Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvilken mailklient bruker du?

Nutz

Med lem
@Britta..
Du kan få vekk den tilpassa reklamen dersom du vil det..
Over reklamen er det en blå link med (Why these ads?), følger du den, så vil du kunne navigere til dine innstilliger hvor du kan ta en "opt-out" på dette.
Men likevel blir nok din korrespondanse skannet for å profilere deg..
 

Britta

stoffdronning
@Britta..
Du kan få vekk den tilpassa reklamen dersom du vil det..
Over reklamen er det en blå link med (Why these ads?), følger du den, så vil du kunne navigere til dine innstilliger hvor du kan ta en "opt-out" på dette.
Men likevel blir nok din korrespondanse skannet for å profilere deg..

Takk Nutz, men jeg bruker ikke gmail i det hele tatt.
 

MobyDick

New Member
britta: google er neppe den verste i bransjen. vet ikke om du er på facebook, men det for eksempel er hundre ganger værre.

bruker både hotmail (spam) og gmail (seriøs post) og er uberfornøyd med gmail. har hatt det i 4-5 år nå, oghotmail i snart 15. Gmail er den klart beste klient synes nå iallefall jeg. Etter jeg startet med mac for et års tid siden bruker jeg bare mailklienten i mac os, og den er enda bedre :) veldig uenig i hvordan apple opererer på det etiske plan, men de kan iallefall lage en sykt behagelig epostklient ;)
 

Dag Frogner

Supermedlem
Ok, jeg tester ut Gmail igjen, men må ha dette inn med teskje så jeg ikke kødder det til.

Jeg ser nå at jeg har flere "mapper" med de forskjellige epostadressene jeg bruker. Her havner da all eposten som hører hjemme i hos de forskjellige adressene.

Men jeg har også en del mailer som kun ligger i "Innboks", men som egentlig er sendt til en av de adressene med egne "mapper".

Hva er grunnen til at ikke alle havner på samme sted?
 

hansson

Langveisfarende
Antar at disse mappene egentlig bare er merkelapper Gmail setter på all mail du har importert via pop/imap? Det kommer ikke merkelapper på e-poster du sender ut, hvis jeg husker riktig.

Merkelappene kan du også sette på innkommende mail ved hjelp av filterfunksjonen. Jeg har kuttet ut å skille mellom alle de ulike kontoene, og bruker i stedet merkelapper til å merke e-poster som må få litt spesiell oppmerksomhet.

Alt du har sendt og mottatt finner du igjen i mappa "all e-post".
 

Glimmerman

New Member
Bruker outlook mot exchange. Aldri tap av mail eller kontakter da dette synkoniseres mot server. Har også laptop, nettbrett og telefon mot dette. Fungerer som en drøm.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Antar at disse mappene egentlig bare er merkelapper Gmail setter på all mail du har importert via pop/imap? Det kommer ikke merkelapper på e-poster du sender ut, hvis jeg husker riktig.

Merkelappene kan du også sette på innkommende mail ved hjelp av filterfunksjonen. Jeg har kuttet ut å skille mellom alle de ulike kontoene, og bruker i stedet merkelapper til å merke e-poster som må få litt spesiell oppmerksomhet.

Alt du har sendt og mottatt finner du igjen i mappa "all e-post".

Ja, det er som du sier, merkelapper/filter. Jeg har satt opp at når "til-feltet" inneholder f.eks "dag AT frognermedia.no" så skal det legges under "dag AT frognermedia.no".

Ser ut til at ting fungerer greit nå og det var NYDELIG å gå inn på Gmail på pc`en, markere absolutt all epost som lest, for deretter å komme til en "ren" innboks på iPad`en istedet for å markere tusenvis av eposter og velge "lest".

Ufattelig at Apple ikke har en "merk alle"-knapp i mailappen i iOS.

Så et nytt spørsmål:

Jeg kunne godt tenke meg å slette alle epostkontoene på iPhone'n min og kun bruke Gmail her også.

Men hvis jeg prøver å slette en konto, får jeg opp:

"Hvis du sletter kontoen, slettes kontoens epost fra iPhone"

Disse kontoene er alle satt opp med POP, mens Gmail bruker IMAP. Vil jeg miste alle epostene om jeg gjør dette, eller blir de fortsatt værende på serveren, siden disse ikke bruker IMAP?

Jeg vet at det er litt utenfor tema, men tenkte det var nære nok til at jeg kunne poste her. :)
 
Sist redigert:

drlinux

Konsulent i PHP og Linux
Disse kontoene er alle satt opp med POP, mens Gmail bruker IMAP. Vil jeg miste alle epostene om jeg gjør dette, eller blir de fortsatt værende på serveren, siden disse ikke bruker IMAP?

Jeg vet at det er litt utenfor tema, men tenkte det var nære nok til at jeg kunne poste her. :)

Med POP3 lastes mail ned til klienten. Med IMAP blir de liggende på server. IMAP egner seg derfor best hvis du skal lese e-post fra forskjellige klienter, som hjemmepc, jobbpc, webmail, mobiltelefon etc.

Med IMAP kan også leverandør ta backup av mail, noe som blir vanskelig hvis den er lastet ned med POP3.
 
Topp