Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan er dine besøk fordelt?

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg ser på statistikken for nettsiden min at jeg har ca 75% direkte trafikk. Det er jo veldig høyt og betyr vel at de aller aller fleste som er innom nettsiden min vet om den fra før og går inn direkte ved å skrive inn nettadressen eller via et bokmerke?

Trafikken fra søkemotorer ligger på ca 10%.

Jeg rangerer godt på nøkkelord for nettsiden min og skjønner ikke heeelt hvorfor det ikke er mer trafikk fra søkemotorer.

Hvordan ser fordelingen ut på din nettside?
 

Gaasehud

Medlem
Trafikken fra søkemotorer ligger på ca 10%.

Jeg rangerer godt på nøkkelord for nettsiden min og skjønner ikke heeelt hvorfor det ikke er mer trafikk fra søkemotorer.

Selv om du rangerer godt på nøkkelord, betyr jo ikke det nødvendigvis at du får masse trafikk gjennom de. Det kommer helt an på om det er mange som søker med disse. F.eks. hadde jeg en side før (finnes forøvrig fortsatt, men jeg driver den ikke lenger), som ranker topp på 'enhjuling', men det er jo ikke noe folk søker vilt etter – dermed ikke så mye trafikk fra søkemotorer.
 

Dag Frogner

Supermedlem
En selvfølge er det jo ikke, men jeg ligger på 9. plass på ordet trommer, samme med cymbaler (som er en stor del av trommesettet) og søker du på "diskutere trommer", "trommeforum" el noe i den duren ligger jeg enten på topp eller høyt oppe.

Med andre ord burde det ikke være veldig vanskelig å finne siden min når man søker etter trommerelaterte ting. :)
 

Dag Frogner

Supermedlem
Ventet at den kom, men kan fortelle at trafikken hverken har endret seg fordelingsmessig eller når det gjelder antall besøk siden jeg tok ned den siden.

Orker ikke forklare nok en gang hvorfor jeg tok den ned, men du finner det lett ved å søke litt. ;)
 
Topp