Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan få mer trafikk fra søkemotorer - phpBB

webpiken

Medlem
Jeg setter jo denne infoen i kontrollpanelet til phpBB og her finnes det ikke mulighet for å kun sette det på én side.

Forumnavn heter feltet hvor dette er fyllt ut.

Har du sett noe på dette?

phpBB SEO

Jeg aner ikke noe om det, men det ser jo ut som noe som kan være verdt å ta en titt på.
 
Har du bare 6 fora? Det var ca det første jeg la merke til på hele sida, og det virker litt amatørmessig.. Mulig dette er en smakssak, men jeg liker bedre forum som feks Treningsforum :: Mteplassen for deg som trener-- her er forumet: Treningsforum - Hovedside. Plenty med innhold, "gode" annonser, drøssevis med fora..

Du kunne sikkert ha delt "Trommeprat" inn i 7-8 underfora. Rent generelt er siden litt naken. Innhold er tingen, altså. Evt kan du gå på et utelandsk trommeforum og se hvordan de har gjort det, kanskje du kan få et par tips. Her er et eksempel på hvordan du kan dele opp foraene.. Drums.Com Drums and Percussion Forums, Lessons, Transcriptions, mp3 Feks den der "Show Us Your Kit!" er fin, fordi du aktiverer brukeren på en helt annen måte, og ettersom brukerne legger inn bilder vil jeg tro du får en del trafikk der. Folk "oppdager" forumet gjennom bildesøk, mao.
Hovedsiden kan feks se ut noe sånt som dette.. Welcome to Drum Workshop Inc. - drums, pedals, hardware, dvds, and more! Bare med mye mer innhold. Anmeldelser av utstyr og sånt noe trekker garantert folk fra Google, om du er nøye med å lage gode titler på innleggene. Om du da sender brukeren videre til et salgssted kan du kanskje tjene noen kroner og. :)
 
Sist redigert:

Dag Frogner

Supermedlem
Har nå endret på beskrivelsen. Hva syntes dere nå:

site:trommeportalen.no trommeforum - Google-søk

moneymaker: Fra vi startet opp og frem til for noen få måneder siden hadde vi 12-15 kategorier. Flere brukere ytret ønske om at de ville ha færre kategorier så vi kjørte en avstemmning med tre alternativer til forskjellige oppsett og det var det vi har nå som vant overlegent.

Hvorfor er det amatørmessig å ha få kategorier?

Ang innhold er det uaktuelt å ha noe annet en forum pr dags dato.
 

testdriver

Ha det bra..
Dette ser bedre ut, ja. :)

Men, selv ville jeg nok endret "trommeportalen.no • Se emne - Mac og Apple-tråden" til "Mac og Apple-tråden • trommeportalen.no".
 

testdriver

Ha det bra..
Ah, i tillegg er det et must å endre description-taggen også.

Få dem unike og mest mulig relevant til tråden. Jeg ville nok dratt ut x tegn (vja truncate) av trådstarters innlegg.
 

testdriver

Ha det bra..
Oh yes, nå begynner jeg å bli fornøyd, vet du! :)

Ang description-taggen, så er dette mht SEO, ja, men det er jo også brukervennlig. Kan ikke phpbb, men det går vel sikkert an å bruke stringen hvor trådstarters innlegg ligger, og så strippe antall bokstaver til 160-180. Sjekk for eksempel Truncating Text < PHP | The Art of Web
 
Hvorfor er det amatørmessig å ha få kategorier?

Sier ikke at det ER det, sier bare at det kan se litt sånn ut. Men nå har jeg lettere for å gå inn og lage meg konto på et forum som ser stort og omfattende ut enn et som ser "lite" ut. Dette av den enkle grunn at jeg kanskje innbiller meg at det er større sjanse for å få svarene jeg trenger på et slikt forum kontra et som virker mindre omfattende. Dette er vel litt opp til den enkelte hva man foretrekker, så du trenger ikke å legge så alt for stor vekt på hva jeg mener. :) Tanken var bare å prøve å se det fra en annen vinkel, om det kunne være til hjelp for deg. :cool:
 
Sist redigert:

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg liker også forum med mange kategorier, men en annen fordel med et "lite" forum er at folk nå stort sett alltid poster på rett sted. Desverre ble "Generelt"-kategorien misbrukt da vi hadde mange kategorier. Nå som alt trommerelatert er under "Trommeprat", havner det ihvertfall på rett sted. :)

Når jeg skal se om et forum er stort eller ikke, ser jeg først og fremst på antall brukere og antall tråder/innlegg. :)
 

picxx

Well-Known Member
Sier ikke at det ER det, sier bare at det kan se litt sånn ut. Men nå har jeg lettere for å gå inn og lage meg konto på et forum som ser stort og omfattende ut enn et som ser "lite" ut.

Hva er et stort og et lite forum da?
Er et forum med 30 kategorier, med 10 tråder i hvert, et stort forum?
Hadde det ikke vært bedre å kommet til et forum med 5 kategorier, med 60 tråder i hver, hvor det faktisk hadde vært aktivitet i de kategoriene som var der?
Personlig syns jeg det bare ser rotete og uoversiktelig ut med for mange kategorier. Dette selvagt sett opp mot antall aktive medlemmer på forumet.
 
Topp