Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan få mer trafikk fra søkemotorer - phpBB

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg har i dag ca 75% direkte trafikk og 15% trafikk fra søkemotorer. Trafikken fra søkemotorer burde jo være mye høyere og jeg lurer på hvilke tiltak jeg burde gjennomføre for å få øket dette.

Rangerer godt på ordet "trommer" og "cymbaler" (som er en stor del av selve trommesettet) og søker man på "trommeforum" eller "diskutere trommer" ligger jeg enten på topp eller topp 3.

Alle forslag mottas med takk! :)
 

Tonny Kluften

Administrator
Så du mener jeg burde endre alle titlene manuelt for å få dem unike? Det høres jo ut som litt av en jobb og jeg får sikkert veldig fornøyde brukere om jeg hele tiden endrer emnetitlene deres. :(

Det skulle bare mangle at du ikke kan endre titlene deres. Hvis de skriver så dårlige titler må du bare endre dem, også av hensyn til forumets brukere, det må være mulig å se på tittelen hva tråden handler om. Jeg endrer titler her på WF innimellom, noen brukere må oppdras. Lag en tilsvarende tråd: https://www.webforumet.no/forum/ris...se-tr-dtitler-n-r-du-poster-p-webforumet.html
 

Dag Frogner

Supermedlem
Tror du misforstod meg litt der Tonny, eller så misforstod jeg testdriver.

Jeg går absolutt inn og endrer dårlige emnetitler, da jeg er veldig opptatt av å ha titler som beskriver problemet/spørsmålet best mulig. Har dette i retningslinjene for forumet og også i en guide til nye medlemmer som er sticky.

Slik jeg tolket testdriver, skulle jeg endre titlene i forumet slik at de blir unike. DET er jo noe helt annet.
 

testdriver

Ha det bra..
Ai ai, ukas dårligste formulering fra min side... Må få presisere: Jeg tenker på title tags. Alle er nesten like i Google. Fjern "trommeportalen.no • Her diskuteres trommer, cymbaler og alt annet" foran den unike delen av title-taggen, så er mye gjort.

site:trommeportalen.no - Google-søk
 

Dag Frogner

Supermedlem
Hmm...

Tidligere hadde jeg ikke denne teksten, men har vært i kontakt med en fra forumet her som driver med SEO som mente at dette var lurt å ha med siden det er "trommer" jeg gjerne vil ranke høyt på og at det derfor var lurt å ha med dette i title.
 

webpiken

Medlem
Jeg ville satt title-taggen til å for eksempel være

<Emnetittel> - trommeportalen.no
 

testdriver

Ha det bra..
Ja, det er sant, men du bør kun ha "Her diskuteres trommer, cymbaler og alt annet trommerelatert" som title-tag på èn side, ikke alle undersidene.

I forumtråder ville jeg gjort som webpiken, satt den til <Emnetittel> - trommeportalen.no
 

testdriver

Ha det bra..
Jo, det vil nettopp være en stor SEO-fordel å kutte det ut. På den måten får du flere unike title-tags. Det vil ikke påvirke rangeringen på framsiden din om du ikke bytter ut title-taggen på akkurat den siden.

Sikkert noen phpBB-folk som vet hvordan du fikser det. Mulig du må gå rett i koden, evt kjøre en SEO-plugin av no slag.
 
Sist redigert:
Hei,

Vil du ha mer besøk fra Google må du fokusere på å lage mer nyttig innhold for dine lesere.

Noen bra innlinker er ikke fy skam heller.
 

webpiken

Medlem
Hvorfor vil du kutte ut "Her diskuteres trommer, cymbaler og alt annet trommerelatert"?

Fordi det rett og slett blir for mye. Som noen nevnte tidligere passer den fint på forsiden, men på undersider bør du heller fokusere på hva tråden handler om.

Man må ikke gå i den fella der man bare tenke rpå Google og hvordan de vil tolke titletaggen. Tenk også på brukeren som gjør et søk og ser på resultatsiden.

Om du ser på det søket som ble lagt ut tidligere i tråden site:trommeportalen.no - Google-søk, ser du jo at resultatene er helt håpløse.

Overskriften er den samme på alle resultatene, noe som fører til at brukeren ikke aner hva hvert resultat handler om.

Se for deg at du leter etter en god oppskrift på hummersuppe.

Hva ville du klikket på? Resultatet som har overskriften

"Kokeboka.no - Stedet for deg som er glad i å lage mat!"

eller resultatet med overskriften

"Oppskrift på hummersuppe - kokeboka.no"

Jeg er nå ihvertfall sikker på hva jeg hadde klikket på :)
 
Topp