Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Integrering som annonsør hos Tradedoubler

picxx

Well-Known Member
Det virker som om folk her har store problemer med å skille mellom begrepene "annonsør" og "affiliate".

Akkurat som om alle, kanskje spesielt journalistene i Digi.no, ikke klarer å skille mellom begrepene "AdWords" og "AdSense".

Ser egentlig ingen som ikke skiller greitt mellom disse jeg.
En annonsør er et firma/person som betaler enten for å vise sin reklame, eller for hvert solgte produkt og en affiliate er den som viser den, altså, du som webmaster. Tradedoubler er hverken annonsør eller affiliate, da de er en tilbyder av et produkt som gjør det mulig for annonsør og affiliate å samarbeide sine tjenester på en grei måte. Et annet greitt ord for affiliate kan også være provisjons selger.
 

Mats@TD

Medlem
picxx har en bra definisjon av hva TradeDoubler er. Vi er ikke en annonsør, men vi er en teknologipartner både for affiliates og annonsører. For våre annonsører tilbyr vi en effektiv salgskanal og avansert sporing av alle deres nettaktiviteter. For affiliates tilbyr vi en enkel og kostnadseffektiv måte å maksimere sin inntekt på sine nettsider.

TradeDoublers affiliatenettverk (td Pull) er ikke en brandingkanal som noen kanskje tror, men en salgsutløsende kanal for våre annonsører. Dette er grunnen til at det i all hovedsak betales ut per action - altså CPA/CPO.

Når det gjelder betalingen til affiliates, så er dette ikke noe TradeDoubler bestemmer, men annonsørene. Vi arbeider kontinuerlig med å øke utbetalingene til våre affiliates, enten gjennom optimering/ny teknologi eller å øke provisjonen til affiliates, men til syvende og sist er det annonsøren som velger hvor mye de ønsker å betale for et salg. All TradeDoubler sin inntekt baserer seg på hva affiliates tjener - det er derfor absolutt i vår egeninteresse at dere tjener så mye som overhode mulig. Annonsører betaler provisjon til oss av hva dere som affiliates genererer og denne provisjonen er markedets absolutt laveste, noe som betyr mer penger til affiliates.

Peterandrej har et poeng at summene som utbetales til affiliates kan virke ulogiske og ikke i sammenheng med produktets ordresum, men dette har også en veldig logisk forklaring.

Norwegian er et høyvolumprodukt, det selges tusenvis av reiser hver eneste dag og marginene på deres reiser er syltynne. One.com, Viasat, Telio osv. derimot selger et veldig lavvolumprodukt, men når du først har blitt kunde betaler du faste månedlige beløp til disse annonsørene. Selv om salgssummen der og da er veldig liten, kan disse annonsørene betale ut høyere provisjon fordi gjennomsnittskunden blir hos dem lenge og betaler kontinuerlig.

Selv om Norwegian betaler ut et mindre beløp per bestilling (uansett sum) så er Norwegian blant de programmene som går absolutt best hos TradeDoubler og som affiliates tjener mest penger på - rett og slett fordi det bestilles utrolig mange flyreiser.

Det nevnes også elektronikkprodukter i denne tråden. Marginene i elektronikkbransjen er om mulig kanskje enda lavere enn reisebransjen. På tvers av alle affiliatenettverk vil du ikke finner stort mer enn 5% utbetaling på elektronikk. Amazon f.eks. ligger vel etter hva jeg kan huske mellom 1 og 5% på elektronikk og data.
 

picxx

Well-Known Member
En grei forklaring Mats, men jeg synes det blir litt uffent når man selger reiser.
Personlig har jeg solgt noen reiser for 40-50.000.- og blir sittende med en femtilapp i provisjon(0,1% provisjon), noe jeg også hadde fått om de samme hadde bestilt en reise for 2000.-

Som du sier er det ikke tradedoubler som bestemmer hvilke affiliateutbetalinger det skal være, men 0,1% provisjon synes jeg er grådig lavt, selv for reiser.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg husker ikke hva slags produkt jeg solgte, men for en tid tilbake siden hadde jeg et produkt som kostet noe rundt 7000 kroner, og jeg fikk under femtilappen i provisjon. Da meldte jeg meg raskt ut av det programmet.
 
Topp