Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan installere wordpress?

Hei

Har lastet ned filen "wordpress 3.3" - hvordan installerer jeg den? Jeg har lest en "readme"-fil men skjønner ikke det.

Er egentlig på steg nummer en og skjønner det ikke.
--
Installation: Famous 5-minute install
Unzip the package in an empty directory and upload everything.
Open wp-admin/install.php in your browser. It will take you through the process to set up a wp-config.php file with your database connection details.
If for some reason this doesn't work, don't worry. It doesn't work on all web hosts. Open up wp-config-sample.php with a text editor like WordPad or similar and fill in your database connection details.
Save the file as wp-config.php and upload it.
Open wp-admin/install.php in your browser.
Once the configuration file is set up, the installer will set up the tables needed for your blog. If there is an error, double check your wp-config.php file, and try again. If it fails again, please go to the support forums with as much data as you can gather.
If you did not enter a password, note the password given to you. If you did not provide a username, it will be admin.
The installer should then send you to the login page. Sign in with the username and password you chose during the installation. If a password was generated for you, you can then click on 'Profile' to change the password.

Har googlet og funnet proisp.no, fileZilla og MySQL. Er det dette jeg må ha før wordpress?

Noen her som har webhotell, database og ftp? Skal bare teste litt wordpress

Dag Frogner

Supermedlem
Webhotellet er stedet hvor alle filene dine ligger. I databasen lagres all infoen og ftp er en protokoll for å laste opp filer til webhotellet.

Sorry mac, men dette er HELT elementært for å drive med nettsider, så jeg vil absolutt anbefale deg å lese deg litt opp på dette, hvis ikke får du mange frustrerende tider i møte, som vi også snakket om i en annen tråd. ;)

Jeg sitter fast.

Har kobla filezilla mot webhotellet på domeneshop og lastet opp wordpressfilene på filezilla. Men når jeg skriver inn webadressen min i nettleseren blir jeg ikke møtt av wordpress installasjonssiden?!?!?

Topp