Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Idag slo jeg endelig 3 289 999 konkurrenter.

Gomlers

Member
Hipp hurra. Nå har jeg jobbet langsomt, målrettet og på (riktig måte?) lenge.
Idag tok jeg endelig førsteplassen på google norge for hovedsøkeordet i forhold til min nisje. Og det som nettbutikk!

OG UTEN black hat... så JA, til alle som lurer på om det faktisk er mulig, Black Hat er faktisk ikke nødvendig, ei heller å kjenne googlemennesker(om det noen gang har vært et tema) for å rankere som #1 på riktig søkeord.

I min nisje, bryllup, "lister" google opp 3.290.000 sider, og det er deilig å stå som nummer en.

forsteplass.jpg


Ok, så hva har jeg gjort?

1. Jeg har bygget lenker. Eksternt OG internt!
2. Jeg har passet på relevante titler, metatagger, osv på stort sett ALLE sider, også produktsider.
3. Jeg har fylt ut nettbutikken med andre ting enn kun produkter, jeg tilbyr også noen artikler om temaet som siden handler om.
4. Jeg har ALLTID holdt meg unna black hat ("ulovlig" SEO)
5. Jeg har kjørt endel på artikkelmarkedsføring, slik at jeg har selv bestemt innholdet på de sidene som linker inn til nettstedet mitt.
6. Jeg har tidvis endret tekster, produkttekster osv, men ikke i enorm grad - kun vedlikeholdt og holdt normale oppdateringer.
7. Jeg har passet på å endre ankertekst sånn dann og vann... 3 måneder med ankertekstA, 3 måneder med ankertekstB, 3 måneder med ankertekstC osv osv. Ankertekst i forholdt til innlenker hvor jeg har kunnet bestemme selv.
8. Jeg har generert innhold for brukere, og ikke for søkemotorer, selv om jeg har hatt google i bakhodet hver gang jeg har gjort endringer, så har jeg tenkt brukere: 80% / google: 20%.
9. Jeg har benyttet samme domene, som ble registrert første gang for ca. 3 år siden. Antakelig er dette grunnen til at det har tatt ekstra tid. Domenet mitt er ungt i forhold til mange av de konkurrentene jeg har.
10. Jeg har forstått at når man når 4 plassen, må man jobbe for å beholde den, idet man når 3. plassen, må man jobbe enda hardere for å beholde denne, det samme med 2. plassen, og antakeligvis er det enda verre med 1. plassen.. vi får se hvor lenge det varer, men å google-jobbe er jeg forsåvidt blitt ganske vant til..

Hvor lang tid har det gått? Nesten 3 år ;)
Dvs. jeg har ligget mellom 3-5 plass Leeeheenge.. 2 års tid kanskje, men endelig i dag klarte jeg og bane meg gjennom resten, og topper nå endelig listen.

OK ok, kanskje ikke helt rått med tanke på at det har gått 3 år, men jeg vet at 2-6 plassen har hyret inn seo-spesialister, og det gleder meg å se at oss vanlig mennesker, som kun kan jobbe på kvelder og helger, faktisk har en sjans vi også, om jobben skjer målrettet - OG - med et snev av tålmodighet.

Tross alt, det spiller ingen rolle NÅR målet blir oppnådd, så lenge målet faktisk blir oppnådd.

Mente ikke dette som en skrytepost, men håper det kanskje kunne vært litt motivasjon også :D
 

Gomlers

Member
Hehe, du har nok litt rett i at en plassering blant de 5 beste ikke alltid gir den uttellingen man forventer.

Vi har vel et par tre hundre fra google hver dag, men blir spennende å se i morgen hvordan statistikken blir da, siden jeg nådde #1 i kveld.

Jeg har også lagt merke til hvordan treff fra "under bretten" - 20-50'ende plass hele tiden rullerer vakent. jeg har tidligere hatt sider som har hoppet opp og ned med flere tusen plasser fra dag til dag, men de har aldri nådd blant de første 10 - her har også resultatene vist langt mer enn 3 mill, gjerne 100 mill.. Men jeg kjenner også til arbeidet bak, og har man først klart å ligge på første siden på bestemte ord i lang tid, så er ofte plasseringen mer "bunnsolid" enn ved tilfeldige hopp og sprang..

Skulle egentlig bare ønske det var vår/sommer nå, bryllupssessongen er liksom LITT ferdig for i år ;)

Takker for gratulasjonene begge to :D
 

Gomlers

Member
Spesielt.. sitter med 2 test-pc'er her.
Kommer først på begge enda, men jeg vet det er hyppige forandringer ;)

Sikker på at du er på Google, og ikke Google eller Google f.eks.. forskjellige treff noen ganger faktisk. Tror det har å gjøre med server-skiftinga til google hvert 5 minutt..
 

Santo

Active Member

Gomlers

Member
Ok, da får jeg gjøre om overskriften til "Idag slo jeg endelig 3 289 999,5 konkurrenter" da ;)

Delt 1. plass er også greit

Jeg har venta på den lenge... hehe
 

Gomlers

Member
Og da var vi nede på 3. igjen :p .. hehe.. men allikevel. Jeg HAR vært norgesmester, om så for bare noen timer ;)

(Skal nok opp igjen)
 

Robert

Mr. 66
Gratulerer!

Jeg har merket at google har tullet litt med rangeringen den siste dagen. Jeg har ligget stabilt på førsteplass for et søkeord i snart ett år, men i går hadde jeg havnet ned på 6 og 10 plass i .no/.com Ble selvfølgelig litt fortvilet, men når jeg sjekket rangeringen i dag så var jeg tilbake på topp. Merkelige greier.
 

Gomlers

Member
Så det er deg jeg kniver mot basicus ;)
La merke til noen spesielle optimaliserte lister som pekte til blant annet den siden her om dagen, og som lå ute på sider som "lå skjult" - og som ikke hadde noe med bryllup å gjøre..

Hehe.. jeg sier IKKE at det er dere som har gjort det sånn, men det så noe tvilsomt ut ;) - Kan jo selvfølgelig være ren tilfeldighet!

Robert: ca. 1 gang i måneden har vi noe vi kaller for google dance, da omrokkeres resultatene endel. Så vidt meg bekjent er det ikke dette som skjedde med meg, men det kan jo hende. Uansett var det første gangen (om det så var google dance) at jeg tronet på plass 1.
 

basicus

SEO Eggspert
Så det er deg jeg kniver mot basicus ;)
La merke til noen spesielle optimaliserte lister som pekte til blant annet den siden her om dagen, og som lå ute på sider som "lå skjult" - og som ikke hadde noe med bryllup å gjøre..
Nope. Ikke noe skumle linker fra oss nei. Jeg vet jo ikke hva de måtte finne på selv, men vi jobber bare med helt åpne og grei ting.

Hehe.. jeg sier IKKE at det er dere som har gjort det sånn, men det så noe tvilsomt ut ;) - Kan jo selvfølgelig være ren tilfeldighet!
Joda. Noen av kundene våre gjør tvilsomme ting uten av vi har noen kontroll over det. Vi sier selvsagt til de hva de risikerer, men ellers er det lite vi kan gjøre.

Morsomt at vi traff hverandre i Google da Gomlers ;)
 

Gomlers

Member
Ikke gæærnt det nei :D

- Neida, det var også derfor jeg skrev som jeg gjorde. Har aldri fått det inntrykket fra verken deg som forumdeltaker, eller fra Devenia i det hele tatt.

Jaja.. vi sees vel på Google. Det blåser på toppen ;)
 
Topp