Inkludering i Google News

En tråd i 'Google' startet av JoachimO, 5 Mar 2013.

1. hansson

hansson Langveisfarende

Flott JoachimO, hold oss oppdatert om utviklingen her!

2. JoachimO

JoachimO Medlem

Da kan vi ta en tidlig kikk på effekten, kommer tilbake med en mer omfattende når det er gått litt lenger tid. Men, så langt, etter litt under en dag inkludert:

Før rød strek er selvsagt de siste 3 dagene FØR inkludering, setter rød strek er da naturlig nok etter inkludering i går. (Besøk per time i Analytics)

Det kan vel trygt sies at jobben med å få siden up to par for å bli godkjent, og ventetiden på an snau måned fra jeg submittet den er vel verd det.

3. zapotek

zapotek Medlem

Det var da voldsomt til effekt. Dog hadde det vært mer informativt om antallet besøk vistes på grafen. Det er viss forskell å gå opp fra 0 brukere dagen til 6-7, enn å gå fra 1000 til 6-7000.

4. JoachimO

JoachimO Medlem

Mobilfakta hadde ca 8000 unike i Mars for å gi en viss målestokk, med ganske labre tall i påskeuka

5. Msites Ltd

Msites Ltd Livsnyter

Siden dette er en pr time statistikk så skal man vel kanskje vente litt før man konkluderer. Og, så vil man garantert ha en boost på slike endringer like etter endringen er trådd i kraft.
    Jeg håper du fortsetter å holde oss oppdatert etter noen dager og gir oss pr dag statistikk :)

6. Travellingman

Travellingman Nettgrunder

Har du en ny oppdatering? ;)

7. JoachimO

JoachimO Medlem

Ser ut til å ha stabilisert seg på rundt 100-150 henvisninger fra News per dag med antallet nye artikler jeg legger ut for tiden. Flere artikler ville jo selvsagt gi høyere tall.

8. Travellingman

Hvordan er trenden? :)

9. Ole Avranden utvandret

Har trafikken fra News "kannibalisert" den øvrige søkemotortrafikken, eller har den kommet i tillegg til det øvrige?

10. Msites Ltd

Msites Ltd Livsnyter

Det som kunne vært interessant å se på nå var hvor mye aktivitet du har hatt - altså hvor mange artikler du har publisert i perioden sammen med tallene fra News.

11. Travellingman

12. JoachimO

JoachimO Medlem

Beklager lite updates på denne den siste tiden. Har vært travelt opptatt noe som også har ført til lite oppdateringer på mobilfakta dessverre. Dette har da også gjort seg utslag i hevisningene fra news.

Når det kommer til kannibalisering kan jeg ikke si jeg har merket mye til det. Den aller største andelen organisk søketraffikk kommer direkte til faktasider, mens det selvsagt er nyhetsartikler som legges ut hos google news. Noe som selvagt også betyr at jo flere nyhetsartikler, jo mere treff fra google news.

Del denne siden