Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvilken mailklient bruker du?

Travellingman

Nettgrunder
Jo, jeg har vært på "kontoer/import". Men siden jeg ikke vil bruke gmail-adressen, men heller ha én separat innboks for hver epostadresse, har jeg satt opp filtre som plasserer all mail til f.eks dag AT flashbanner.no i mappen med samme navn.

Ser nå at det var over 30 min siden eposten sist ble hentet, men jeg trodde at når jeg brukte F5 og siden lastet på nytt, så sjekket den også for ny epost?

Det må da være en grei måte å sjekke alle kontoene på foruten å gå inn på hver enkelt og klikke "Sjekk for ny epost"?

Sendte nå en epost til alle kontoene jeg har på Gmail, og da jeg slettet eposten i én av mappene, ble den slettet fra de andre også, selvom jeg sendte til alle adressene...

Er ikke helt sikker når det skjedde men nå er det en ny knapp i Gmail som heter oppdater.
Så da slipper man å gå inn "bakveien" for å sjekke oftere ny e-post på tilknyttede kontoer ;)
 

Travellingman

Nettgrunder

Har en slik notifier på Google Chrome så det er greit picxx....
Men her er det snakk om e-post kontoer som lagt til din Gmail, de blir dessverre sjekket med litt for lange tidsintervaller.
Det kan gjerne gå 50-60 minutter for hver gang de blir oppdatert. Derfor er det greit å ha denne knappen slik att man selv kan gjøre det.

Men når det er sagt burde Gmail fungere slik att e-post fra tilknyttede kontoer kom umiddelbart. Så dette er vel en av de få negative tingene med Gmail etter min mening...
 

picxx

Well-Known Member
Ah... tog'an nå :)

Har selv vært plaget med dette, og på en av mailkontoene mine responderte det ikke i det hele tatt, så der må jeg fremdeles sjekke webmail hos host litt sånn innimellom.
Store'G kunne jo ordnet dette ved å gi hver mailkonto en egen cronfil da, men mulig det hadde blitt ganske mye belastning når kiddies som ikke vet hva de styrte med la inn sjekking hvert 5. sekund og slikt.
 

picxx

Well-Known Member
Dette er også hovedgrunnen til at jeg ikke likte Gmail. Kjedelig å vente 30-40min på mail når man vet at den er sendt.

Så bruk 2 da!
Bruk outlook/firebird pluss gmail.....ingen som nekter deg å gjøre det :)
 

Britta

stoffdronning
Jeg forstår ikke helt at alle er så veldig glad i G-mail.
Ikke med tanken på at du samtykker i betingelsene at alle dine mail blir skannet av Google for å kunne tilpasse reklame til deg.

Siden jeg sjelden sender mail når jeg ikke sitter foran bærbar bruker jeg fremdeles Outlook. Tørr nesten ikke å tilstå at det er 2000 jeg bruker :eek:.

Hilsen, Britta
 

picxx

Well-Known Member
Jeg forstår ikke helt at alle er så veldig glad i G-mail.
Ikke med tanken på at du samtykker i betingelsene at alle dine mail blir skannet av Google for å kunne tilpasse reklame til deg.

Mailene dine blir jo "scannet" uansett hvilken mailserver du bruker.
Hvilken klient man bruker er egentlig uvesentlig, men jeg startet å bruke online klient etter at jeg fikk maskinkræsj og mistet nært på 500 (viktige) mailer med opplysninger jeg ikke hadde backup av.
 

hansson

Langveisfarende
Unødvendig å bruke pop/imap og vente med jevne intervaller, sett opp forwarding av mailen i cpanel til din gmail masterkonto, så får du den på sekundet. Deretter setter du opp avsender-alltid-lik-mottakermailen i innstillinger, og verifiserer de eksterne kontoene dine for sending med gmail. Hos enkelte mottakere (feks andre gmailbrukere) vil det da stå sent by dag@ ..via gmail.com (for å gjøre falske avsendere litt mer synlige), men jeg ser ikke på dette som negativt.
 
Topp