Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvorfor ha Facebook side?

picxx

Well-Known Member
Det viktigste er å ikke Spamme LIKERNE sine. Slipp små drypp med ikke kommersielt. En rørlegger kan eks. før sprengkulde, sende ut melding om: Pass på rørene nå kommer sprengkulda. Mister du vannet er det bare å ringe..

Er det mulig å spamme uten mulighet for DM's da? :D
Spammerne har forlengst oppdaget muligheten events gir dem.
 

duppsko

Medlem
lite gjenomtenkt tråd...

alle er på facebook. Her kommuniserer man med kunder og fremtidge kunder. relasjoner. salg. kampanjer. tilbud. ETC
 

Beergear.no

Medlem
Hvorfor?
For å kommunisere med kundene og tjene penger.
I tillegg er det et greit sted å linke til eksterne sider, tester osv.
Ønsker jo ikke å ha drøssevis av ut linker fra nettbutikken.....
 

Martin R

Medlem
Det er jo pga de kan hjelpe kundene sine lettere og markedføre gratis på facebook, det er lettere å få svar på kundeservice på facebook en å få en e-post.
En facebook side er perfekt for en bedrift vis de oppdaterer og kommenterer og hjelper:)
 

picxx

Well-Known Member
Et godt eksempel: gå inn på ford norges facebooksider og se på samtalene de har med folk der

Det er ikke noe godt eksempel.
Hadde du kunne ansatt en som kun hadde svart i soaiale medier dagen lang, og kanskje litt mer, hadde du kunne tilbydd akkurat samme grad av support. At support ytes bedre via facebook enn det gjør på et supportnummer beror ikke på firmaet, men på kunden. Kunden tar mye mer plass i en toveiskommunikasjon kontra i et sosialt medium.
Det koker ned til penger. Både ford, og alle andre, hadde nok helst sett at all support kunne gått via facebook.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Jo, jeg vil si det er et godt eksempel, for det er ikke support det dreier seg om - det er rett og slett dialog med kundene, og da blir saken en litt annen enn for support. Se Ford Norge - Real World Challenges | Facebook - de som er fra alt for sent på fredag kveld, og i dag, er jo ikke besvart enda, men se litt på f.ex. vidar karlsens post fra 11:16 på fredag, og tidligere i uka.
 

picxx

Well-Known Member
Jo, jeg vil si det er et godt eksempel, for det er ikke support det dreier seg om - det er rett og slett dialog med kundene

Jeg burde kanskje ikke skrevet at det ikke er noe godt eksempel, for det er jo et godt eksempel på hvorfor man skal ha en facebookside. Det jeg vel mente var at for et firma er det ikke annet enn bare en annen nettside hvor man kan yte support og markedsføre seg. Skjønner ikke helt alle disse som skal forklare ihjæl sosiale nettsider ... tar jeg ikke feil kjøres det til og med kurs om det. Helt bak mål. Forskjellen på facebook og en chat(eller timeline) du setter opp på egen hjemmeside er ikke stort annet enn at på facebook når man ut til flere, samtidig.
 

picxx

Well-Known Member
Yep, og DET er vel egentlig hele essensen i det vi kaller "massemedier" ;)

Akkurat derfor forundrer det meg stort at folk får betalt femsiffrede beløp for å holde kurs og foredrag omkring det samme som man enkelt kan oppsummere i en setning. Men det har vel noe med at verden vil bedras. Finnes sikkert eksempler på tåpeligere emner folk får betalt for å holde kurs i :D
 

TorsteinO

Art Director & grunder
For endel år siden husker jeg faren min gikk på et kurs om Flash gjennom jobben. Jeg tror de betalte 15000 (+mva) eller noe sånt for det, og når jeg titta gjennom pensum, så var det ... gjett hva - akkurat det samme som jeg hadde lært meg ved å gå gjennom tutorialene som fulgte med når man lasta ned demoversjonen helt gratis...

...og bare for å gjøre det enda mer komisk - han har faktisk i etterkant ALDRI gjort så mye som å lage et banner i flash... :D
 

Beergear.no

Medlem
Jeg burde kanskje ikke skrevet at det ikke er noe godt eksempel, for det er jo et godt eksempel på hvorfor man skal ha en facebookside. Det jeg vel mente var at for et firma er det ikke annet enn bare en annen nettside hvor man kan yte support og markedsføre seg. Skjønner ikke helt alle disse som skal forklare ihjæl sosiale nettsider ... tar jeg ikke feil kjøres det til og med kurs om det. Helt bak mål. Forskjellen på facebook og en chat(eller timeline) du setter opp på egen hjemmeside er ikke stort annet enn at på facebook når man ut til flere, samtidig.

Driver man med salg vil jo det si at man selger mer.
DET vil jeg siner ganske viktig.
Jeg vet at mange salg hos oss genereres gjennom Facebook.
Og jeg vil tippe mange flere salg en det jeg vet om kommer indirekte via Facebook siden vår.
 
Topp