Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Jeg skal lage min første blogg + første forum. help!

Gomlers

Member
Søk etter "Wordpress free templates" på google så finner du mye bra designs som du kanskje heller vil bruke enn standard wordpress.

Når du har lastet ned et design som du liker, så må du som oftest pakke det ut fra .zip. Bruk winzip, regner med du vet hva det dreier seg om. Hvis ikke så si ifra.

Du får da en katalog som heter det samme som designet - theme't.

Bruk FTP til å legge det nye themet du har lastet ned inn på wordpress.

du skal putte HELE katalogen inn i:
ftp-kontoen-din -> wp-content -> themes

Nå skal du ha det nye designet ditt + en katalog som heter "default" i mappen "themes" synlig når du logget på ftp-kontoen din.

Så går du inn i administrasjonspanelet for wordpress.
www.dittdomene.no/wp-admin/

Når du inne på "dashboard", Trykk på Design -> Themes.

Hvis du har gjort ting riktig nå, skal det nye designet du lastet opp være synlig under "Available Themes".

Alt du gjør for å forandre design er å klikke på det designet du vil bruke, som sikkert er det du akkurat lastet ned :D

Jeg vet ikke om dette var interessant for deg i det hele tatt, men nå fikk du iallefall en liten oppskrift ;)

Si ifra, evnt. på PM om du får problemer, så kan jeg se om ikke får jeg hjulpet deg med det lille jeg kan om WordPress (Dog ikke design.. der suger jeg fullstendig)

Lykke til.

PS. Kan vi få en URL til bloggen din?
 

tulling99

Medlem
Foreløpig ligger den på Jussbloggen (men jeg har registrert jussbloggen.no)

Som dere ser sliter jeg med logoen. ALler helst ville jeg hatt en logo jeg lager selv, men med litt mindre høyde. Det virket som det ikke lot seg gjøre, så jeg lastet opp en logo med samme størrelse som "default logoen", men default logoen ble ikke erstattet, så min logo ligger bare under... hvordan fjerner jeg den slik at min logo kommer frem?
 

picxx

Well-Known Member
Vil anbefale deg å velge et annet design enn cubricks. Det er et drittdesign og vanskelig å jobbe med.
 

tulling99

Medlem
pokker.. prøvde ut norske k2, og nå får jeg følgende mld:


Fatal error: Call to undefined function wp_deregister_script() in /home/rocksong/public_html/jussbloggen/wp-content/themes/k2/app/classes/k2.php on line 190


Kommer ikke engang inn på admin lenger, så får ikke byttet tilbake! Har dette noe med å skru av sidebaren? Jeg vet ikke hvordan man gjør det..
 

Niclas

New Member
Det var synd, men leste du og fulgte det som stod på den siden? (Nettstedet bruker selv K2 så det burde være et fungerende theme.)

Jeg bruker ikke K2 selv så jeg kjenner ikke themet. Ellers ser det ut som du klarte å komme deg inn på wp-admin igjen og fikk tilbakestilt til default theme.
 

tulling99

Medlem
Jeg sletta K2 mappa, så fik jeg automatisk tilbake mitt gamle theme. Ja fulgte alt på siden, bortsett fra å endre sidebars-menyen, for det aner jeg ikke hvordan jeg gjør..
 
Topp