Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvilket domenet er best?

Status
Stengt for ytterligere svar.
Hei, kjøpte klokkebutikk.no i dag. Dette er et godt domene, men fordi de somlet hos fastname så var det en eller annen som stakk av med klokkebutikken.no 10min før meg.

Hvilken av de domenene er best? Klokkebutikken høres kanskje litt bedre ut? men det er lengre og det kommer klart flest søkeresultatter på klokkebutikk.

Jeg tenker litt på å lage en webshop. Men om jeg ikke gjør det, hvor mye er et slikt domene verd ( ca, om dere skulle lagt det ut for salg) ?

mvh Ola
 

picxx

Well-Known Member
Domenet er verdt det en evt. kjoeper er villig til aa gi for det.

Det sagt kan du faa en del typofeil fra klokkeutikk til klokkebutikken hvis du starter en nettbutikk, men det vil nok neppe vaere saa vedig mye.
Kanskje sikre deg klokkebutikken.com (hvis det er ledig) , saa kan du optimalisere paa begge ordene?
 
Med tanke på søk (som er veldig viktig) ville jeg klart foretrukket klokkebutikk. Verdien er slik som picxx sier, og klarer du å rangere på klokkebutikk, og kombinasjoner med ord som "klokke, butikk, kjøpe, klokker", så vil jo domenet ha verdi i form av fortjenesten du får fra web-shoppen. Klarer du også å bygge opp et godt rykte og gjøre butikken kjent, vil du jo få trafikk også fra flere kilder. For eventuelle kjøpere av domenet vil nok verdien bli vurdert ut fra mulighetene for inntekt fra salg av klokker eller inntekt fra annonsesalg.
 
Ja, opparbeider du deg en godt navn, kommer det gjerne anbefalinger og tips fra fornøyde kunder (muntlig, via facebook, tips på epost, tips via blogginnlegg m.m.). Det blir da både trafikk fra folk som skriver domenet rett inn i nettleseren og via linker (som da også hjelper på SEO). Fornøyde kunder vil kanskje også handle flere ganger på samme nettsted. Men, slikt vil jo ta tid å opparbeide.
(Edit: Var ikke klar over at picxx hadde postet et svar da mitt svar ble postet)
 

Jon

Medlem
Veldig merkelig at domenet ble tatt 10 min før. Det har vært ledig i årevis og plutselig kjøpt 10 min før deg. Det hadde jeg sjekket opp nærmere. Mulig det kan klages inn til Norid. Har du firmanavn som er likt domenenavn?
 

Jon

Medlem
Jeg antok det basert på hva du skrev, men det var kanskje noen som hadde sagt det opp og det ble ledig? Begynte du med klokker basert på at domenet var ledig? Da er det i så fall forståelig...
 

picxx

Well-Known Member
Jeg antok det basert på hva du skrev

Tro og antakelser kan man legge til kirka...det er beste plassen for de sakene.
Saa kan man fortsette med hva TS opplyser om her i traaden.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp