Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvor mye å tjene på Euroads/Td?

Dre_C

Medlem
Jeg har kjørt noen aff linker direkte i Adsense o.l.
Videre kombinerer jeg kampanjer fra de forskjellige selskapene, alt etter innhold på siden det e snakk om. Får månedlig utbetaling fra forskjellige selskaper, sammen blir dette en grei omsetning.
 

Mats@TD

Medlem
Det er slettes ikke vanskelig, som kongen sier, å tjene en 20 -30 000 i måneden hvis du legger ned et par timers arbeid per dag. Du må jobbe helt annerledes enn du gjør i dag og tenke vesentlig mer langsiktig.

Jeg vil si at det er TO typer affiliates som tjener veldig gode penger hos TradeDoubler i dag.

  1. De som har en kvalitetsnettside med masse besøkende - gjerne innen en spesiell nisje. Disse har som regel en god ranking i Google og andre søkemotorer og får mye organisk trafikk. De kan også hende at de har mange faste brukere og tilbyr en god tjeneste (f.eks. prissammenligning). De har som regel også masse kvalitetsinnhold på sine sider.
  2. De som kjøper trafikk direkte til annonsør eller direkte til sine egne landingssider.


Den absolutt enkleste måten å tjene gode penger på er å finne deg en nisje hvor det finnes flere forskjellige affiliateprogrammer på. Deretter lager du en bra nettside som omhandler denne nisjen. På denne nettsiden skriver du mye bra og unikt redaksjonelt stoff, samtidig som du presenterer de forskjellige affiliateprogrammene gjennom tekstlenker, prissammenligninger og bannere.

Så går du til Google/Yahoo/Live og kjøper trafikk inn til denne siden igjen. Begynn i det små med beløp du ikke har problemer med å tape, sett f.eks. et daglig budsjett på en femtilapp. Du tar en risiko, men med en svært god landingsside får du høy quality score hos Google og du vil sannsynligvis score bedre enn de som kjører trafikk direkte inn til annonsør.

I de neste dagene overvåker du din trafikk og konverteringsgrad nøye og ser du at din konverteringsgrad er høy og at du tjener mer enn du betaler for trafikken. Deretter kan du begynne å øke budsjettene og dermed få flere salg. Så lenge utgiftene er lavere enn inntektene fortsetter du denne dansen.

Hva gjelder Twingly, så er twingly-trafikk er tilnærmet ikke verdt noe som helst med tanke på affiliatemarkedsføring. Med affiliatemarkedsføring er du avhengig av relevant kvalitetstrafikk som konverterer. Finner du artikler som er relevante for deg skader det absolutt ikke å benytte Twingly og det kan ha en effekt, men slik Twingly benyttes i dag for å drive helt irrellevant trafikk inn til din side vil du ikke tjene penger på.
 
Det evige problemet mitt er jo å finne en nisje. Jeg er veldig sånn at jeg hopper fra prosjekt til prosjekt, har en haug med domener som ikke brukes etc. Nye ideer et par ganger i uka osv.. Har da heller aldri tjent noe særlig, selv om jeg en periode satsa tungt på CB. Men klarer ikke finne ut hva jeg gjør feil, jeg selger _nesten_ ingen ting. av de sikkert 6-7k jeg har "investert" i annonsering har jeg tjent ca 3k. Ikke optimalt...

Å drive en skikkelig god nettside er vel også mer arbeid enn å drive på som ren affiliate, noe jeg ikke har tid til; å stadig skrive nytt innhold for å få folk til å komme tilbake, er vanskelig å kombinere med studier, annen jobb etc. Tanken var jo å tjene så mye på CB at det kunne få meg gjennom studiene, slik at jeg slipper å bruke tid på en annen jobb, og kanskje også få karakterer deretter, fordi jeg har tid til å lese mye.

Akk, den evige CB-gåten. Og kongen sier at "CB er konge!!". Hehe det er det nok, for dem som kan det.. ;)
 

Ståle

Medlem
Kan man da tjene 30k i måneden på bare EA/TD? Hvor mange forskjellige produkter annonserer man for da, alle sammen? :p

Ja man kan det, men man må vita hva man holder på med. Som alt annet krever det jobbing, mye jobbing. Og har du ikke erfaring med affiliate fra før så tar det en del tid på å få kunnskaper om det grunnleggende. Det som er greit er at hvis du først finner et produkt som du får en bra ROI på så er det bare å skalere opp kampanjen, og la den kjøre av seg selv. I mellomtiden bruker man tiden på å finne nye gode kampanjer.

Men, ikke tro at du kan tjene 30k _lett_ uten kunnskaper fra før. Det kreves jobbing. Uten å vite det sikkert, så er det ikke mange som tjener slike summer på affiliate i Norge. Det er noen, men ikke mange.

Syns forøvrig Mats hadde en god oppskrift i sin post.
 
Nei, ser ikke for meg at det er lett. Må dog understreke at jeg ikke er det minste redd for å jobbe.. Har jo hatt en del prosjekter på gang, og har lett brukt 10-15 timer til dagen i flere måneder i strekk for å gjennomføre dem.. Skal da også ta med at de timene var særdeles lite effektive hva inntjening angår, halvparten av tida gikk med til læring.

Erfaring og erfaring, fru blom.. Jeg har jo holdt på med det en stund, men jeg mangler nok det viktigste.. Jeg har feks til overs å tjene mer enn en femtilapp til dagen på EA, og det var bare én dag det skjedde.. :rolleyes:

Det med skalering og sånt kan jeg da..
Jeg er egentlig mest gira på Clickbank-salg, har stor tro på det, bare man lærer seg det skikkelig.. Føler bare jeg mangler et par vesentlige brikker for å bli "god" på det, feks det med quality score..
 

kongen

kongemedlem
Nei, ser ikke for meg at det er lett. Må dog understreke at jeg ikke er det minste redd for å jobbe.. Har jo hatt en del prosjekter på gang, og har lett brukt 10-15 timer til dagen i flere måneder i strekk for å gjennomføre dem.. Skal da også ta med at de timene var særdeles lite effektive hva inntjening angår, halvparten av tida gikk med til læring.

Erfaring og erfaring, fru blom.. Jeg har jo holdt på med det en stund, men jeg mangler nok det viktigste.. Jeg har feks til overs å tjene mer enn en femtilapp til dagen på EA, og det var bare én dag det skjedde.. :rolleyes:

Det med skalering og sånt kan jeg da..
Jeg er egentlig mest gira på Clickbank-salg, har stor tro på det, bare man lærer seg det skikkelig.. Føler bare jeg mangler et par vesentlige brikker for å bli "god" på det, feks det med quality score..

Følg "regndans trikset" og du vil med 100% sikkerhet lykkes!
https://www.webforumet.no/forum/generell-snakk-og-svada/4220-indianer-triks.html
 
Topp