Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan skiller jeg konverteringer fra ulike kampanjer?

fabbelabbe

New Member
Hei, håper dere kan hjelpe meg litt med denne:

Jeg har satt opp kampanjer på ulike google, face etc og får data fra disse. Alle kampanjene ender opp på samme Wordpress side, hvor besøkende fyller ut et skjema. Hver kampanje har egen UTM url fra google url builder.

Det jeg lurer på er hvordan jeg ser hvilke av de ulike kildene, som står for hvilke konverteringer? (hvor mange % står google for, hvor mange står face for osv.)

(altså, hvor mange av klikkene fra eksempelvis google, resulterte i konvertering?)
 

Krister Ross

New Member
I Google Analytics 3, så kan du se det i kampanjerapporten som ligger under "Acuisition" (trafikk) og deretter "Campaigns".
1698935818028.png
I GA4 så er det fortsatt under "Acquisition", men i rapporten "Traffic Acquisition" og du må velge "session campaign" fra nedtrekkslisten.
1698935961365.png
 

xdex

Medlem
Siden denne tråden snart har 1års jubileum og cookies etc. må varsles om i hytt å pine... lag heller ulike skjema for hver plattform, da trenger du heller ikke samtykke. Jeg er klar over at dette ikke er den beste løsningen (tvert i mot) men vi vet alle hvor kjipt det kan være å få tak i riktige konverterinstall fra bla. facebook ios. Husk også å sette ulike landingssider til noindex.
 
Topp