i dag sverger jeg til gmail (inntil google går opp i røyk).

Var tidligere en trofast bruker av Windows Express, inntil jeg fikk maskincrash, men heldigvis lå en kopi av alle eposter på server.
Pr. i dag sverger jeg til gmail (google går aldri opp i røyk).
 

Msites Ltd

Livsnyter
Var tidligere en trofast bruker av thunderbird, inntil jeg fikk maskincrash og alle mailer gikk opp i blå røyk.
Pr. i dag sverger jeg til gmail (inntil google går opp i røyk).

Har brukt Outlook i flere år, men etter harddiskkrasj i desember tok jeg en generalavgjøresle og hoppet over på Gmail jeg også, som så mange andre. Og, jeg har ikke angret hittil.

Jeg mottar ekstremt med mail på mange konti hver dag, og synes det systemet Gmail har fungerer godt foreløpig.

Har da også tatt i bruk kalenderfunksjonen og huskelister. Så dette ser ok ut så langt.
 
Virker som om Gmail er tingen. :D

Må jeg da bruke en gmailadresse eller kan jeg også bruke andre adresser derfra?

Hvordan gjør du det når du har mange konti Msites? Antar at du bruker div firma/privat-adresser og ikke bare @gmail.com?

Du kan bruke hvilke konto du ønsker, men det enkleste er kanskje bare å bruke Google Apps for ditt domene? Så kan du også importere og sende mail fra andre kontoer og domener om du ønsker.
 

hansson

Langveisfarende
Du kan hente mail fra andre kontoer enten ved hjelp av pop3 eller rett og slett videresende alt til gmailen din. Du må ha en hovedkonto som er en gmail-adresse. Til denne knytter du så en haug med andre adresser du har andre steder. Du kan også legge inn i innstillingene at du skal sende e-post fra disse adressene. Du får da en select-meny hver gang du sender, slik at du kan sende fra hvilken som helst av disse. Du kan sette en standard avsenderadresse, og du kan velge at du alltid skal svare fra samme adressa mailen blir sendt til, osv.

Husk å skru på Labs slik at du får tilgang til en haug nyttige ekstrafunksjoner!
 

peterandrej

pensjonert moderator
Bruker google apps + apple mail. Funker som bare satan.

NB! Beklager ordvalget, men jeg mener det. Apps + applemail er satans bra!
 

picxx

Well-Known Member
Jeg bruker Thunderbird jeg. Himmelsk bra - pun intended ;)

Hehe, joda, thunderbird er en bra klient det, om du stiller den inn riktig og/eller husker å ta backup selv. Når maskina kræsja gjorde jo ikke harddiscen det, men det viste seg at TB hadde en salgs prunefunksjon på backup, slik at jeg kun fikk hentet opp backup fra de siste XX (husker ikke akkurat hvor lenge) dagene, noe som ihvertfall for mitt tilfelle betydde tap av en masse mailer med passord og gugg.
 

Nutz

Med lem
Dette med G-mail og vedlegg er "skummelt".
Finner gmail ut at posten du mottar ikke er sikker, så får du den ikke, -selv ikke en melding.
Noe som kan være et problem for utviklere.

Holder med at man er obs på dette, og avtaler med kunder/kontakter om at de stikker på en bestemt opplastingsside for å laste opp vedleggene der.
 

Knut

Medlem
Bruker Gmail, og til de som jeg mener kan jobbe litt for å kommunisere har jeg en god gammeldags postboksadresse.
 
Topp