Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Kampen mot Kickback.no

Nutz

Med lem
Kickback.no ødelgger for alle.

Aner ikke hvor mange medlemmer Kickback har i dag, ikke sikkert det er noe å bry seg om i det store og hele.
Men bare det at alle affiliates som for eks. har en annonse på sin side for StarTour potensielt blir snytt for provisjon er jo hårreisende. Dette uansett om det er igjennom TD eller et annet aff-nettverk som StarTour velger å bruke.

Her er et regelverk som er helt ødelagt, og "unfair" som må bekjempes, vil gå så langt å si at noen er korrupte her, da TD må ha utlevert opplysninger tilbake til Kickback for at Kickback kan spore dette tilbake til den enkelte Kickback-bruker som har foretatt kjøpet.
Tilbyr TD dette til alle sine affilliates? -Slik at de også kan spore salg på unike brukere slik at de i prinsippet kan konkurrere med Kickback?

Vet ingen annen måte enn å gå på annonsører og de som viser annonser på sine sider, informere de om at de blir snytt på det groveste.
 

testdriver

Ha det bra..
Men bare det at alle affiliates som for eks. har en annonse på sin side for StarTour potensielt blir snytt for provisjon er jo hårreisende. Dette uansett om det er igjennom TD eller et annet aff-nettverk som StarTour velger å bruke.

Dette gjelder jo akkurat på samme måte som hvis den besøkende er innom nettside1, deretter nettside2. Nettside1 mister provisjonen. Sånn er det i affiliateverden. Last cookie counts.

Her har brukere av Kickback.no selv valgt å installert et browsertillegg som minner dem på en tjeneste de ønsker å bruke. Det blir litt som å be besøkende bokmerke nettsiden og bruke den ofte, bare mer effektivt.

Her er et regelverk som er helt ødelagt, og "unfair" som må bekjempes, vil gå så langt å si at noen er korrupte her, da TD må ha utlevert opplysninger tilbake til Kickback for at Kickback kan spore dette tilbake til den enkelte Kickback-bruker som har foretatt kjøpet.
Tilbyr TD dette til alle sine affilliates? -Slik at de også kan spore salg på unike brukere slik at de i prinsippet kan konkurrere med Kickback?

Vet ingen annen måte enn å gå på annonsører og de som viser annonser på sine sider, informere de om at de blir snytt på det groveste.

Du har virkelig ikke peiling på hvordan dette fungerer, du Nutz? Svindel og korrupsjon. Jaja. Dette i tillegg til mailen du sendte til VG sier jo sitt. Hvis du tjener penger via TD nå, tror jeg du er tjent med å ikke gå helt bananas nå...

For ordens skyld, jeg er også veldig skeptisk til at en ansatt hos TD får lov å drive med affiliatemarkedsføring. Jeg har mye å si om akkurat det, men det er jo en helt annen diskusjon.
 

Nutz

Med lem
Testdriver, kan ikke se at noen som kjører annonser for TD har mulighet til å tjene penger på annonser dersom den besøkende er Kickback-medlem og annonsøren er dratt inn i KickbackSystemet. Det eneste de gjør er å gi bort reklameplass helt gratis for annonsørene.

Hva jeg ikke har peiling på når det gjelder dette er mye.
Sett at jeg var medlem av et gratis treningsforum, de tjener til livets opphold på reklameinntekter, jeg som medlem klikker på en "HIGHWHEI"-annonse der inne for å støtte mitt favorittforum, og at jeg trenger proteiner, samt at jeg liker tanken på å få 3% avslag.
Vel, jeg tjener 3% kickback, forumet tjener nøyaktig 0.0%.
Er Kickback-brukere informert om at det kan gå utover driften av nettstedet?

Hva med Webforumet ?
Solidhost og Hostgator blir "kunde" av Kickback, har da Tonny mulighet til å tjene på disse annonsene? -Har noen andre enn Kickback mulighet til å tjene på en annonse for noen av de stedene dersom bruker er medlem av Kickback?
 

picxx

Well-Known Member
Du har virkelig ikke peiling på hvordan dette fungerer, du Nutz? Svindel og korrupsjon. Jaja. Dette i tillegg til mailen du sendte til VG sier jo sitt. Hvis du tjener penger via TD nå, tror jeg du er tjent med å ikke gå helt bananas nå...

Personlig kommer jeg til å sjalte ut det jeg kan av annonser fra TD annonsører, nettopp fordi TD tillater (tror neppe at hver annonsør må godkjenne bruk av slike nettlesertillegg) en slik bruk av deres affiliatesystem. Jeg er ikke intressert i å selge inn produkter fra annonsører i TD nettverket, for deretter sende dem til en landingsside hvor de får, hvis de har kickbacktillegget innstallert, tilbud om rabatt ved å godta at min cookie blir skiftet ut med kickback's cookie.
Det samme oppfordrer jeg også andre til å gjøre.
Sitter man tilslutt kun igjen med rabattsider med egne tollbars som publishere hos TD kan det være at butikkene/annonsørene kanskje ikke lenger ser seg helt tjent med å betale ut provisjoner til publishere som ikke gjør annet enn å droppe en cookie når brukeren går til deres butikk?
 

testdriver

Ha det bra..
Selv om jeg mener det er irrelevant i diskusjonen, så har jeg svært liten tro på at dette er noe mange brukere kommer til å installere. Helt greit å benytte evt andre affiliatenettverk for samme annonsør, men jeg tror det bare er å kaste bort tid.

Sett at jeg var medlem av et gratis treningsforum, de tjener til livets opphold på reklameinntekter, jeg som medlem klikker på en "HIGHWHEI"-annonse der inne for å støtte mitt favorittforum, og at jeg trenger proteiner, samt at jeg liker tanken på å få 3% avslag.
Vel, jeg tjener 3% kickback, forumet tjener nøyaktig 0.0%.
Er Kickback-brukere informert om at det kan gå utover driften av nettstedet?

Vel, Kickback er også gratis å bli medlem av. Personen er medlem begge plasser. Kickback trekker det siste strået. Urettferdig, synes du. Tja. Selv om jeg forstår hvordan du tenker, synes jeg ikke eksemplene dine er spesielt gode. Retorikken i de forrige innleggene dine synes jeg er hårreisende og over streken.

Mht annonsører, husk at medlemmer av Kickback ofte velger butikk etter hvor de kan få nettopp cashback. Trenger man kosttilskudd, velger man den butikken Kickback har å by på i denne kategorien. Annonsørene blir ikke svindlet, som det påstås i denne tråden.
 

Nutz

Med lem
I det tilfellet Google-adwords er benyttet, så må annonsøren betale Google for selve klikket, noe som ganske ofte er ganske høyt på noen nisjer og i tillegg må betale Kickback.

Annonsøren "tror" at det er et salg igjennom TD i dette tilfellet. Uten kickback ville salget blitt "kreditert" Google. Google-klikket vil bli stående som et klikk uten salg, men som egentlig var grunnen til at bruker så "annonsen".

Dersom brukeren benytter hjemmesiden til Kickback som utgangspunkt, så har jeg ingen som helst betenkligheter.

Saken er jo den at når man klikker på en link og blir ført til nettstedet som selger varen, så dukker "kickback" inn og kaprer provisjonen til den trafikkdrivende parten.
 

picxx

Well-Known Member
Mht annonsører, husk at medlemmer av Kickback ofte velger butikk etter hvor de kan få nettopp cashback. Trenger man kosttilskudd, velger man den butikken Kickback har å by på i denne kategorien. Annonsørene blir ikke svindlet, som det påstås i denne tråden.

Det er ikke snakk om kickback som nettside i denne tråden, men nettlesertillegget de tilbyr.
Hvis en bruker har nettlesertillegget innstallert, åpner nettleseren, pønsjer inn Kleider, Schuhe & Wäsche | Nelly.com - Wintermode online i nettleseren og kommer inn på butikken, spretter det opp et vindu med "trykk her for å få 3% rabatt hos nelly via kickback.no". Godkjenner brukeren dette (hvem godkjenner vel ikke en rabatt?) betyr dette at ikke bare får kunden 3%rabatt, men nelly må betale ut provisjon til kickback også, selv om kickback ikke har sendt en betalende kunde til nelly.

Synes man en slik praksis er helt i orden finner jeg det sannsynlig at man ikke akkurat baserer hovedinntekten sin på affiliateinntekter fra TD, eller kanskje selv sysler med det samme som det kickback gjør?

Å være affiliate i dag er jo snart som å hoppe hinderløype over piggtrådgjerder.

Uansett, er det noe man ikke liker gjør man gjerne sitt til for å forandre praksisen i det man ikke liker, noe Nutz har gjort her i denne tråden.
 
regner med at du ikke har fått noe svar mailen din til VG, jeg vet om flere andre som har snakket med VG om annonser og reklame de burde hold seg langt unna. men VG verken bryr seg eller ønsker å ta dette opp.
 

Nutz

Med lem
Nope, ikke svar fra VG. Tror ikke de er rammet av det.
Tror de tar betalt per døgn eller per tusen visninger.
De som blir rammet kan være de byråene som kjøper annonseplass der.
 

Nutz

Med lem
Joakin@TD skrev:
<cut>
Kickback og andre brukere av denne teknologien i TradeDoubler følger disse retningslinjene. TradeDoubler har gjennom såkalte User Journey-rapporter også full oversikt over omfanget av salg hvor andre affiliates har cookies først, dette er så langt tilnærmet ikke eksisterende.
</cut>

Hvordan stiller TD seg til dette spørsmålet når det blir mer utbredt?
-At en Kickback-bruker går inn via en annonse på "Grønne-Gautes-Webside.com" og at salget blir kapret av KickBack.no.
Kan Gaute forvente seg noe utbytte her? -Siden TD helt tydelig kan se at Gaute originalt sendte kunden til salgsstedet.
Vil Gaute få en statistikk/oversikt over hvor mange salg han har gått glipp av på sitt "kontrollpanel" hos TD? -Husk TD har full kontroll på dette.
 

Nutz

Med lem
Det er det samme om Kickback, men uten nettlesertillegget.
Så vil si at "Norgespasset" er helt renslig da man må innom Norgespasset for å trykke på link derfra.

Hadde Kickback gjort det på samme måte, så hadde det ikke vært noen konflikter.
Er man medlem av både Norgespasset og Kickback, så vil Kickback med nettlesertillegget overstyre dine klikk fra Norgespasset, noe som kan være dumt dersom man har "Norgespaset Gull"

Edit: Der Norgespasset og Kickback har samme annonsør vel å merke..
 
Sist redigert:
Topp