Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvilket domenet er best?

Status
Stengt for ytterligere svar.

picxx

Well-Known Member
Du selger jo under falske forutsetninger, noe som er omfattet av markesfoeringsloven.
Du kan ikke love en kjoeper at domenene kommer oeverst i google.
Du er selvsagt langt fra den eneste som driver med _store_ loefter paa smaa avtaler, men vi liker ikke slikt her inne!
 

picxx

Well-Known Member
Ah, ok. Trodde det var slik at de som har mest relevant navn havner øverst. Men da tar jeg kanskje feil. Får ikke endret det nå.

????

Aa selge under falske forutsetninger stoetter ikke det aa vaere uvitende.
Selger du en BMW uten motor kan du ikke beskytte deg bak det at du ikke er motorkyndig.
Selvsagt faar du forandret det, hvis du vil.
 

looper

Medlem
Som Picxx nevner så er det en del som skurrer i selve annonsen.
Men prisen 20000,- kr er nok litt i overkant. Min erfaring er at domener selger best når de ligger på en pris mellom 2000,- og 5000,-. Har merket at organisasjoner har en smertegrense rundt 3000,-. Dessuten hvis du tenker i de prisbaner du gir uttrykk for så er det kanskje best å holde på det til noen skulle vise interesse hvis ikke bør du legge deg mye lavere.

Nå er jeg ingen ekspert men dette er mine erfaringer.
 

picxx

Well-Known Member
Som Picxx nevner så er det en del som skurrer i selve annonsen.
Men prisen 20000,- kr er nok litt i overkant. Min erfaring er at domener selger best når de ligger på en pris mellom 2000,- og 5000,-. Har merket at organisasjoner har en smertegrense rundt 3000,-. Dessuten hvis du tenker i de prisbaner du gir uttrykk for så er det kanskje best å holde på det til noen skulle vise interesse hvis ikke bør du legge deg mye lavere.

Nå er jeg ingen ekspert men dette er mine erfaringer.

prisen er egenlig uvesentlig.
Finnes det en kjoeper som er villig til aa betale en mill. for akkurat dette domenet kan han nok faa en ganske anselig sum for det.
Det er derimot ikke _lovlig_ aa paastaa at domenet av seg selv vil ranke godt i SERP's.
Det strider imot markedsfoeringsloven og er noe som selger burde justeert saa kjapt han ble opplyst om dette.
Selger skal vel heller ikke helt se bort fra at medlemmer paa wf faktisk kjenner og er i kontakt med folk andre enn seg selv, for aa si det slik.
;)
 
picxx har helt rett! Domenet er i utgangspunktet ikke verdt mer enn det var om det var ledig. Jeg svarte tidligere ut fra hvordan TS kunne bruke domenet til sin webshop (noe som tydeligvis var bortkastet tastaturtid), men jeg sa ikke at domenet er verdt noe som helst i seg selv. Det finnes tusenvis av "gode" domener med "gode" ordkombinasjoner, men det hjelper lite på avkastningen dersom man ikke evner å gjøre noe med dem. Man får ikke rangering i søkemotorer med på kjøpet. Dette må det jobbes med over tid. Det er likevel fult mulig å få god pris for et domene (som picxx også sier), men mange opplever at interessen for de "gode domenene" de har kjøpt ikke er like høy som forhåpningene man hadde da man var i gledesrus over å ha fått sikret seg dem.
 
Jeg er ikke sur!? Det som ble litt "rart" var at jeg tok meg tid til å gi råd til en som hadde "blitt snytt" for et domene, men heldigvis hadde fått tak i et annet som kunne redde en mulig nettbutikk. Annonsen har jeg ikke sett. Andre her har sett den og gitt kommentarer for å veilede/opplyse. Synes egentlig at du (hvordanfunkerdette) har fått mye og god respons på tråden din. Lykke til med salget.
Edit: TS endret foregående innlegg, og derfor er ordet "sur" nevnt.
 
Sist redigert:

looper

Medlem
prisen er egenlig uvesentlig.
Finnes det en kjoeper som er villig til aa betale en mill. for akkurat dette domenet kan han nok faa en ganske anselig sum for det.
;)

Det er jeg helt enig i og jeg er nok av den typen som ikke er tålmodig nok til å vente på millionen, jeg tenkte mer på å få solgt raskest mulig unna med en god fortjeneste. Det jeg nevnte om pris, var ett svar til hvilken pris jeg ville satset på for å få flest mulig interessenter i domenet og øke sjansene for i det hele tatt å få solgt domenet. Alt handler jo om hvilket mål man vil oppnå;)
 

picxx

Well-Known Member
tenkte ikke på deg. Takk for tips alle mann:)

Tips er en ting, lover en annen.
Ikke tro at du ikke blir fulgt opp av de gjeldende instanser.
Som Magnus sa gikk jeg inn i denne traaden med aapent sinn om aa hjelpe,
mens det foeles som om jeg har solgt raatten fisk akkurat naa!
 

picxx

Well-Known Member
Det er jeg helt enig i og jeg er nok av den typen som ikke er tålmodig nok til å vente på millionen, jeg tenkte mer på å få solgt raskest mulig unna med en god fortjeneste. Det jeg nevnte om pris, var ett svar til hvilken pris jeg ville satset på for å få flest mulig interessenter i domenet og øke sjansene for i det hele tatt å få solgt domenet. Alt handler jo om hvilket mål man vil oppnå;)

norske lover gjelder selv om man selger domener.
;)
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp