Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvor lang tid bruker du på lenkebygging? Hva er dine første steg?

tulling99

Medlem
Du har bygget en god og nyttig webside, og du vet at den blir en gigasuksess - men du må bare opp på Google osv.

Hvor mye tid legger du da ned i lenkebygging?
100 timer? Et årsverk?

Hva er dine første steg?

Mine første steg er:
1. Lenke til siden fra mine andre sider.
2. Registrere i kataloger.
3. kontakte webmastere for å bytte lenker eller bare be om lenker.
4. Skal skrive artikler om emnet og legge ut i artikkeldatabser.
 

picxx

Well-Known Member
1. registrere i kataloger
2. benytte meg av artikkelmarkedsføring
3. benytte gjestebøker og topplister
4. benytte forum og kommentarfelt
5. sosiale nettverk og sider
6. videomarkedsføring
-
-
-
-
1001. lenke fra mine andre sider....hvis nødvendig
 

adeneo

Medlem
Det viktigste etter min mening er at siden har interessant og unikt innhold, at den validerer, og at den ser skapelig ut, da går resten mye lettere.

Første steg etter at siden er på nett for meg, er å registrere hos Google (analytics, webmaster, sitemap osv.)

Deretter er jeg så lat at jeg starter opp No Hands Seo, skriver inn adressen til siden og trykker start. Etter programmet har stått og gått i noen dager har jeg noen tusen middelmådige backlinks fra kommentarer i diverse blogger og annet (har min egen liste med 10k blogger til programmet).

Etter dette gjør jeg det tydeligvis annerledes enn andre, da jeg ikke bruker kataloger i det hele tatt, men vurderer sterkt å bruke tjenesten til picxx i fremtiden.
Setter heller opp et lenkehjul fra noen blogger på web 2.0 sider jeg da, jeg bruker disse tjenestene:

PR9

WordPress.com — Get a Free Blog Here

PR8

http://blogger.com
LiveJournal: Discover global communities of friends who share your unique passions and interests.
http://vox.com

PR7

Blogsome
Easy Website Builder, Hosting & Web Tools from Bravenet.com ( Jigsy - the easy website builder. )
Edublogs – education blogs for teachers, students and institutions
Play Free Online Game | Free Online Games at Friendster
Knol - a unit of knowledge: share what you know, publish your expertise.
Welcome to Windows Live (MSN Spaces http://msnspaces.com )
Squidoo : Welcome to Squidoo
http://tumblr.com
Weebly - Create a free website and a free blog
Webs - Make a free website, get free hosting

PR6

blog.co.uk - Create your free blog here
DiaryLand members area
Gather | Gather
HubPages (Profile points must be 75 for do-follow links)
tBlog: Free Blog Templates! Blog Hosting!

PR5

20six.co.uk - your free blog
Electronics, Mobile Phones, Cameras at Lowest Price | BIGADDA SHOP
blog.ca - Create your free blog here
Blog | Submit Your Blog | Blogs | Blogging | Blog Submission
Blogstream - Free Blogging for Everyone! Create, Publish and Promote Blogs
Free Blog Articles - Learn more about blogging
Blurty - free online journals and communities for adults.
clearblogs.com: The Leading Clear Blog Site on the Net
Blank Leather Books | Travel Journals | Handmade Paper | Handcrafted Journal at Easyjournal.com
Free-Conversant News
Freeflux.net - Free CMS & Blog Hosting with Flux CMS
Open Diary
Create a blog, free blog. Create a free blog thanks to Sosblogs.com
tabulas.com: free journal hosting and photo sharing
Terapad - Make a Website
Create a Blog Site - FREE Blogs - Thoughts.com
Upsaid : Web Journaling Service
Jigsy - the easy website builder.

PR4

BlogEasy - Free Web Hosting For Your Free Blog. Free Blog Hosting.
blogHi! start your blog - FREE
http://bloghorn.com
Blogigo - Get your free Weblog Blog in 5 minutes
Blogono Free Blogs | Just another WordPress site
blogr (.com, .at, .de)
Blog Studio - fast. free. simple. reliable.
blogtext.org free blog
http://bloxster.net
Free Blog It
InsaneJournal
JournalFen
http://journalhub.com
Blog Submission Directory - My New Blog
Netcipia - The first free online participative suite
tBlog: Free Blog Templates! Blog Hosting!
http://thediary.org
WikyBlog - Home

Starter gjerne 10-12 nye blogger og spinner noen artikler og legger inn 5-10 innlegg på hver blogg FØR det begynnes med lenker, deretter spinner jeg 3-4 artikler med 2 lenker til målsiden og 1 link til neste blogg hver dag, rundt 2-300 ord pr artikkel er passe.

Bruker også SENuke, Scrapebox og Xrumer en del, og en del andre metoder jeg har tenkt til å holde for meg selv :D
Hater Facebook som pesten, men sosiale medier er viktig i SEO, samtidig som det fokuseres stadig mer på at sidene er tilgjengelige for mobilbrukere, på iPad osv.
Hvis siden har rette innholdet, og er engelskspråklig, så er det fantastisk hva en fire-fem .edu eller .gov linker kan gjøre.
 
Sist redigert:

tulling99

Medlem
Det viktigste etter min mening er at siden har interessant og unikt innhold, at den validerer, og at den ser skapelig ut, da går resten mye lettere.

Første steg etter at siden er på nett for meg, er å registrere hos Google (analytics, webmaster, sitemap osv.)

Deretter er jeg så lat at jeg starter opp No Hands Seo, skriver inn adressen til siden og trykker start. Etter programmet har stått og gått i noen dager har jeg noen tusen middelmådige backlinks fra kommentarer i diverse blogger og annet (har min egen liste med 10k blogger til programmet).

Etter dette gjør jeg det tydeligvis annerledes enn andre, da jeg ikke bruker kataloger i det hele tatt, men vurderer sterkt å bruke tjenesten til picxx i fremtiden.
Setter heller opp et lenkehjul fra noen blogger på web 2.0 sider jeg da, jeg bruker disse tjenestene:

PR9

WordPress.com — Get a Free Blog Here

PR8

http://blogger.com
LiveJournal: Discover global communities of friends who share your unique passions and interests.
http://vox.com

PR7

Blogsome
Easy Website Builder, Hosting & Web Tools from Bravenet.com ( Jigsy - the easy website builder. )
Edublogs – education blogs for teachers, students and institutions
Play Free Online Game | Free Online Games at Friendster
Knol - a unit of knowledge: share what you know, publish your expertise.
Welcome to Windows Live (MSN Spaces http://msnspaces.com )
Squidoo : Welcome to Squidoo
http://tumblr.com
Weebly - Create a free website and a free blog
Webs - Make a free website, get free hosting

PR6

blog.co.uk - Create your free blog here
DiaryLand members area
Gather | Gather
HubPages (Profile points must be 75 for do-follow links)
tBlog: Free Blog Templates! Blog Hosting!

PR5

20six.co.uk - your free blog
Electronics, Mobile Phones, Cameras at Lowest Price | BIGADDA SHOP
blog.ca - Create your free blog here
Blog | Submit Your Blog | Blogs | Blogging | Blog Submission
Blogstream - Free Blogging for Everyone! Create, Publish and Promote Blogs
Free Blog Articles - Learn more about blogging
Blurty - free online journals and communities for adults.
clearblogs.com: The Leading Clear Blog Site on the Net
Blank Leather Books | Travel Journals | Handmade Paper | Handcrafted Journal at Easyjournal.com
Free-Conversant News
Freeflux.net - Free CMS & Blog Hosting with Flux CMS
Open Diary
Create a blog, free blog. Create a free blog thanks to Sosblogs.com
tabulas.com: free journal hosting and photo sharing
Terapad - Make a Website
Create a Blog Site - FREE Blogs - Thoughts.com
Upsaid : Web Journaling Service
Jigsy - the easy website builder.

PR4

BlogEasy - Free Web Hosting For Your Free Blog. Free Blog Hosting.
blogHi! start your blog - FREE
http://bloghorn.com
Blogigo - Get your free Weblog Blog in 5 minutes
Blogono Free Blogs | Just another WordPress site
blogr (.com, .at, .de)
Blog Studio - fast. free. simple. reliable.
blogtext.org free blog
http://bloxster.net
Free Blog It
InsaneJournal
JournalFen
http://journalhub.com
Blog Submission Directory - My New Blog
Netcipia - The first free online participative suite
tBlog: Free Blog Templates! Blog Hosting!
http://thediary.org
WikyBlog - Home

Starter gjerne 10-12 nye blogger og spinner noen artikler og legger inn 5-10 innlegg på hver blogg FØR det begynnes med lenker, deretter spinner jeg 3-4 artikler med 2 lenker til målsiden og 1 link til neste blogg hver dag, rundt 2-300 ord pr artikkel er passe.

Bruker også SENuke, Scrapebox og Xrumer en del, og en del andre metoder jeg har tenkt til å holde for meg selv :D
Hater Facebook som pesten, men sosiale medier er viktig i SEO, samtidig som det fokuseres stadig mer på at sidene er tilgjengelige for mobilbrukere, på iPad osv.
Hvis siden har rette innholdet, og er engelskspråklig, så er det fantastisk hva en fire-fem .edu eller .gov linker kan gjøre.

Du bruker 4-5 timer minst, altså? hahaha :p

Hvordan funker no hands seo om en har en norsk nisjeside da? Jeg skjønte i det hele tatt ikke helt hvordan det virket - selv om jeg så videoen (spammer den kommentarfeltet på blogger?)

Hvor mange blogger eier du, og er det hovedsaklig engelskspråklige?
 

tulling99

Medlem
Den fungerer vel slik at du legger inn url til nettsiden din, programmet finner så nettsider som har samme tema og legger inn kommentarer der det er mulig.

Prøv det da vel, det er helt gratis i 7 dager, uten begrensninger. :)

Men hvordan i svingende vet den hvordan den skal kommentere ting på fornuftig måte? høres ut som ren spam..
 
Kanskje NHS kan ha en sammenheng med intetsigende kommentarer på mine norske blogger; ala; "This post was very interesting, and I am glad I visited your blog. Thanks for posting and keep up the good work" med signatur-URL til illtakeyourmoneyforfree.com og enhanceyourdna.com. Kanskje OK SEO-effekt, men det er mulig noen da betaler for å få gjort en møkkajobb som gir irriterend lukt for andre i bransjen.
 

adeneo

Medlem
NHS virker slik at det søker etter sider som er relevante, noe det ikke alltid gjør like bra, og legger inn slike spaminnlegg med backlink.
Det er på ingen måte en erstatning for annet type SEO, men for nye sider er det en fantastisk enkel måte å få en del backlinker på, eneste man trenger å gjøre er å knotte inn adressen til siden, keywords og anchor tekst som kan roteres slik at ikke alle linker får samme anchor tekst, noe som virker mistenkelig for G, og trykke på start så ordner programmet resten den neste uken og man blir raskt indeksert og er i gang i løpet av et par dager uten å egentlig løfte en finger.
Det er vel ingen som liker spaminnlegg, men har man ikke sperret for muligheten til automatiske poster, så kan man vel ikke forvente så mye annet.
 

adeneo

Medlem
Du bruker 4-5 timer minst, altså? hahaha :p
Hvordan funker no hands seo om en har en norsk nisjeside da? Jeg skjønte i det hele tatt ikke helt hvordan det virket - selv om jeg så videoen (spammer den kommentarfeltet på blogger?)

Jeg er usikker på hvordan det fungerer med Norske sider, men vedkommende som har laget programmet har hevdet at det ikke spiller noen rolle hvilket språk keword'ene er på, da den bare søker i vei og ikke bryr seg om slikt i det hele tatt, men dersom den bare skal poste på Norske sider så må det vel legges inn en liste med Norske sider hvor det kan være mulighet for programmet å poste, uten at jeg vet akkurat hvor man får en slik liste, og hvordan man gjør det rent teknisk med NHS.

Hvor mange blogger eier du, og er det hovedsaklig engelskspråklige?

Jeg har ikke så mange blogger, det vil si jeg har bare noen få blogger jeg oppdaterer og prøver å få høyere PR på, men hvis jeg starter en mikronisje side om, tja, vafler for eksempel, så ville jeg startet kanskje 8 blogger på disse gratistjenestene, og grunnen til at jeg har PR på bloggtjenestene er fordi jeg mener pagerank er litt flytende, og selv om en ny blogg kommer på et subdomene, så flyter noe av autoriteten til hoved domenet over, uten at jeg kan bevise det, men det er min oppfatning ut i fra at Wordpress blogger ofte gjør det bedre og kommer raskere opp på Google enn for eksempel Bloxter blogger.

Bruker også Thumblr en del, da det er så enkelt å bruke, men jeg ville som nevnt satt opp kanskje 8 blogger, og postet noen artikler om mat, pannekaker og annet relevant, og prøvd å få titler som "vaffel bloggen" eller noe lignende på bloggene.
Artiklene ville stort sett vært akkurat det samme greiene på alle bloggene, bare byttet ut noen ord, og flyttet litt rundt på ting, altså spinning av artikler slik at de ser annerledes ut, men uten å skrive 8 forskjellige artikler for hver blogg, og noen ganger bytter jeg bare "pannekaker", med "omelett" og flytter litt setninger, og vips så har jeg 8 nye artikler.

De første innleggene på en blogg bør aldri inneholde backlinker, men etter 5-10 innlegg kan man skrive innlegg som omhandler vafler, og lure inn et par backlinker til hovedsiden og til de andre bloggene, og slik får man link juice til de andre bloggene fra relevante blogger, og samtidig til hovedsiden. Det er en del litt mer avanserte teknikker også, jeg har for eksempel noen litt mer autorative blogger som jeg bruker til å legge inn innlegg med linker til de nye bloggene jeg starter osv.
Samarbeid med andre som har bloggnettverk som kan linke til de nye bloggene er også en fordel.

I utgangspunktet så bruker man altså nyoppsatte relevante blogger til å linke til hovedsiden, og gamle autorative blogger til å få opp PR på de nye bloggene.
Etter en liten stund så dropper jeg de bloggene som er satt opp for en nisjeside ettersom det er begrenset hvor mye mer PR man får av flere innlegg uten å bruke mye tid på markedsføring av bloggen, noe som er uinteressant, og lar bare disse "nisjebloggene" ligge der, og glemmer de helt. Hvor mange av de jeg har rundt omkring vet jeg ikke da noen sikkert ikke er besøkt på flere år, men de ligger jo der med linkene sine og gjør jobben sin.

Dette er en av måtene jeg gjør det på, da det virker som om blogger har mer vekt en gratiskataloger, men det er bare min mening.
Forøvrig er de fleste bloggene på engelsk, og jeg kopierer ofte artikler og andres blogger, og spinner innholdet litt og legger det ut som egen bloggpost, går mye raskere enn å skrive noe selv, da poenget ikke er å drive en blogg med genuin interesse for vafler, men å få mest mulig trafikk til en side om nettopp vafler, som inneholder annonser og annet som man helst vil at flest mulig ser og trykker på, vaflene dr|t3r jeg i.
Det hjelper selvfølgelig også en del om det ikke er så stor konkurranse om ordene man ønsker å ranke på.
 

tom3008

Medlem
1. registrere i kataloger
2. lager pressemelding som sendes ut til media
3. Facebook, Twitter
4. Forum
5. Søker på "gjestebok, (tema jeg skriver om)" for litt relevante gjestebøker
6. Linke fra egne sider


Vi fortetter, fint med seotips, ikke diskusjon:):
 

adeneo

Medlem
Har også lurt på dette med pressemeldinger, og har hørt andre som også gjør dette men har ikke prøvd det selv.
Men kommer disse pressemeldingene noe sted når det gjelder nye nettsider?
Jeg vet at eldre større sider ofte sender pressemeldinger ved oppdateringer og endringer, og at dette kan ha en god effekt hvis media velger å skrive om det eller legge ut pressemeldingen.

Når det kommer til facebook osv. så er et kjempetips som brukes mye av de som er litt "vulgære" å sette opp sider som er i vinden, og de siste dagene har noen gjort det bra på fansider og støttesider om Steve Jobs som dukker opp som paddehatter.
Slike sider trekker ofte til seg sykt mange medlemmer, likes, kommentarer og annet, og kan være fine å bruke til linker til egne sider og annen SEO, uten at jeg ville gjort det selv, bare ett tips.

Facebook scammers prey on Steve Jobs death - Yahoo!
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Jeg har ikke så mange blogger, det vil si jeg har bare noen få blogger jeg oppdaterer og prøver å få høyere PR på, men hvis jeg starter en mikronisje side om, tja, vafler for eksempel, så ville jeg startet kanskje 8 blogger på disse gratistjenestene, og grunnen til at jeg har PR på bloggtjenestene er fordi jeg mener pagerank er litt flytende, og selv om en ny blogg kommer på et subdomene, så flyter noe av autoriteten til hoved domenet over, uten at jeg kan bevise det, men det er min oppfatning ut i fra at Wordpress blogger ofte gjør det bedre og kommer raskere opp på Google enn for eksempel Bloxter blogger.

Autoriteten på hoveddomenet flyter ikke over og PR er ikke flytende, men en statisk algoritme brukt for å vekte nettsider (en algoritme er ikke annet enn et regnestykke).
Det du derimot får ved å bruke subdomener med høy PR er sider som fanges opp kjappere av søkemotorene, da spiderne kravler en aktiv side ganske mye oftere enn en med mindre aktivitet.
 

adeneo

Medlem
En algoritme er faktisk ikke et regnestykke i det hele tatt, men en presis beskrivelse av en endelig serie operasjoner som skal utføres for å løse et problem, og har per definisjon ikke noen nøyaktig matematisk definisjon (<- Wikipedia ).

PageRank algoritmen bruker flytende punkt og ikke nummer til avgjøre hvor relevant en side er, og nummerskalaen som ofte brukes (PR 0-10) er kun en refleksjon av den nominelle PageRank verdien, og er således estimert ut i fra visse flytende punkt.

Alle datamaskiner opererer i integere og ikke i virkelige nummer, og når man driver med koding så lærer man seg fort at 0 ikke er akkurat null, men en estimert verdi av null osv.
Standarden som brukes i dag er normalt IEEE 754, som gir grunnlag for å sette visse nummer i henhold til binære verdier på for eksempel 32 bits som har en nøyaktighet på for eksempel 24 bits, som tilsvarer omtrent 7 desimaler, akkurat denne verdien kalles forøvrig en float i C, mens et nummer satt med en 64 bits binær streng ofte kalles en double.

Dette blir veldig teknisk, men PageRank er altså ikke et statisk regnestykke som spytter ut ett spesifikt tall ut i fra gitte inngangsverdier, og har flere ganger av Google ansatte vært henvist til som mer flytende enn statisk, men det er sannsynligvis noe midt i mellom, det er nok kun Google som vet sikkert akkurat hvordan dette virker.

En annen ting bare Google vet, er hvordan subdomener behandles.
Jeg vet at frem til 2007 ble de behandlet som helt uavhengige sider, men etter en endring i 2007 på grunn av "Google bombing" ble det mer som noe midt i mellom undersider og uavhengige sider, og i 2009 ble det oppdatert noe igjen på grunn av alle bloggene på subdomener, og hvordan det fungerer nå har jeg ikke funnet noe sikkert svar på, annet enn at subdomener på sider med høy PR er bedre enn subdomener på sider med lav PR, så noe betydning har det helt klart enda.
 
Sist redigert:
Topp