Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvor mye ville du tatt for og installere WP?

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg sitter da her og surrer (temmelig mye mer enn normalt) for meg selv her akkurat nå, og tenkte jeg kunne jo spørre dere.

For deg som er selvstendig næringsdrivende.:
Dersom en potensiell kunde tok kontakt med deg, allerede hadde ett domene, sammen med ett webhotell. Vedkommende spør deg, hvor mye du vil ha, for og installere Wordpress på dette webhotellet. En helt standard installasjon, uten noen form for custom header eller design. Hvor mye ville du tatt for denne jobben (inkludert moms?)

For deg som privatperson.:
Dersom en tilfeldig person tar kontakt med deg, da gjerne gjennom ett kontaktskjema på din blogg, og spør deg hvor mange kroner du vil ha for og innstallere Wordpress på webhotellet kunden allerede har, hvor mye ville du da tatt for en slik jobb?

Dere lurer kanskje på hvorfor jeg spør, og akkurat nå er det mest fordi jeg er nysjerrig på hvilken priser dette normalt ligger på. Jeg har ikke lest så mye om dette på norsk tidligere, og regner overhodet ikke med jeg kan sammenligne priser i f.eks USA med oss nordmenn.

- Ser frem til og lese litt svar på dette området. :)
 

Knut

Medlem
1000,- for første, og trekker fra mva på andre spørsmålet ditt.
Gunnen er at jeg ser potensielle inntekter i f.eks litt opplæring i bruke og drift også da dette må være en person som er helt uten viten om hvordan ting gjøres.
 

webpiken

Medlem
Første scenarie er ikke aktuelt for meg, og andre scenarie hadde jeg gjort gratis.

Det tar bare et par minutter, og det kan jeg godt ofre.
 

picxx

Well-Known Member
Med fantastico innstallert på webhotellet ville jeg nok ikke tatt noe for det.

Om det er slik Knut sier, og kanskje også hjelp til å innstallere noen plugins, skifte design og litt opplæring ville jeg nok skrevet timer.

Full oppsatt webside i wordpress med eget design, valgfri plugins, alt oversatt til norsk + opplæring og gratis oppgradering av wordpress og plugins det første året tar jeg stort sett 8-10.000.- for... litt avhengigt av hvor mye som skal til.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Flotte svar. !

Jeg tenker faktisk kun på en ren Wordpress-installasjon, uten noen som helst hjelp med noe som helst i ettertid. Per påbegynt time som du Kenneth sier er jo ikke noe dumt, men hva med fastpris på slikt noe? Er det noe de fleste vil si at er totalt uaktuelt?

Med fantastico innstallert på webhotellet ville jeg nok ikke tatt noe for det.
Det var jo noe også ja.. Jeg har aldri sett hvordan fantastico fungerer. Er dette liksom noe slikt som ett klikk, så er WP installert i root? Har du mulighet for og angi hvilken mappe du vil installere WP i ?
 

picxx

Well-Known Member
Det var jo noe også ja.. Jeg har aldri sett hvordan fantastico fungerer. Er dette liksom noe slikt som ett klikk, så er WP installert i root? Har du mulighet for og angi hvilken mappe du vil installere WP i ?


Ja..
og ja :)
 

sKrud

Meget sliten student
Hiver meg på her.. En time + moms. ;) tror nok det er det svaret du vil få uansett..

Om det er installert fantastico one-click-install eller lignende har lite å si.. Jeg jobber ikke gratis..;) Da får den som leier meg heller spørre om noe lurt de neste 50 min..
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Etter jeg leser igjennom svar i tråden vil det jo altså være greit og anbefale bloggere som vil over på eget domene og webhotell, og faktisk velge en host som har Fantasico installert.

Uten at jeg har spurt hva en selvstendig næringsdrivende ville tatt for en slik jobb andre steder enn her på Webforumet, så vil jeg velge og tro at de fleste vil svare 1 time + moms. Tar jeg ikke helt feil med å gjette, vil jeg jo tro at timeprisen vil få ett gjennomsnitt på ca 600kr + moms, noe jeg ikke kan si noe vondt om.

Ettersom en og samme kunde da, hadde bedt dere installere hele 10 forkjellige WP-installasjoner på 10 forkjellige webhoteller, uten noe videre hjelp, da ville dere ikke fakturert denne kunden for mer enn 1 time + moms? (da regner jeg jo med at en slik jobb ikke tar over 1 time. Om den skulle ta 1 time og 5 minutter, er det jo også forståelig at dere fakturerer 2 timer.)
 

Tonny Kluften

Administrator
Ettersom en og samme kunde da, hadde bedt dere installere hele 10 forkjellige WP-installasjoner på 10 forkjellige webhoteller, uten noe videre hjelp, da ville dere ikke fakturert denne kunden for mer enn 1 time + moms? (da regner jeg jo med at en slik jobb ikke tar over 1 time. Om den skulle ta 1 time og 5 minutter, er det jo også forståelig at dere fakturerer 2 timer.)

Det er egentlig ikke en aktuell problemstilling fordi en kunde som trenger å få installert dette i fantastico alltid trenger noe support eller informasjon fordi han ikke kan noe om det. Det blir alltid noe email prat i tillegg.
Så installasjon + email prat = minimum 3 timer = 1500 + mva.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Det er egentlig ikke en aktuell problemstilling fordi en kunde som trenger å få installert dette i fantastico alltid trenger noe support eller informasjon fordi han ikke kan noe om det. Det blir alltid noe email prat i tillegg.
Så installasjon + email prat = minimum 3 timer = 1500 + mva.

Jeg har nevnt det tidligere, at priseksempler jeg vil ha, er når kunden overhodet ikke skal ha support i ettertid. KUN installasjon, that's it.!

Slik som sKrud svarer her over, er ett slikt svar jeg er ute etter. Da kunne jeg som kunde bedt han installere gjerne 10 installasjoner på denne timen, og være ferdig med hele greia.

Hvor har dere fått fra at alle trenger support / hjelp med en blogg etter den er satt opp på eget domene? Er dette basert på erfaringer fra tilsvarende jobber tidligere, eller er det teorier dere har? (Dette er ett spørsmål. Ikke ta det negativt, da det kun er nysjerrigheten som snakker.)
 

picxx

Well-Known Member
Hvor har dere fått fra at alle trenger support / hjelp med en blogg etter den er satt opp på eget domene? Er dette basert på erfaringer fra tilsvarende jobber tidligere, eller er det teorier dere har? (Dette er ett spørsmål. Ikke ta det negativt, da det kun er nysjerrigheten som snakker.)

Erfaringsmessig er det nok slik brukernavn sier over her.
Om det er snakk om en kvantitetsjobb (som du beskriver med ditt eksempel om 10 blogger) for noen som rett og slett ikke har tid selv slipper man selvsagt slikt, men i 90% av tilfellene er det snakk om noen som skal ha en nettside og som har null erfaring med wordpress (eller noe annet cms for den saks skyld).
 
Topp