Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan får man websiden til å "skape tilit"?

sammy

Medlem
Hei igjen.
Jeg har laget en webside ( med butikk) som også er rettet mot kunder utenfor Norge.
La oss hoope over noen trinn, og anta at kunden har funnet frem til siden min.
Kunden liker for såvidt det har ser og leser, men tør han handle?
Han har kommet til en opplagt liten "butikk" som han aldri har hørt eller lest om før, og det finnes mye "fanteri" på nettet.

Så spørsmålet er:
Hvilke "detaljer" må (som et minimum) være der for at websiden skal virke trygg å handle fra?

( Jeg har en betalingsordning der kunden kan handle via PayPal og Visa )

Vennlig hilsen
sammy
 

kongen

kongemedlem
Jeg mener at:

Logo er det viktigste for å bygge tillit.
Deretter oppgitt fysisk adresse med google-map.
Og så et telefonnummer som man svarer når det ringer.
 

sammy

Medlem
Jeg hadde håpet og ungå dette med telefon Nr, fordi dette er noe jeg driver med "på si", og arbeidsplassen min er såpass støyende at det til tider er vanskelig og høre telefonen.
Men, jeg vil selfølgelig ha en e-mail adresse.
 

kongen

kongemedlem
Du kan godt droppe telefonnummer. Jeg mente at hvis du skal føre opp et telefonnummer så må du svare hvis noen ringer, i motsetning til å ikke svare når det ringer.
 

picxx

Well-Known Member
SSL og lett tilgjengelig kontaktinfo.
En bør også lage seg noen gode reviews på andre sider,
slik at når kunden søker etter "ditt butikknavn+reviews" får han opp gode reviews fra din butikk.
Utover det spiller også WOM en større og større rolle på nett.
Sosiale nettsider sprer uhorvelig mengder med informasjon.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Logo og design generelt må gi et proft inntrykk, uten tvil (og ikke minst være passende og relevant for bransjen). Dette er førsteinntrykket, og vil ha veldig mye å si.

Ang. kontaktinfo: En ting er organisasjonsnr, det tror jeg egentlig de færreste vet hvordan de sjekker osv, men adresse, epost og gjerne et kontaktskjema er veldig viktige punkter. I stedet for å oppgi et telefonnr, så kan du legge inn et valg i kontaktskjemaet, der kunder kan velge om de vil at du skal ta kontakt med dem på telefon eller mail. Om du ikke alltid har mulighet til å ringe tilbake med en gang, så skriv også at "vi tar kontakt så snart som mulig, og garantert innen .... timer". Personlig (dvs - som kunde) liker jeg egentlig den varianten bedre enn å ringe selv, siden man da ofte må sitte og vente for å komme gjennom.

Å lage fake reviews tror jeg man skal være veldig forsiktig med, samme hvor fristende det kan være, siden det kan smelle skikkelig tilbake dersom man blir avslørt - ref. f.ex. "wimpgate"
 

picxx

Well-Known Member
Å lage fake reviews tror jeg man skal være veldig forsiktig med, samme hvor fristende det kan være, siden det kan smelle skikkelig tilbake dersom man blir avslørt - ref. f.ex. "wimpgate"

Det var veldig dårlig formulert av meg. Ser det nå.
Mente ikke at man skulle lage seg fake reviews, men å ta i bruk de positive tilbakemeldingene man har mottatt i butikken fra kunder.
Selger man litt får man ofte tilbakemeldinger.
 

peterandrej

pensjonert moderator
For å skape tillit til meg som kjøper må du gjøre det stikk motsatte av det alle useriøse aktører gjør. Nemlig:

1. Skriv korrekt norsk og fremstå på en profesjonell måte.
2. Vis hvem du er. (tlf, bilde, lokaler, kontoradresse, org.nr, osv osv.)

Det andre punktet er svært viktig etter min mening. Gi så MYE informasjon om deg selv som mulig for å VISE at du IKKE bare forsvinner. Legg denne informasjonen der jeg forventer å finne den - f.eks i footer av siden eller på siden "om oss". De som svindler folk vil jo gi så LITE informasjon om seg selv som mulig, fordi de vil ikke ha masse sure folk på døra. Seriøse aktører har derimot ikke noe problem med å oppgi adresse, telefonnummer, org.nr, legge ut bilder av seg selv og lokaler, osv - nettopp fordi de er seriøse og ikke forsvinner.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Yep, jeg vil også egentlig si "både og" om kontaktinfoen. Legg det mest grunnleggende i footeren, deriblant link til egen side for kontaktinfo/om oss, der det er mer utfyllende info.

Jeg vil også si at det kan være greit å ikke prøve å fremstå som kjempestor hvis du driver firmaet fra soverommet - da satser du heller på "liten men proff" :)
 
Sist redigert:

sammy

Medlem
SSL og lett tilgjengelig kontaktinfo.
En bør også lage seg noen gode reviews på andre sider,
slik at når kunden søker etter "ditt butikknavn+reviews" får han opp gode reviews fra din butikk.
Utover det spiller også WOM en større og større rolle på nett.
Sosiale nettsider sprer uhorvelig mengder med informasjon.

Vell, som nybegynner og ikke helt inne i fagpratet. Hva er WOM og SSL ?:confused:
 

sammy

Medlem
For å skape tillit til meg som kjøper må du gjøre det stikk motsatte av det alle useriøse aktører gjør. Nemlig:

1. Skriv korrekt norsk og fremstå på en profesjonell måte.
2. Vis hvem du er. (tlf, bilde, lokaler, kontoradresse, org.nr, osv osv.)

Det andre punktet er svært viktig etter min mening. Gi så MYE informasjon om deg selv som mulig for å VISE at du IKKE bare forsvinner. Legg denne informasjonen der jeg forventer å finne den - f.eks i footer av siden eller på siden "om oss". De som svindler folk vil jo gi så LITE informasjon om seg selv som mulig, fordi de vil ikke ha masse sure folk på døra. Seriøse aktører har derimot ikke noe problem med å oppgi adresse, telefonnummer, org.nr, legge ut bilder av seg selv og lokaler, osv - nettopp fordi de er seriøse og ikke forsvinner.

Hva er en FOOTER:confused:
 

picxx

Well-Known Member
WOM = Word Of Mouth
SSL = Secure Sockets Layer
FOOTER = nederste delen av din nettside. Gjerne der hvor du finner copyright, org.nr. og slike ting på siden.
 
Topp