Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan komme på førstesida på Google?

Hei,

Jeg driver nettbutikken lue.no , og ligger langt bak på google , når man søker på ordet: lue

For en mnd. siden var jeg på førsteplass.
Hva har skjedd, og hvordan kan jeg komme på førsteplass igjen?

Takk for alle svar!
 

Børge AJ

Medlem
Hei, jeg tok en kjapp sjekk i Open Site Explorer og du har en veldig unaturlig lenkeprofil, hovedsaklig lenker fra sider som ikke er relevante og er på engelsk og kinesisk.

Jeg tror Google rett og slett ser på disse lenkene som spam og har fjernet verdien fra de.

Når det kommer til hva du kan gjøre, har jeg ikke noe annet tips enn å prøve å bygge linkene mer naturlig, fra norskspråklige nettsider som er relevante.

Edit: Var litt treig her gitt
 
Hei, jeg tok en kjapp sjekk i Open Site Explorer og du har en veldig unaturlig lenkeprofil, hovedsaklig lenker fra sider som ikke er relevante og er på engelsk og kinesisk.

Jeg tror Google rett og slett ser på disse lenkene som "spam" og har fjernet verdien fra de.

Når det kommer til hva du kan gjøre, har jeg ikke noe annet tips enn å prøve å bygge linkene mer naturlig, fra norskspråklige nettsider som er relevante.

Edit: Var litt treig her gitt

Tusen takk for svar! Burde jeg fjerne de linkene, eller er det ikke nødvendig?
 

Børge AJ

Medlem
Jeg er ikke så dreven på SEO at jeg kan si noe skråsikkert, men jeg tror disse lenkene har lik 0 verdi, og i kan i værstefall skade rangeringen din. Hadde det vært min side, hadde jeg enten slettet lenkene eller tatt en runde med Google's disavow tool for å få Google til å ignorere de.

Men som sagt, så er jeg ikke en SEO-mester, så ta dette med en god klype salt.
 

Ole Avranden

utvandret
Fjern de dårlige lenkene, i den grad du har kontroll over dem. Se om du kan få på plass 4-5 virkelig gode lenker, og så ser du om det skjer noe i løpet av ett par måneder. Ikke bruk Google disavow før du ser om det har en effekt.
 

annettelode

Medlem
Seo

Viss din side har blitt penalized av Google i den siste oppdateringen er det lite du kan gjøre for å få den tilbake.

Du må registrere nytt domene og flytte innholdet for så å begynne fra scratch på ny side.
 
Hei! Siden kommer først opp på Google når du søker på ordet "saueskinnslue" , men ikke på ordet "lue". Skjønner ingenting. Har ikke kjøpt / registrert noen linker.
 
Du har vel tidligere ha hatt ordet "saueskinnslue" i tittelen, så sikkert derfor. Ingen konkurranse på dette ordet, men ordet lue har nok langt høyere konkurranse
 
Sist redigert:
Topp