Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Investere før nyttår

peterandrej

pensjonert moderator
Valuta er også gøy.. litt risiko, menmen. Hadde jeg for eksempel kjøpt dollar på sommeren, og solgt de nå - i NOK - så hadde jeg hatt en fin fortjeneste. Litt morsomt å tenke på dette, for finanskrisen har ført til styrket dollar og synkende kronekurs (vet ikke hvorfor) - som jo betyr at jeg tjener mye mer penger på adsense, themesalg, etc enn jeg gjorde for bare noen måneder siden. Den enes brød, den andres død - og den greia der.

Kjøp dollar Brukernavn. Når Obama får avsluttet disse krigene Bush har startet, så vil dollaren stige enda mer..
 

Msites Ltd

Livsnyter
Bygg skoler i fattige land - eller bruk dem til mikrolån i et eller annet fattig land!

Eller så kan du finansiere en artist som gjerne vil gi ut album! Det kan også være en spennende investering!

Det finnes tusen ting man kan bruke pengene på.......og helt sikkert dobbelt så mange man ikke vil bruke pengene på....
 

clinton4

Medlem
Folkens, hvis det var deres penger, hva ville dere investert 300.000 i da?

Vet ikke hvordan det er i aksje markedet akkurat nå, men jeg vill ha brukt de på noen aksjer som den norske staten også eier aksjer i og som ligger lavt for øyeblikket.

Hva med å satse 300.000 NOK på rød ved roulettebordet? Hadde jo vært et He$¤%&# kikk :cool:
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Vet ikke hvordan det er i aksje markedet akkurat nå, men jeg vill ha brukt de på noen aksjer som den norske staten også eier aksjer i og som ligger lavt for øyeblikket.

Hva med å satse 300.000 NOK på rød ved roulettebordet? Hadde jo vært et He$¤%&# kikk :cool:

Da har han jo ett enda større problem om han vinner... :rolleyes:
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
du kan investere i meg, som en motivasjonsrådgiver.. 3 mnd kontrakt, 300.000... det er billig :p hehe

Du er jo ganske vanskelig å finne ideer til egentlig... Kjøp gull? Det er visst veldig "inn" for tiden :p
 

Julian Alois Barthel

Webmaster innenfor Reise
Da har han jo ett enda større problem om han vinner... :rolleyes:

men da kunne han jo sponset alle her på forumet med litt penger:p
Det synes jeg hadde vært bra:p
Jeg likte iden med å sponse et band eller en artist..

En venn av meg har litt av de samme luxusproblemet. bare at der står det om millioner.. ( ikke 300 men kanskje 2 )
han kjøpte seg en båt. pusset den opp.. og tjente mye..
men jeg ville nok kjøpt en leilighet i oslo. og leid "billig" ut til studenter. ( så billig at du ikke får noen ekstra utgifter.) dermed har du en leilighet i oslo nedbetalt etter noen år. selge på top?

mulighetene er mange..
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Ja, Agurkposten er flott den, men bør drives aktivt. Jeg har ikke tid til det og må i tilfelle ansette noen.

Folkens, hvis det var deres penger, hva ville dere investert 300.000 i da?

Jeg ville sylta dem ned og venta til de 300 var 1 000 000. For så å benytte dem som egenkapital i et utleieobjekt...
Det er forøvrig noe jeg planlegger.

Bolig er jo en relativ sikker investering så lenge en har et langsiktig perspektiv.
 

Keanu

Geek
Jeg var med foredrag med Trym Riksen (Investeringsdirektør i DNB Nor) (JFGI) for en uke eller to siden, og han hadde et litt annet syn på aksjehandel enn andre aksjestrateger jeg har hørt tidligere.

Han mener at det kan være veldig fornuftig å ikke følge med hele tiden. Sover du ikke godt når du har aksjer, så ikke kjøp aksjer, men det er ikke nødvendig å følge med hele tiden. Finn noen gode objekter (selv vil jeg anbefale f.eks. Yara), solide selskaper som ikke vil bli så hardt rammet av en resisjon, og invester langsiktig.
 
Topp