Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvorfor er amerikanere så slemme?

picxx

Well-Known Member
...grensa for når det er greit at vi sier fra.

Vet ikke om du leste den første kommentaren min omkring dette (der du begynte å kveruelere)?
Les den en gang til :)
 
Min teori kommer av sammenligningen mellom Usa og Canada - to land som i kultur og språk har mange paralleller. Jeg har lest mye og sett endel på amerikansk kultur. Det som sies å være den største forskjellen mellom Usa og Canada media og hvordan og hva slags nyheter de fokuserer på. I Canada har de for eksempel fokus på positive nyheter mens i Usa har man tiltross for at mordratene har gått ned de siste årene økt nyheter om drap, vold, voldtekter og ran med flere hundre prosent slik at amerikanerne er mer paranoide enn Canadierne. Det er stor våpenfrihet i Canada som det er i mange stater i Usa, men Canadierne har en brøkdel av krimininaliteten som Usa har. I Canada er det faktisk veldig vanlig at man ikke låser dørene sine, mens i store deler av Usa er det helt utenkelig. Min teori er derfor at media som vanlig har mye av æren/skylden for om et land har mye kriminalitet eller ikke.
 
Sist redigert:
PS! Usa er et mediestyrt land og det er bevist gjennom at de fleste amerikanerne ikke vet hva som skjer utenfor deres egne grenser. Media omtaler nesten ikke det som skjer utenfor landets grenser har jeg inntrykk av
 

adeneo

Medlem
Det er stor våpenfrihet i Canada som det er i mange stater i Usa, men Canadierne har en brøkdel av krimininaliteten som Usa har.

Den var jaggu god!
Det er strengere våpenlover i Canada enn i Norge, og ja, jeg eier selv en rekke håndvåpen, og det er null problem å kjøpe våpen i Norge.

I USA er det derimot hårreisende enkelt å kjøpe våpen i enkelte stater, mens i andre er det langt vanskeligere enn man skulle tro.
 

Tulla

Medlem
Trekk fra de millionene som ikke får stemme og dermed ikke være med å bestemme fordi de er straffedømt. Straffedømte fÃ¥r ikke stemme - Verden - NRK Nyheter

Det der kombinert med den høye andelen afroamerikanere. Det betyr jo at hele områder hvor folk har store sosiale problemer og i bare kan brødfø seg med kriminalitet ikke har stemmerett. Har du ikke har stemmerett så har du ingen betydning for de som bestemmer i landet eller staten.

Så de kan i virkeligheten droppe store områder under valgkampanjene sine. Hvis det som ble nevnt tidligere at 1/100 satt i fengsel så er jo mer enn 1/100 ikke stemmeberettigede.

Hvor mange slaver hadde de? Siden afroamerikanere er så overrepresentert i fengslene så har de jo i virkeligheten bare funnet en ny måte å uskadeliggjøre svarte på.

Da blir jo de priviligerte rike som ikke har noen forutsetning for å forstå problemet, overrepresentert i valg.

Jeg har vært i usa, besøkte slektninger. Det de har på TV der borte er bare crap og det handler bare om dem stort sett.
 
Sist redigert:
Topp