Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvor kjøper du aksjer?

Bille

Member
Realisasjonsgevinst er skattefri for ASet, men 3% av utbytte (innen EU) regnes som skattepliktig inntekt. Man trenger normalt ikke store driftskostnader for å unngå skatt, men greit å være klar over.
 

Steve Cash

Medlem
Skandiabanken ser ut til å ha gratis sanntid, kan jo være et pluss for noen.

Jeg fant igjen denne tråden for å vurdere hvilken nettmegler jeg skal velge. Jeg ser at sanntidsinfo nå koster kr 99 pr. mnd. hos Skandiabanken.
Ellers: Skandiabanken, Netfonds og Nordnet har så like priser at det ikke er avgjørende, i alle fall ikke hvis en har tenkt å kjøpe aksjer i noen få selskaper og sitte med dem en stund. 39 kontra 49 kroner pr. handel hvis en ikke kjøper mer at en får minstekurtasje. 10 kroner fra og til spiller jo ikke så stor rolle. Videre så har både Nordnet og Netfonds introtilbud med 9 kroner kurtasje pr handel.

Prismatrisen til Netsfonds virker enklere, hos Nordnet må en melde fra om at en ønsker såkalt mini, ellers blir minimumsprisen 95 kroner. Hmmm. Alternativt kan jeg bruke banken min til å handle gjennom. Kurtasje kr 95, men med noen få handler spiller kanskje ikke det noen rolle heller.

Ellers ser det ut til at Nordnet har mer stæsj, en blogg, noe kursopplegg, system for å se andres porteføljer (shareville) og mye annet rart. Men trenger jeg egentlig alt dette? Jeg leser på noen andre fora at den tekniske løsningen er grei hos både Nordnet og Netfonds, men at kundeservice er dårlig hos Nordnet. Stemmer det?

Er det noen som har ferske erfaringer og anbefalinger når det gjelder nettmegler?
 
Sist redigert:

Stoppet

Banned
Bytter for noen år siden fra Netfonds til Nordnet siden de hadde bedre opplegg og muligheter. Bruker fremdeles Nordnet og har ikke hatt noe å utsette på kundeservice. Har deltatt på noen gratis konferanser som har vært bra.

Men nå vet jeg selvfølgelig ikke hvordan Netfonds har utviklet seg siden den gang.
 
Er det noen som har ferske erfaringer og anbefalinger når det gjelder nettmegler?

Har egentlig ikke så mye å si hvis du ikke handler aktivt, og kun skal være long i enkeltaksjer med langt tidsperspektiv. Nordnet og Netfonds skal være billigst, men kan være greit å ha det i en bank du er kunde i fra før av også. Sanntidsdata trenger du strengt talt heller ikke til dette formålet.

Skal du handle med valuta, råvarer eller derivater? Ønsker du giring, eller har du planer om å shorte? Ja, da bør du gjøre litt mer research.
 
Topp