Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvor mye å tjene på Euroads/Td?

"Hvor langt er et tau", er det vel en del som tenker nå.. Spørsmålet er vel 'umulig', men jeg spør i grunnen mest dem som holder på med dette på deltid, type 2-4 timer om dagen; hvor mye kan man tjene på EA/TD med ei side som er middels til ok?

Twingly: masse trafikk fra VG, Dagbladet etc tjener man jo lite på, men jeg var i kontakt med en kar som hadde sida sterkemeninger.com(?), og han sa han tjente rundt 15k i måneden på den. Ser sida er tatt ned nå, finner den i allefall ikke, men er det noen som kan si noe om dette i det heletatt er mulig? Han hadde rundt 3-4k besøkende om dagen, om jeg ikke husker helt feil, og sida hans var relativt crappy.. Neddynket i reklame etc, lite verdifullt innhold.

Jeg spør om dette pga jeg til høsten skal tilbake på skolebenken; juss krever en del lesing, og da hadde det for det første vært greit å jobbe hjemmefra, og også tjent så mye at man ikke hadde trengt å bekymre seg for penger.. Ei god side krever en del arbeid, noe jeg ikke har tid til.. Jeg har maks 2 timer til dagen til rådighet. Er det i det heletatt mulig å tjene penger på nett med så lite tid til overs? Kunne tenkt meg å tjene 15k i måneden.. 20k hadde vel ikke vært å forrakte heller... :p
 

Web2000

Medlem
Det finnes ikke noe klart svar på dette. Men om du spør om det er mulig så er det helt klart det. Det finnes ingen begrensninger på hvor mye du kan tjene på en side. Det finnes heller ikke noe klart svar på hvor mange timer daglig du må jobbe. Dette varierer veldig og det handler vel litt om flaks også, og ikke bare dyktighet.

Det letteste for deg vil vel kanskje være å kjøpe en allerede eksisterende side som har en del inntekter og at du jobber videre med denne for å øke inntekten ytterligere.
 

Atlas

Medlem
Om du klarer å jobbe 2 timer hver dag så skal du nok klare å matche studielånet.. men som sagt er det ikke noe svar på dette...

Men hvordan får du det til i praksis.
Jeg har cirka 1.000 UV daglig. Men hvis jeg bruker Euroads (eller TD) får jeg paktisk talt ingen klikk. Jeg kan ha masser av visninger men typisk 1 klikk pr 2.000 visninger og aldri betalte klikk!
Da tjener jeg mye bedre på Adsense.
Hvordan får du det til med Euroads??
 

zapotek

Medlem
Da tjener jeg mye bedre på Adsense.
Hvordan får du det til med Euroads??

Grunnen til at du tjener mye bedre på Adsense nå er at den hele tiden drar opp relaterte annonser i forhold til det siden/artikkelen handler om. Altså du treffer brukerne med et produkt de er interessert i.

Trikset er at du må plukke ut de annonsene fra Tradedoubler/Euroads som passer til det siden handler om.
 

Ståle

Medlem
Trikset er at du må plukke ut de annonsene fra Tradedoubler/Euroads som passer til det siden handler om.

Nah...Ville heller vist annonser som brukerene av siden var intereserte i, og produkter som du ønsker å kjøpe. :)
 

Web2000

Medlem
Ikke alle sider egner seg for Tradedoubler og Euroleads. Det handler om å målrette annonsene på siden sin til brukerne av siden. Hvis du har en side som handler om bil og motor så vil nok annonser av dameklær konventere dårlig. Hvis du dermiot annonserer for bilblader så vil du nok få god konventering. Det handler om å finne ut hvem brukerne av siden er og rette annonsene mot hva de er interessert i. Adsense kan derfor være et bra alternativ på enkelte sider hvor Tradedoubler ikke har passende annonser.
 

Atlas

Medlem
Trikset er at du må plukke ut de annonsene fra Tradedoubler/Euroads som passer til det siden handler om.

Helt enig. Og det prøver jeg faktisk også. Hjemmesiden er om helse og legestoff så jeg prøver velge de annonser fra f.eks. euroads der reklamerer for helserelaterte produkter. Men det hjelper ikke. Gode råd?
 

Jaik

New Member
Helt enig. Og det prøver jeg faktisk også. Hjemmesiden er om helse og legestoff så jeg prøver velge de annonser fra f.eks. euroads der reklamerer for helserelaterte produkter. Men det hjelper ikke. Gode råd?

Jeg kan se for meg att leserne på siden din er veldig varierte.
Ta noen tester der du prøver deg frem med annonser i forskjellige kategorier, se om det kanskje er andre ting en bare helse relatert som slår ann. Reise? Kredittkort? prøv deg litt frem her.
 
Nei, har ikke det. Men går fryktelig seint, og tjener ca null, så tenkte at det var på tide å teste andre ting enn CB.
Har faktisk ikke solgt noen ting siden meldingene vi skrev...
 

Dre_C

Medlem
Det er fullt mulig å tjene opp mot 20 k ved å bruke bare noen få timer daglig.
 
Topp