Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Joomla! eller Wordpress til nettavis?

Du laster ned filene og åpner de i Poedit.

Hvis du må "hardkode" forandringer i språket, altså gå inn i spesifikke filer og oversette, så er det fare for at dette må gjøres på nytt. Men dersom det finnes egne filer med norskt språk, trenger du ikke å gjøre dette når du oppdaterer.

Ja, det var det da. Hadde en blogg med WP 3.3.1 og Twenty Ten som i utgangspunktet var helnorsk, men ett eller annet sted henad veien må det ha skjedd noe, for nå er deler av den plutselig på engelsk (Older post, newer post, add comment o.l). Og jeg er pinadø ikke kar om å finne ut hvor jeg skal gå inn og endre det. Tidligere (da jeg rotet rundt med ecommerce) lastet jeg ned alle filene til lokal harddisk og brukte rett og slett søkefunksjonen i Windows til å søke gjennom dokumentene etter den ordlyden jeg ønsket å endre, for så å gå inn med ftp og endre filen på serveren etterpå

Theme filene må du evt oversette om det kommer oppgraderinger med det kommer jo helt an på hva slags theme du velger. Oversetter gjør du lokalt på din pc.

Selve WordPress fikser du en gang til det språket du vil ha og så vil det komme oppdateringer til det språket du velger.

Kommer nok til å velge et nettavistheme, men så vet jeg ikke om det finnes noen som er ferdig oversatt til dansk. Eventuelt norsk, så får jeg heller oversette det.

Men klart, får jeg det fryktelig travelt kan jeg ikke si jeg ser særlig lyst på å skulle drive og redigere php-filer i tide og utide :D

Mvh Dan
 

Ubrukelig

Medlem
Klarer man å lage en nettside uten å klare å skrive koder?

Denne siden syntes jeg er ryddig og fin, går det med wordpress? norlys.no
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Man er absolutt ikke nødt til å bare kjøre samme utseende på hver post nedover hele "rekka", du kan f.ex. se på Miniøya | 9. – 10. juni 2012 – Barnefestival – Tøyenparken, Oslo og Stolt mat, der ser du at jeg har brutt *litt* med den løsningen, men egentlig kan man fint variere enda mer også (skal faktisk akkurat til å gjøre en liten endring til på minioya.no, så det blir 1stor 2 små, 1 stor 2 små ....) , f.ex:

1 stor
2 middels
3 små
1 litt større + 2 små,

osv osv... ingen begrensinger der egentlig. Det går også å gjøre det slik at man kan sortere/trekke postene opp/ned som man vil, og ikke bare være avhengig av dato.

Det som de store nettavis-løsningene gjerne har, er en mulighet for å tilpasse enda mer/bedre "der og da", slik at i stedet for å alltid ha 2 små på andre "linje" kan man f.ex. heller plassere 3 der, kanskje "sammen" i en rute for å markere at de hører sammen, og den slags.

Til gjengjeld stiger jo kjapt prisen endel også...
 
Da tror jeg at har jeg bestemt meg. Det blir sannsynligvis Wordpress med "Arras Theme" ala "RokokoPosten".

Dette fordi jeg liker det rene designet, det virker til å fungere "ut-av-boksen", selv om det vel ser ut til at jeg blir nødt til å bruke litt tid på å oversette det. Har ellers lastet ned Poedit, og det ser rimelig greit ut å bruke. Dog gjorde jeg et lite forsøk på en annen mal, men det ble bare surr. Det kommer jeg tilbake til i en annen tråd senere.

Uansett, jeg takker for alle innspill, tips og råd så langt, så dukker jeg vel opp med en haug med nye og spennende utfordringer når jeg får installert det hele.

Tusen takk :)

Mvh Dan
 

funkyboy

Medlem
devious_cms.png
 
Topp